11.09.2008, 16:55
Навіщо Рівному бути великим?
31 серпня, в День міста, на майдані Незалежності збирали підписи на підтримку ідеї розширення меж обласного центру. З такою ініціативою виступив заступник міського голови Сергій Васильчук. Цю ідею підтримали голова Рівненської облдержадміністрації Віктор Матчук та перший заступник міського голови Олексій Хмилецький.
Як тільки ідея розширення Рівного була озвучена заступниками міського голови Сергієм Васильчуком та Олексієм Хмилецьким, почала звучати її критика від різних політиків міста. Ми вирішили з’ясувати, що ж отримає місто від збільшення території і чи дійсно потрібно розширювати межі.
Рівненське кільце
Однією з болючих проблем міської влади та головним болем рівнян, що живуть на вулицях Макарова та Романа Шухевича, є далекобійники. Великоваговий вантажний транспорт рухається фактично містом, розбиваючи дороги і створюючи масу незручностей рівнянам, які живуть на цих вулицях.
Сьогодні транзитна вантажівка, яка, скажімо, зі сторони Луцька їде на Львів, змушена повертати на Млинівську, рухатись по Макарова і вже потім — на Дубно. З Луцька на Київ доведеться їхати Млинівською в інший бік, потім вулицею Князя Володимира повертати на вулицю Романа Шухевича й по Дундича виїжджати в бік Корця. Зважаючи на те, що “фури” їдуть в основному вночі, уявіть, як спиться мешканцям цих вулиць.
За ідеєю міської влади об’їзна, яка з’єднує напрямок Львова з напрямком Києва, має бути добудована в один та інший бік, з’єднавшись з дорогою на Луцьк. Таким чином місто опиниться, так би мовити, в кільці, що дасть змогу великовантажному транспорту об’їжджати Рівне в будь-якому напрямку.
Це в свою чергу поліпшить екологічну ситуацію в місті. Рівняни з вулиць Шухевича, Макарова та Дундича отримають спокій, а міська влада позбудеться головного болю у вигляді розбитих фурами доріг.
Нові заводи
На землях Шпанівської та Городоцької сільських рад, на думку міської влади, доцільно розвивати індустріальну зону. Фактично промзона в районі вулиць Млинівської та Будівельників існує ще з радянських часів. Однак у середині-кінці 90-х років підприємства, що тут знаходяться, були приватизовані, розділені та перепродані. Тепер для інвестора, який забажав би розвивати тут якесь велике виробництво, просто немає вільного майданчика. Тому нові території у цій частині міста допоможуть створити повноцінну промислову зону, не вкладаючи для цього значних коштів. Адже тут є всі необхідні для цього комунікації: підведений газопровід, електромережі, водогін та каналізація. Словом, тут є все, що може зацікавити серйозного інвестора.
Головний плюс розширення територій у цій частині та розвитку індустріальної зони — створення нових робочих місць для рівнян. Зростуть надходження до міського бюджету, що в свою чергу дасть змогу міській владі вкладати більше коштів у розвиток інфраструктури Рівного.
Також, на думку Сергія Васильчука, доцільним було би створення на в’їздах у місто логістичних складів. Це вирішило б кілька проблем. По-перше, це дасть змогу розвантажити вулиці від великовагового транспорту, який розвантажувався б на складах. А вже звідти звичайним транспортом вантажі розвозилися б по місту. По-друге, це розвиток міста як важливої торговельно-транспортної розв’язки.
Парки і цвинтар
Назріла у Рівному і проблема з кладовищем. Уже за кілька років “Молодіжне” не зможе прийняти на вічний спочинок. Кажучи просто, ховати померлих буде ніде. Нині вже ведуться перемовини з районною владою щодо виділення Рівному землі для облаштування кладовища. Найоптимальніше для цього місце, на думку першого заступника міського голови Олексія Хмилецького, на землях нинішньої Великоомелянської сільської ради.
На землях цієї ж сільради планується облаштування зон відпочинку та нових житлових масивів. Чудовою рекреаційною зоною могли б стати землі Квасилівської селищної ради, які планується приєднати до обласного центру. Ці території заболочені й малопридатні для житлового будівництва чи промислової зони. Однак тут вийде чудова зона відпочинку з водоймами.
Торгові центри – на околиці, готелі – на об’їзну
У планах міської влади — зробити центральну частину міста пішохідною, що поліпшить комфортність проживання в центрі, зменшить загазованість та зніме проблему автомобільних заторів.
Нові території дадуть змогу винести гіпермаркети й торгові центри на околиці міста, як це робиться в європейських містах. Уже сьогодні великі торгові центри намагаються вийти за межі міста. Прикладом цього є “Велика кишеня”, “Метро”, “Караван” і т.д.
