Ми у Facebook
23.10.2008, 00:00

У Рівному стали купувати дешевші машини

Фінансова криза повільно дісталася до рівненського автомобільного ринку. Клієнтів від продавців відганяють банки, які обмежили видачу споживчих кредитів фізичним особам. Рівненські дилери констатують, що збільшилася кількість клієнтів, які купують автомобілі за готівку.

Ринок автомобілів Європи почало лихоманити ще в липні. Продажі легкових авто у порівнянні з аналогічним періодом 2007 року скоротилися на 7,3 відсотка. Для прикладу, обсяги продажів концерну Volkswagen знизилися на 4,7%, концерну PSA Peugeot Citroen — на 9,1%, концерну Ford — на 8,2%, General Motors — на 12,7%, Renault — на 8,5%, Toyota Group — на 12,9%, Honda — на 19,2%.

Аналогічна ситуація розвинулася в Україні. Зокрема, у серпні продажі нових автомобілів знизилися на 11,4 відсотка. Аналітики зазначають, що обмеження споживчого кредитування призводить до зниження попиту на автомобілі.

— Дійсно, у позичальників виникають труднощі з отриманням кредиту, — не приховує директор Рівненського центрального регіонального відділення ВАТ “Мегабанк” Василь ГОЛУБОКИЙ. — Адже нині кредити видаються у прямій залежності від того, як повертаються старі позики.

Водночас банки стали ретельніше перевіряти платоспроможність позичальника. Це означає, як наголосив директор Рівненської філії Першого українського міжнародного банку (ПУМБ) Юрій СОСЮК, що масової видачі кредитів найближчі півроку чекати не варто.

У ситуації, яка склалася, співвласник корпорації “Автоинвестстрой”, народний депутат (ПР) Дмитро СВЯТАШ прогнозує, що попит на автомобілі зміщуватиметься від дорогих марок до “бюджетного” сегменту.

— Раніше кожен, хто хотів купити автомобіль, розраховував на наявність готівки. Тому основні продажі здійснювалися в сегменті семи-десяти тисяч доларів. Розвиток споживчого кредитування призвів до того, що банки перестали належним чином перевіряти платоспроможність позичальників. У підсумку, людина, яка мала тисячу доларів, купувала авто за 20 тисяч умовних одиниць. Таким чином покупці масово перейшли в сегмент 10-25 тисяч, — зазначив інтернет-газеті “Сейчас” пан Святаш. — Через труднощі з отриманням кредиту на купівлю автомобіля попит стане зміщуватися від дорогих марок до “бюджетного” сегменту. Цей тренд уже помітний і далі зростатиме.

Клієнти рівненських автосалонів уже переключаються на дешеві автомобілі. Менеджер з продажів ТОВ “Вест Моторс” (Hyundai) Володимир ОСМАНОВ каже, що нині клієнти в основному купують моделі бюджетного сегменту до 90 тисяч гривень. За його словами, кількість покупок дорогих автомобілів Hyundai до 200 тисяч гривень і більше суттєво скоротилася.

— Ми вже відчули кризу, бо чимало покупців хочуть брати кредит, але банки не видають позики, — зазначає пан Османов. — Окремі банки готові надати автокредит, але під високі відсотки. Тому обсяги продажів за такою схемою знизилися, адже раніше у кредит продавалося до 70 відсотків автомобілів.

Водночас в автосалонах зросла кількість клієнтів, які купують авто за готівку.

— Раніше співвідношення покупок за кредитом і готівкою складало 50 на 50 відсотків, а останні два тижні 80 відсотків автомобілів продаємо за “живі” гроші, — зазначає директор автосалону МПП “Вік-Експо” Григорій ПОЛІЩУК. — Непогано купують автомобілі дешевого сегменту, зокрема, бренд Lada. Обмеження кредитування дуже гальмує роботу автосалону, але компанія не опускає руки, активно продовжує рекламувати бренди, які продає.








На правах реклами