Ми у Facebook
04.09.2008, 13:13

Parker для партнера

Ділові щоденники з логотипами, фірмові календарі та годинники — усе це є чи не в кожному офісі. Вони доповнюють стиль та образ компанії та нагадують про партнерів. Практично всі підприємства: і щойно засновані, і потужні, які багато років успішно працюють на ринку, замовляють речі з фірмовими знаками. “ОГО” досліджувала тенденції на ринку фірмової сувенірної продукції.
Реклама
та елемент іміджу
Найчастіше сувенірну продукцію компанії використовують із рекламною метою для просування на ринку якоїсь компанії чи її послуг, під час масових акцій.
— Наприклад, щоб поширити інформацію про сайт, орієнтований на молодіжну аудиторію, замовляють недорогі брелоки та запальнички з логотипами сайту, — розповідає віце-президент всеукраїнської громадської організації “Українська асоціація маркетингу” Олександр ГЛАДУНОВ. — Обов’язкова умова — масовий тираж. Такі речі роздають під час публічних акцій чи фестивалів. Навіть якщо людина випадково отримає таку річ, може зацікавитися та зайти на сайт.
Інший аспект використання сувенірної продукції — іміджевий. Корисні речі дарують партнерам та клієнтам, поширюють серед своїх працівників.
— Це, так би мовити, ознака респектабельності, останній штрих у створенні образу компанії, її стилю. Це можуть бути подарункові набори, дорогі речі. Однак тут є питання: якщо в організації не налагоджені зв’язку з пресою, не здійснюються інші маркетингові заходи, немає чіткої стратегії, ця продукція просто не працюватиме. Це як заколка з діамантами для краватки, вона повинна заколювати відповідну краватку, якщо ж ні — це сприймається двояко. Якщо в компанії все гаразд, її діяльність відповідає високим стандартам, то необхідний останній штрих для її іміджу — це сувенірна продукція.
Компанії, які користуються такими атрибутами, розраховують не лише на просування певних продуктів чи послуг, а насамперед на створення та підтримання позитивного іміджу
— Цей інструмент дає змогу налаштувати до себе партнерів та клієнтів і, відповідно, скоротити шлях до взаєморозуміння, — зазначає керівник служби маркетингу Видавничого дому “ОГО” Наталія ВАСЕВИЧ. — Наразі існує три види сувенірної продукції: промосувеніри (використовуються під час масових промозаходів), бізнес- та віп-сувеніри (для партнерів та клієнтів фірми). Наша компанія використовує всі три види такої продукції. Приймаючи рішення про її виготовлення, звертаємо увагу на їх оригінальність та корисність. Це основні якості, які цінуються в таких сувенірах (окрім віп-сувенірів, які можуть мати просто художню значимість).
Часто фірмову сувенірну продукцію використовують всередині компанії, здебільшого для підтримки корпоративних стандартів.
— У цьому випадку головне, щоб принципи роботи з персоналом, які декларує компанія, відповідали дійсності. Більшість великих компаній декларують, що для них працівники — найбільша цінність, а насправді розрив між рівнем життя та споживання простого працівника та топ-менеджера дуже великий. У такому випадку атрибутика не відповідає дійсності, не буде ефективною.
Окремі види сувенірної продукції використовують також як інструмент для підвищення якості послуг.
— Ресторани, кафе, бари, мережі швидкого харчування, готелі замовляють цукор, спеції у фірмових пакетиках, які, звісно ж, використовуються не лише для підвищення якості обслуговування, а й як рекламний носій, — розповідає директор ТОВ “Нектар – Рівне” Олег ЛЕГКИЙ. — Найбільш поширені форми випуску: прямокутна, трикутник та стікер (вузький, продовгастий). Якщо раніше пакетики були різнокольорові, яскраві, то тепер одно-, двоколірні з мінімумом написів.