Уздовж нової об’їзної траси можна буде побудувати готелі та мотелі для тих же далекобійників чи подорожуючих. Це в свою чергу — розвиток інфраструктури міста та додаткові надходження до бюджету.
Проблеми є, але…
Звісно, розширення меж міста — це справа не одного дня і навіть не одного року. Існує маса проблем, які доведеться вирішувати міській владі, аби цю ідею втілити в життя.
По-перше, потрібно буде вести переговори з тими сільськими та селищними радами, за рахунок чиїх земель планується розширювати межі міста. Але навряд чи жителі сіл будуть проти, що місто стане до них ближче. Від цього можна отримати неабияку користь: прямі міські маршрути пасажирського транспорту, робота в місті, вартість їхньої землі зросте.
По-друге, доведеться вести діалог і шукати компроміс з районною владою, але з огляду на важливість питання та підтримки з боку голови облдержадміністрації Віктора Матчука, й цю проблему можна буде вирішити.
По-третє, необхідне рішення Верховної Ради України, адже саме парламент має вирішальне слово. І тут уже доведеться депутатам від Рівненщини доводити, що вони недарма сидять у депутатських кріслах.
По-четверте, землі навколо міста розпайовані, а це означає, що доведеться викупляти їх у приватних власників. Але й цю проблему можна вирішити, оскільки існує законний механізм викупу землі для суспільних потреб.
Існує ще кілька проблем, які виникнуть при реалізації цієї ідеї, але немає такої проблеми, яку б не можна було вирішити. Звісно, це не за один рік вдасться втілити, але чим раніше почнуть чиновники працювати у цьому напрямку, тим швидше ідею вдасться реалізувати. Ще було б непогано, якби політики не з’ясовували стосунки, а спільно вирішували проблеми і розвивали місто, замість того, щоб ставити один одному палиці в колеса. Та, мабуть, цього чекати доведеться довше, ніж великого Рівного…
Карта схема розширення меж Рівного
Рівненське кільце
Однією з болючих проблем міської влади та головним болем рівнян, що живуть на вулицях Макарова та Романа Шухевича, є далекобійники. Великоваговий вантажний транспорт рухається фактично містом, розбиваючи дороги і створюючи масу незручностей рівнянам, які живуть на цих вулицях.
Сьогодні транзитна вантажівка, яка, скажімо, зі сторони Луцька їде на Львів, змушена повертати на Млинівську, рухатись по Макарова і вже потім — на Дубно. З Луцька на Київ доведеться їхати Млинівською в інший бік, потім вулицею Князя Володимира повертати на вулицю Романа Шухевича й по Дундича виїжджати в бік Корця. Зважаючи на те, що “фури” їдуть в основному вночі, уявіть, як спиться мешканцям цих вулиць.
За ідеєю міської влади об’їзна, яка з’єднує напрямок Львова з напрямком Києва, має бути добудована в один та інший бік, з’єднавшись з дорогою на Луцьк. Таким чином місто опиниться, так би мовити, в кільці, що дасть змогу великовантажному транспорту об’їжджати Рівне в будь-якому напрямку.
Це в свою чергу поліпшить екологічну ситуацію в місті. Рівняни з вулиць Шухевича, Макарова та Дундича отримають спокій, а міська влада позбудеться головного болю у вигляді розбитих фурами доріг.
Нові заводи
На землях Шпанівської та Городоцької сільських рад, на думку міської влади, доцільно розвивати індустріальну зону. Фактично промзона в районі вулиць Млинівської та Будівельників існує ще з радянських часів. Однак у середині-кінці 90-х років підприємства, що тут знаходяться, були приватизовані, розділені та перепродані. Тепер для інвестора, який забажав би розвивати тут якесь велике виробництво, просто немає вільного майданчика. Тому нові території у цій частині міста допоможуть створити повноцінну промислову зону, не вкладаючи для цього значних коштів. Адже тут є всі необхідні для цього комунікації: підведений газопровід, електромережі, водогін та каналізація. Словом, тут є все, що може зацікавити серйозного інвестора.
Головний плюс розширення територій у цій частині та розвитку індустріальної зони — створення нових робочих місць для рівнян. Зростуть надходження до міського бюджету, що в свою чергу дасть змогу міській владі вкладати більше коштів у розвиток інфраструктури Рівного.
Також, на думку Сергія Васильчука, доцільним було би створення на в’їздах у місто логістичних складів. Це вирішило б кілька проблем. По-перше, це дасть змогу розвантажити вулиці від великовагового транспорту, який розвантажувався б на складах. А вже звідти звичайним транспортом вантажі розвозилися б по місту. По-друге, це розвиток міста як важливої торговельно-транспортної розв’язки.
