Навіщо Рівному бути великим?
Рівненське кільце
Однією з болючих проблем міської влади та головним болем рівнян, що живуть на вулицях Макарова та Романа Шухевича, є далекобійники. Великоваговий вантажний транспорт рухається фактично містом, розбиваючи дороги і створюючи масу незручностей рівнянам, які живуть на цих вулицях.
Сьогодні транзитна вантажівка, яка, скажімо, зі сторони Луцька їде на Львів, змушена повертати на Млинівську, рухатись по Макарова і вже потім — на Дубно. З Луцька на Київ доведеться їхати Млинівською в інший бік, потім вулицею Князя Володимира повертати на вулицю Романа Шухевича й по Дундича виїжджати в бік Корця. Зважаючи на те, що “фури” їдуть в основному вночі, уявіть, як спиться мешканцям цих вулиць.
За ідеєю міської влади об’їзна, яка з’єднує напрямок Львова з напрямком Києва, має бути добудована в один та інший бік, з’єднавшись з дорогою на Луцьк. Таким чином місто опиниться, так би мовити, в кільці, що дасть змогу великовантажному транспорту об’їжджати Рівне в будь-якому напрямку.
Це в свою чергу поліпшить екологічну ситуацію в місті. Рівняни з вулиць Шухевича, Макарова та Дундича отримають спокій, а міська влада позбудеться головного болю у вигляді розбитих фурами доріг.
Нові заводи
На землях Шпанівської та Городоцької сільських рад, на думку міської влади, доцільно розвивати індустріальну зону. Фактично промзона в районі вулиць Млинівської та Будівельників існує ще з радянських часів. Однак у середині-кінці 90-х років підприємства, що тут знаходяться, були приватизовані, розділені та перепродані. Тепер для інвестора, який забажав би розвивати тут якесь велике виробництво, просто немає вільного майданчика. Тому нові території у цій частині міста допоможуть створити повноцінну промислову зону, не вкладаючи для цього значних коштів. Адже тут є всі необхідні для цього комунікації: підведений газопровід, електромережі, водогін та каналізація. Словом, тут є все, що може зацікавити серйозного інвестора.
Головний плюс розширення територій у цій частині та розвитку індустріальної зони — створення нових робочих місць для рівнян. Зростуть надходження до міського бюджету, що в свою чергу дасть змогу міській владі вкладати більше коштів у розвиток інфраструктури Рівного.
Також, на думку Сергія Васильчука, доцільним було би створення на в’їздах у місто логістичних складів. Це вирішило б кілька проблем. По-перше, це дасть змогу розвантажити вулиці від великовагового транспорту, який розвантажувався б на складах. А вже звідти звичайним транспортом вантажі розвозилися б по місту. По-друге, це розвиток міста як важливої торговельно-транспортної розв’язки.
Парки і цвинтар
Назріла у Рівному і проблема з кладовищем. Уже за кілька років “Молодіжне” не зможе прийняти на вічний спочинок. Кажучи просто, ховати померлих буде ніде. Нині вже ведуться перемовини з районною владою щодо виділення Рівному землі для облаштування кладовища. Найоптимальніше для цього місце, на думку першого заступника міського голови Олексія Хмилецького, на землях нинішньої Великоомелянської сільської ради.
На землях цієї ж сільради планується облаштування зон відпочинку та нових житлових масивів. Чудовою рекреаційною зоною могли б стати землі Квасилівської селищної ради, які планується приєднати до обласного центру. Ці території заболочені й малопридатні для житлового будівництва чи промислової зони. Однак тут вийде чудова зона відпочинку з водоймами.
Торгові центри – на околиці, готелі – на об’їзну
У планах міської влади — зробити центральну частину міста пішохідною, що поліпшить комфортність проживання в центрі, зменшить загазованість та зніме проблему автомобільних заторів.
Нові території дадуть змогу винести гіпермаркети й торгові центри на околиці міста, як це робиться в європейських містах. Уже сьогодні великі торгові центри намагаються вийти за межі міста. Прикладом цього є “Велика кишеня”, “Метро”, “Караван” і т.д.
Уздовж нової об’їзної траси можна буде побудувати готелі та мотелі для тих же далекобійників чи подорожуючих. Це в свою чергу — розвиток інфраструктури міста та додаткові надходження до бюджету.
Проблеми є, але…
Звісно, розширення меж міста — це справа не одного дня і навіть не одного року. Існує маса проблем, які доведеться вирішувати міській владі, аби цю ідею втілити в життя.
По-перше, потрібно буде вести переговори з тими сільськими та селищними радами, за рахунок чиїх земель планується розширювати межі міста. Але навряд чи жителі сіл будуть проти, що місто стане до них ближче. Від цього можна отримати неабияку користь: прямі міські маршрути пасажирського транспорту, робота в місті, вартість їхньої землі зросте.
По-друге, доведеться вести діалог і шукати компроміс з районною владою, але з огляду на важливість питання та підтримки з боку голови облдержадміністрації Віктора Матчука, й цю проблему можна буде вирішити.
По-третє, необхідне рішення Верховної Ради України, адже саме парламент має вирішальне слово. І тут уже доведеться депутатам від Рівненщини доводити, що вони недарма сидять у депутатських кріслах.
По-четверте, землі навколо міста розпайовані, а це означає, що доведеться викупляти їх у приватних власників. Але й цю проблему можна вирішити, оскільки існує законний механізм викупу землі для суспільних потреб.
Існує ще кілька проблем, які виникнуть при реалізації цієї ідеї, але немає такої проблеми, яку б не можна було вирішити. Звісно, це не за один рік вдасться втілити, але чим раніше почнуть чиновники працювати у цьому напрямку, тим швидше ідею вдасться реалізувати. Ще було б непогано, якби політики не з’ясовували стосунки, а спільно вирішували проблеми і розвивали місто, замість того, щоб ставити один одному палиці в колеса. Та, мабуть, цього чекати доведеться довше, ніж великого Рівного…
Карта схема розширення меж Рівного

