Ми у Facebook
04.12.2008, 13:52

Війна закінчилась, усі вільні!

Місто нарешті розродилось. Трохи більше дев’яти місяців знадобилось Рівному, аби знову мати керівника міста. ОГО вирішила проаналізувати, як же ж пройшла ця війна, яку за дивним збігом чомусь назвали “вибори міського голови”?
Виборча кампанія була новою. Не завжди у кращому розумінні цього слова, але не схожою на попередні ані кількістю та якістю кандидатів, ані методами ведення боротьби, ані активністю головних учасників процесу — виборців. Кампанія, яка більше нагадувала війну, закінчилась, і ми маємо змогу зробити певні висновки…

Працюємо
по-чорному
“Якщо спитати якого-небудь закордонного піарщика, чи займається він чорним PR-ом, то він дуже на вас образиться…” Такими словами розпочинається книга “Чорний PR: напад та захист”. Ті, з дозволу сказати, піарщики, які працювали в штабах кандидатів, точно не читали цієї книги. Бо те, що було на виборах міського голови Рівного, легше назвати брудом, ніж чорним PR-ом. Але по порядку…
Інформацією про будинки, машини, земельні ділянки та гроші на депозитах вже нікого не здивуєш. І ті штаби, які розробляли такі атаки, просто марно витратили свій час та гроші на папір. Намальовані таргани з обличчями на лапах, які мали б символізувати чи то мафіозний клан, чи то команду по боротьбі з комахами, навряд чи справили якесь враження на виборців. А варіанти з розвішуванням свого банера біля банера конкурента, щоб перекрутити його гасло!.. Та як виявилось, якщо “Рівне — за кандидата Х! …а кандидат Y за рівнян!”, то у частини жителів міста це викликало... сміх. Але зрештою, хоч якась користь від такого креативу.
Найпрофесійнішими розробками, у галузі чорного PR-у, без сумніву можна визнати дві інформаційні атаки. Причому їх ефективність, вважаю, майже однакова.
Перша — це листівки у переддень виборів, повністю стилізовані під агітаційну продукцію кандидата, на якій він зображений з Президентом та написом “Разом здолаємо Тимошенко”. Розробники одним пострілом влучили у рейтинг опонента, підставили кандидата від БЮТ та відвели підозру від себе. Професійна робота. Шкода, що розумники, які це придумали, залишились невідомими. Хоча є припущення, що це робота штабу одного з екс-губернаторів.
Друга, але не менш ефективна, — атака проти жіночої частини кандидатів. Думаю, саме завдяки поширеній чутці, про нібито бажання знятись на користь Миколи Сороки, заступниця міського голови у результаті недорахувалась певної кількості голосів. Навряд чи це зумовило програш, але могло “відкусити” кілька відсотків…
Загалом же, шкода, що більшість кандидатів не змогла запропонувати Рівному щось нове, за що варто було б проголосувати, зосередившись на мінусах своїх опонентів. Але й це виявилось неефективним, бо, як пише книжка: чорний PR б’є в обидва боки…

Він пролетів
Виборча компанія Миколи Сороки унікальна у всіх відношеннях. По-перше, і це основне, штабу кандидата вдалося провести її майже без участі самого кандидата.
На зустрічі з виборцями та телеефіри майже постійно ходили довірені особи Миколи Сороки. Вживу екс-губернатора бачили нечасто – зокрема, під час приїзду керівника Фонду держмайна Валентини Семенюк, але й там він був небагатослівний.
Колишній керівник області відзначився ще й тим, що за нього агітували “колишні”: екс-президент Леонід Кучма, екс-голова Держкомпідприємництва Олександра Кужель, екс-міністр освіти Станіслав Ніколаєнко. А також – “нинішня” Валентина Семенюк. Хоча, як виявилось у результаті, це було, “як мертвому припарка…”.
Навіть незважаючи на те, що в Миколи Сороки була дійсно професійна виборча компанія, працювали справжні (принаймні ходять такі чутки – авт.) PR-щики та спеціалісти з НЛП (нейролінгвістичне програмування – авт.), колишній голова облдержадміністрації пролетів повз крісло.

Спроба третя, результат той же
Ще один екс-губернатор, але тепер вже з іншого ідеологічного табору, спробував стати першим серед кращих у місті. Але не судилось… Третя спроба, як і попередні дві, виявилась невдалою. І хоча, якщо поглянути на набрані Василем Червонієм відсотки, може здатись, що його підтримка серед рівнян зросла, але, як виявилось, це не зовсім так.
На нинішніх виборах голова обласної організації УНП набрав 16,64 відсотка голосів, що в абсолютних числах трансформується у трохи більше 12 тисяч голосів. На минулих виборах цей кандидат набрав 10 відсотків і… майже ті ж самі 12 тисяч бюлетенів з галочкою навпроти свого прізвища. Просто явка виборців тоді була вищою ;-)
Як спортсменам дається три спроби, так і Василь Червоній мав три спроби на мерство, але всі три використав з тим самим результатом: крісло міського голови дісталось іншому.

Вибори закінчились, хай живуть вибори!
Вибори закінчились. Одні штаби святкують (не тільки штаб переможця – авт.), інші шукають винних. Одні розійшлися назавжди, інші — лише перепочити, провести перегрупування сил, щоб уже за кілька місяців знову розпочати роботу. Адже до чергових виборів міського голови Рівного залишилось… рік і чотири місяці. Можна спрогнозувати, що вже наприкінці літа у штабах будуть розгорнуті планшети зі стратегіями, планами атак та варіантами захисту.
Не позаздриш новому міському голові, адже рівнянам все одно, скільки часу лишилось до нових виборів, що в країні економічна криза, а міська рада залишилась старою. Люди вимагатимуть результату і виконання обіцянок. Отже потрібно закочувати рукави й доводити, що не лише водоканал можна вивести з кризи за три роки, а й місто за рік.
І не потрібно шкодувати нового міського голову та його команду — вони розуміли, на що йшли. Краще слідкуйте за місцевими політиками від виборів до виборів, а не лише в останній тиждень агітації.
Надзвичайно низька явка виборців свідчить про те, що люди розчарувались у політиках всіх рівнів. Міському голові доведеться попрацювати, аби відновити цю довіру. Інакше за менш ніж півтора року на виборчі дільниці взагалі ніхто не прийде й обирати буде нікому.





На правах реклами