Парки і цвинтар
Назріла у Рівному і проблема з кладовищем. Уже за кілька років “Молодіжне” не зможе прийняти на вічний спочинок. Кажучи просто, ховати померлих буде ніде. Нині вже ведуться перемовини з районною владою щодо виділення Рівному землі для облаштування кладовища. Найоптимальніше для цього місце, на думку першого заступника міського голови Олексія Хмилецького, на землях нинішньої Великоомелянської сільської ради.
На землях цієї ж сільради планується облаштування зон відпочинку та нових житлових масивів. Чудовою рекреаційною зоною могли б стати землі Квасилівської селищної ради, які планується приєднати до обласного центру. Ці території заболочені й малопридатні для житлового будівництва чи промислової зони. Однак тут вийде чудова зона відпочинку з водоймами.
Торгові центри – на околиці, готелі – на об’їзну
У планах міської влади — зробити центральну частину міста пішохідною, що поліпшить комфортність проживання в центрі, зменшить загазованість та зніме проблему автомобільних заторів.
Нові території дадуть змогу винести гіпермаркети й торгові центри на околиці міста, як це робиться в європейських містах. Уже сьогодні великі торгові центри намагаються вийти за межі міста. Прикладом цього є “Велика кишеня”, “Метро”, “Караван” і т.д.
Уздовж нової об’їзної траси можна буде побудувати готелі та мотелі для тих же далекобійників чи подорожуючих. Це в свою чергу — розвиток інфраструктури міста та додаткові надходження до бюджету.
Проблеми є, але…
Звісно, розширення меж міста — це справа не одного дня і навіть не одного року. Існує маса проблем, які доведеться вирішувати міській владі, аби цю ідею втілити в життя.
По-перше, потрібно буде вести переговори з тими сільськими та селищними радами, за рахунок чиїх земель планується розширювати межі міста. Але навряд чи жителі сіл будуть проти, що місто стане до них ближче. Від цього можна отримати неабияку користь: прямі міські маршрути пасажирського транспорту, робота в місті, вартість їхньої землі зросте.
По-друге, доведеться вести діалог і шукати компроміс з районною владою, але з огляду на важливість питання та підтримки з боку голови облдержадміністрації Віктора Матчука, й цю проблему можна буде вирішити.
По-третє, необхідне рішення Верховної Ради України, адже саме парламент має вирішальне слово. І тут уже доведеться депутатам від Рівненщини доводити, що вони недарма сидять у депутатських кріслах.
По-четверте, землі навколо міста розпайовані, а це означає, що доведеться викупляти їх у приватних власників. Але й цю проблему можна вирішити, оскільки існує законний механізм викупу землі для суспільних потреб.
Існує ще кілька проблем, які виникнуть при реалізації цієї ідеї, але немає такої проблеми, яку б не можна було вирішити. Звісно, це не за один рік вдасться втілити, але чим раніше почнуть чиновники працювати у цьому напрямку, тим швидше ідею вдасться реалізувати. Ще було б непогано, якби політики не з’ясовували стосунки, а спільно вирішували проблеми і розвивали місто, замість того, щоб ставити один одному палиці в колеса. Та, мабуть, цього чекати доведеться довше, ніж великого Рівного…
Карта схема розширення меж Рівного
Категорія: Новини > Життя
Автор: Олексій КРИВОШЕЄВ Переглядів: 7574Інші статті рубрики:
Аварія у Дніпрі: подробиці ДТП, яка забрала життя 10-річної дівчинки
Поліція затримала водія, який вчинив смертельне ДТП у Дніпрі.
переглядів: 372
Церковний календар на грудень 2024: що святкуватимуть українці
Останній місяць року багатий на святаи та важливі дати. У церковному календарі на грудень іц Різдво, і Миколи, і річниця проведення Об’єднавчого Собору.
переглядів: 347
Що треба знати про реформу МСЕК
Статус інвалідності до дати наступного оцінювання є чинним.
переглядів: 531
У Рівному відбудеться фестиваль "ВареничОК"
Сьогодні, 30 листопада, у Парку культури та відпочинку імені Тараса Шевченка з 12:00 до 19:00 пройде фестиваль "ВареничОК".
переглядів: 486
На Рівненщині попрощалися із чотирма загиблими захисниками
Рівненщина попрощалася із загиблими Воїнами Василем Федчуком із Гощанщини, Андрієм Калушем із Дядьковицької громади, Олександром Панасюком із Сарненщини та Віктором Сиротчуком із Вараської ТГ.
переглядів: 552