Ми у Facebook
23.10.2008, 02:12

Осіннє подешевшання пального пов’язують зі стрімким зниженням світових цін на нафту

На зміну високим літнім цінам на бензин та солярку приходять осінні ще високі, але вже не такі кусючі. Значне підняття вартості пального наприкінці літа експерти пояснювали сезонним фактором, а осіннє подешевшання пояснюють низькою вартістю нафти на світових ринках.
— Нині ціна на бензин значно знизилась і АЗС продають А-95 вже по 5,90 гривні за літр, деякі навіть пропонують 5,75 за літр, — розповідає про свої спостереження директор ПП “АРТ” Олександр ТРОФІМЧУК. — Це помірна ціна, якщо зважати на те, що вартість пального в Європі значно вища, ніж у нас. Нещодавно був за кордоном, там за один літр А-95 платив приблизно 9 гривень.
За словами Олександра Трофімчука, наприкінці липня — на початку серпня він купував бензин на наших заправках по 6,70 грн за літр і вважав, що може бути й вища ціна.
— Потім ціна знизилася до позначки 6,30 гривні за літр. І ми закупили чимало пального для автопарку фірми, — зауважує він. — А тут знову подешевшання. Хоч переплатили, але зниженню ціни радіємо.
Осіннє подешевшання бензину пов’язують зі стрімким зниженням ціни нафти у світі. Лише за вересень вартість нафти знизилися на 13 відсотків. При цьому така тенденція зберігається й нині. До того ж, відомо, що Російська Федерація офіційно зменшила вивізне мито на нафту й нафтопродукти відповідно на 6,5 та 6 відсотків, що також є підставою для перегляду вітчизняними нафтотрейдерами роздрібних цін на пальне.
— Зрозуміло, що трейдерам важко одразу знизити ціну, — каже позаштатний радник голови РОДА Анатолій ЧУМАК. — Адже вони втратять можливість заробити. Проте ціна пального буде знижуватись, якщо чорне золото продовжуватиме дешевшати у світі.
У жовтні оператори ринку вже відреагували на тенденції на світових ринках і почали завозити пальне в Україну незначними партіями, аби не переплатити. Так виник дефіцит. Уже 9 жовтня деякі дрібно-гуртові підприємства відчули нестачу пального на ринку і перестали ним торгувати, що зупинило падіння ціни.
— Нині існує тенденція до здешевлення пального, — зауважує директор ДП “Авіком – Рівне”, що займається дрібним гуртом пального, Ігор КОЧЕРГІН. — І тепер оператори ринку бояться завозити ресурси в Україну, бо чекають зниження ціни. А оскільки власне виробництво бензину в Україні незначне, то на ринку може виникнути дефіцит, який стримає стрімке зниження ціни. Можу припустити, що вже наступного тижня на заправках вартість бензину знизиться на 10 копійок.
Підвищення вартості бензину восени, на думку Ігоря Кочергіна, було пов’язане із підвищенням курсу долара.
— Таким чином трейдери забивали у ціну пального свої майбутні можливі ризики, — зауважує він.
Якщо поспостерігати за динамікою ціни коливання бензину та нафти, то помітимо, що нафта у світі дешевшає стрімко, а бензин падає у ціні повільніше.
— Це відбувається через те, що заводи зараз переробляють нафту, яка була законтрактована (куплена) кілька місяців тому, тобто за високою ціною — відповідно пальне, яке ми купуватимемо у них, буде дорожче, — розповідає прес-секретар ВАТ “Концерн Галнафтогаз” Олесь ПОГРАНИЧНИЙ. — У свою чергу, роздрібні підприємства закуповують світлі нафтопродукти із запасом на місяць. І поки не продадуть старі запаси, ціна триматиметься. Нафтопродукти також дуже чутливі до коливання долара, бо 50 відсотків бензину в Україну завозиться з-за кордону, якщо ціна цієї валюти на міжбанку піднімається — дорожчає бензин і дизельне пальне.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