Ми у Facebook
13.03.2008, 00:00

А ваш бізнес з яким обличчям?

Якщо проаналізувати рівненський бізнес, то можна помітити, що чоловіки, як правило, очолюють фірми, що займаються будівництвом, добривами, технікою, нафтопродуктами, автомобілями та їх сервісом тощо, а жінки керують туристичними, кадровими агентствами, агентствами нерухомості, косметичними компаніями.


Жіночий бізнес пов’язаний із комфортом




За словами психолога Алли ЯРЕМОВИЧ, жінки обирають для себе діяльність, пов’язану із дітьми, красою, створенням комфорту, емоційного благоустрою.



Адже так склалося історично, що жінки дбали про облаштування оселі, про власну красу, про створення сприятливого мікроклімату в сім’ї. Тепер ті представниці прекрасної статі, що мають лідерські якості і хочуть реалізуватись як власники та керівники фірм, надають перевагу напрямам, які їм близькі.



— В основному жіночий бізнес — сфера послуг. А це у першу чергу спілкування з людьми, — каже директор КА “Спеціаліст” Наталія САВЕНКО. — За своєю природою жінки більш тонко відчувають іншу людину, кращі психологи, мають розвинуту інтуїцію.







Чоловіків цікавлять великі гроші




Фахівці стверджують, що чоловіки обирають сферу діяльності, в якій вони краще розбираються — техніка, автомобілі, також надають перевагу бізнесу, що приносить великі прибутки.



На думку Алли Яремович, серед сильної половини більше керівників, адже від природи чоловік лідер, тому органічно почувається на керівній посаді. Йому важливо заробляти якомога більше. Отже сфери бізнесу, де зосереджений найбільший капітал, чоловікам особливо цікаві.



— Основна причина, чому жіночий бізнес — це різні агентства, та, що прибутки у цій сфері діяльності у рази менші від бізнесу в будівництві, нафтопродуктах тощо, — продовжує Наталія Савенко. — У нашій країні великим бізнесом керують чоловіки. Вони просто не пускають жінок до вищої ланки управління. Існує певна чоловіча солідарність. Чоловік з чоловіком завжди швидше знайде спільну мову, аніж з жінкою. Є, звісно, винятки, але якщо ми проаналізуємо ситуацію в бізнесі і у владі як на місцевому, так і на всеукраїнському рівнях, то побачимо, що жінок — одиниці. Отже, жінки зайняли ту нішу у бізнесі, яку віддали нам чоловіки, як малоцікаву і малоприбуткову.



На думку Наталії Савенко, чоловіки не сприймають жінок як серйозних бізнес-партнерів. Все ж таки більшість із них вважає, що основна місія жінки — це дім і сім’я.



— Я особисто не раз відчувала на собі скептичні погляди чоловіків-бізнесменів до початку переговорів, тільки потім, оцінивши реальний результат роботи, до мене ставляться з повагою і розумінням, — зауважує жінка-керівник.







Домовлятись за чаркою коньяку мужчинам легше




Сьогодні існують “спільні” професії, де чоловіки і жінки топ-менеджери чи директори — успішні однаковою мірою. Майже порівну поділений успіх у сфері фінансів, економіки, страховому бізнесі, НR технологіях, ЗМІ тощо.



— Серед керівників землевпорядних компаній 30 відсотків жінок, решта — чоловіки, — зауважує директор землевпорядної компанії “Нікос” Оксана САКУР. — Жінки ставляться до справи більш скрупульозно, помічають усі дрібниці, тому вони виконують свою роботу більш точно і грамотно. У чоловіків також є певні переваги. Не секрет, що деякі справи мужчини вирішують у неформальній обстановці за чаркою коньяку. Жінки менш витривалі у цьому плані і від подібних ситуацій відмовляються.



— У страховому бізнесі багато жінок-керівників, — зауважує директор РФ СК “Українська страхова група” Олег КОСТЮКЕВИЧ. У кожної зі статей свої переваги. Скажімо, мені простіше працювати із клієнтами-чоловіками, проте із жінками цікавіше. А жінка може бути успішною у страховому бізнесі завдяки своєму шарму.







Головне – розумітись у тому, що робиш




— Сьогодні чоловіки очолюють левову частку підприємств у місті, — каже приватний підприємець, що працює у сфері продажу та обслуговування комп’ютерної та оргтехніки, Олексій СИТНИК. — У сфері продажу та обслуговування комп’ютерної техніки також панянок-керівників небагато. Проте жінка при наявності здібностей та бажання чудово впорається із керівною посадою чи власним бізнесом. І цей бізнес може бути навіть “чоловічим”, адже головне — розумітись у тому, що ти робиш, і любити це.



На думку Олексія Ситника, при “спеціалізації” бізнесу спрацьовує одне правило: якщо головним споживачем товарів чи послуг є чоловік, то чоловік, як правило, і очолює підприємство, що їх пропонує, а якщо для жінок, то — жінка відповідно.



При підборі персоналу роботодавці надають перевагу чоловікам, зауважує Наталія Савенко. Адже вони фізично сильніші, більш витривалі, можуть працювати в ненормованому режимі. Чоловіки не вагітніють, не сидять з хворими дітьми, не забирають їх з дитсадків, не поспішають ввечері приготувати вечерю, не плачуть, коли нагримав шеф.



За словами Наталії Савенко, при цьому всьому сучасні жінки — освічені, амбітні, цілеспрямовані, тому чоловікам не слід недооцінювати своїх потенційних конкуренток.








На правах реклами