Оригінальність – передусім
Сувенірну продукцію компанія “Пульсар” замовляє майже з перших днів роботи. Генеральний директор ТОВ “Компанія “Пульсар і Ко” Віктор ПРИЩЕПА каже, що це виправдана річ:
— Ми замовляємо весь набір такої продукції — від ручок до календарів. Вона користується попитом у партнерів. Іноді колеги самі просять щось подарувати. Оскільки ця продукція рекламує компанію, то особливу увагу ми приділяємо дизайну.
Календарі, ручки та чашки найчастіше дарують партнерам і колегам представники ТОВ “РЗВА-Електрик”. Директор з економіки рівненського заводу, який входить у холдинг “Високовольтний Союз”, Володимир ПРОЦЮК зауважує, що сувенірна продукція постійно нагадує клієнтам про компанію:
— Керівникам підприємств ми даруємо ручки фірми Parker з символікою концерну “Високовольтний Союз”.
— Звичні фірмові календарики та ручки вже не такі актуальні, як раніше, — продовжує Наталя Васевич. — Щось неповторне, нетрадиційне, що приємно залишити в себе, поставити на робочому столі — це ті властивості сувенірів, які забезпечують впізнання та позитивний імідж бренда, виділяють його серед інших.
Багато компаній сміливо та інноваційно підходять до цієї сфери, намагаються віднайти “сувенірку” з родзинкою.
— У Києві є цікава тенденція: деякі компанії роблять іміджеві диски з якоюсь музикою, — ділиться Олександр Гладунов. — Наприклад, одна з консалтингових фірм поширює як сувенірну продукцію диски з записами президентського оркестру, який виконує класичні речі. І хоч із діяльністю самої компанії це ніяк не пов’язано, але підкреслює її унікальність. Таким чином фірма себе позиціонує як таку, що вирішує нестандартні завдання нетиповими підходами. Оригінальним фірмовим сувеніром може стати все, що завгодно: сумки для ноутбуків, оригінальні “флешки”, підставки для мобільних телефонів тощо.
Рівненські фірми, що займаються сувенірними виробами, підтверджують існування тенденції вибору оригінальної та дорожчої іміджевої продукції.
— Якщо раніше здебільшого замовляли чашки та попільнички, то тепер сувенірка стала більш витонченою, — розповідає начальник відділу продаж ТОВ — фірма “Автобан-Поліграф” Тетяна ЗАХАРЕЦЬ. — Приміром, чашки замовляють з блюдцями, в наборах, делікатніші, дорожчі. Те ж саме стосується ділових щоденників. Часто замовляють дорогі (по 300-400 гривень) у шкіряній обкладинці, з фірмовим логотипом. Якщо раніше замовляли великі партії недорогої продукції, то тепер щось оригінальне, здебільшого на подарунок партнерам та клієнтам. У нас замовляли дорогі ручки, фігурки на стіл, наприклад, глобус з пазлами або підставку для мобільного телефону, кришталеву підставку для ручок з годинником тощо. Усі ці речі закордонного виробництва: німецькі, польські, китайські. Ми наносимо логотип. Вітчизняні виробники, на жаль, такої продукції не виготовляють. Це статусні речі, які засвідчують високе реноме компанії. І хоч це не основне в фірмовому стилі, але дуже важливе.

Замовникам не вистачає зваженості?
Експерти стверджують, що підприємства не завжди продумано та зважено підходять до замовлення сувенірної продукції.
— До нас часто звертаються в останній момент, — стверджує Тетяна Захарець. — Коли терміново потрібні подарунки. Ми замовляємо продукцію за каталогами, вона іноземного виробництва. Замовлення може виконуватися до трьох тижнів. І в таких випадках змушені виходити з ситуації, пропонуючи те, що є на складах. Однак це стосується переважно малих та середніх підприємств. Великі компанії, які працюють на ринку давно, мають добре організовані маркетингові служби, замовляють сувенірну продукцію заздалегідь.
— Інколи при замовленнях сувенірки забувають про її доцільність, не мають чіткої відповіді на питання: для чого, — наголошує Олександр Гладунов. — Неодноразово доводилося бачити, що сувенірна продукція лежить в офісі, або використовується не за призначенням. Тож можна сказати, що в цій сфері не рідкість — бездумність, використання коштів без чіткого розрахунку майбутнього результату. Можливо, тому що осмислено, системно все розрахувати та спланувати — непросто. Потрібні серйозні, системні підходи, оригінальні рішення.






На правах реклами