19-річний львів'янин здійснив 13-ту невдалу спробу нелегально перетнути кордон до ЄС

У Закарпатській області прикордонники знову затримали 19-річного мешканця Львова, який вкотре намагався нелегально потрапити до Європейського Союзу. Для юнака це вже тринадцята спроба незаконного перетину державного кордону, і всі вони завершилися невдачею.
переглядів: 26
Мама двох діток з Дубна потребує фінансової допомоги у боротьбі з раком

Віта Мельник, мешканка міста Дубно на Рівненщині, звернулася до громади з проханням про фінансову допомогу для продовження лікування раку молочної залози. Після кількох операцій та тривалих курсів хіміо- й променевої терапії, жінці призначили дороговартісний препарат «Лінпарза», без якого завершити лікування та отримати шанс на одужання неможливо.
переглядів: 183
Пішла з життя багаторічна працівниця Рівненської міської лікарні Тетяна Серостанова

Рівненська Центральна міська лікарня у скорботі - пішла з життя інженер-метролог Тетяна Серостанова, яка понад 15 років була невід'ємною частиною їхнього великого колективу.
переглядів: 164
Минає 84 роки з часу страшної трагедії у Заліщиках: історія, яку намагалися стерти з пам'яті

На початку липня припадають роковини трагедії, що сталася у місті Заліщики на Тернопільщині.
переглядів: 307
Вартість вищої освіти 2025: скільки коштує навчання в Рівному

Вступна кампанія в розпалі. Вищі навчальні заклади активно закликають абітурієнтів. Та, на жаль, обирають на завжди за бажанням. Серед багатьох факторів - вартість навчання. Отож, на кого в рівненських вищих навчальних закладах навчатися найдорожче та найдешевше?
переглядів: 529