Ми у Facebook
15.01.2009, 14:37

Фірат Джамбайли сп’янів від Рівненщини

Фірат Джамбайли вже все підготував до виходу на пенсію

Настільки привітного та завжди усміхненого начальника зустрів уперше. Керівник Корецького кар’єру турецької фірми “ОНУР” Фірат ДЖАМБАЙЛИ буквально випромінював дружелюбність. Це при тому, що знайомство відбулося під час протесту однієї політичної сили проти перебування під Корцем турецьких спеціалістів, які мають відремонтувати трасу до Рівного. Після розмови з Фіратом стає зрозуміло — за місцеве населення і генофонд хвилюватися не варто. Турецькі фахівці вже давно не завойовники, а їхній керівник одружений на українці.
Україна вразила багатством
— Фірате, як влаштувалися в компанію “ОНУР”?
— Із власником фірми Онуром Четінджевізом познайомився в Кишиневі, де керував будівельною компанією “Бірташ”. У столицю Молдови він приїхав з міністром у справах бізнесу Куршатом Тузменом у складі делегації з шести турецьких компаній. Мені пощастило організувати зустріч турецьких бізнесменів.
Власник “ОНУР” одразу запропонував мені роботу, але я відмовився. Її пообіцяв розглянути, коли завершу проект у Кишиневі. Після передачі ключів власникам будинків відправився на відпочинок в Анталію. Проте не вимкнув мобільний телефон і на другий день відпочинку Онур мені зателефонував і запросив на ділову вечерю. Я став відмовлятися, але він наполіг, що на зустріч прибуде його двоюрідний брат — міністр туризму Туреччини. Наступного дня після вечері в Анкарі я вже прибув до Львова.
— Там турецькі шляховики якраз розпочали ремонт траси Львів—Броди...
— У перший робочий день довелося запускати щебеневий завод у Томашгороді. Півтора року ним керував. До речі, часто у відрядження їздив у Рівне.
Проект реконструкції дороги Корець—Рівне став другим для мене проектом в Україні. Загалом, фірма “ОНУР” в Україні працює вже шість років. Ще до мого приходу компанія будувала трасу Одеса—Київ.
— Яке перше враження справила на вас Україна?
— Країна має безліч можливостей, вона надзвичайно багата. Цим чимось схожа на Туреччину. Помітив, що українці та турки досить швидко звикають до нового середовища. Мої українські друзі нині живуть в Італії, турецькі — ведуть бізнес у Дубаї, Таїланді та Китаї. Всі вони себе добре почувають у чужих країнах. Думаю, що так легко звикнути до нових умов можуть тільки люди з багатою культурою.

Дорогу відкриють раніше
— Старт ремонту траси Корець—Рівне затьмарив протест однієї політичної сили. Як ви ставилися до пікетів?
— Особливо не переживав, бо всі документи компанії були в порядку. Нас запитували, чому “ОНУР” виділили так багато землі. Довелося пояснювати, що ділянка надана в оренду.
Думаю, що нині представникам цієї партії соромно. Адже на Рівненщину турецькі спеціалісти приїхали ремонтувати дорогу державного значення. Ми вдихнули друге життя в кар’єр, який затопило. Нині там працюють приблизно сто жителів Корця.
— Які стосунки в них складаються з турецькими спеціалістами?
— Окремі фахівці “ОНУР” працюють в Україні кілька років. З українцями знаходять спільну мову завдяки завченим фразам, наприклад, “іди” чи “вивантажуй”. У розмові побутує специфічна лексика. Кожному турецькому спеціалісту даю кілька українських помічників. Хочу, щоб вони вивчили техніку. Від цього всім стане легше працювати.
— Виховуєте для себе кадри?
— Маєте рацію. “ОНУР” не сповідує психологію користувача: зробив і забрався геть. У Львові, наприклад, компанія залишила асфальтний завод. Хай служить місту, якому треба обслуговувати 800 кілометрів доріг. Упевнений, що аналогічно зробимо й на Рівненщині.
— Встигнете вчасно завершити реконструкцію траси?
— Знаю, що від графіка відстає італійська компанія “Тодіні”, яка ремонтує трасу Київ—Чоп від Грушвиці до Бродів. “ОНУР” також брала участь у цьому тендері. Італійці дуже занизили вартість проекту (за ремонт 93 км “Тодіні” попросила 56 мільйонів євро при вартості робіт у 85 мільйонів — авт.).
“ОНУР” має завершити реконструкцію відрізка Корець—Рівне до грудня 2010 року. Об’єкт плануємо здати на рік раніше. Вже в березні після канікул станемо працювати в дві зміни. Нині класти асфальт не можемо через мороз. Натомість готуємо до роботи кар’єр.

Спілкується на шістьох мовах
— Знаю, що два місяці тому їздили на батьківщину, щоб відслужити в армії...
— У Туреччині існує закон: хто працює за кордоном п’ять років, може заплатити державі п’ять тисяч євро та відслужити всього 21 день. Якщо відмовишся, служба в армії триватиме рік. Вирішив не втрачати стільки часу, бо дуже зайнятий.
— Як пройшла служба?
— Дуже пішла на користь. Чудово відпочив, бо тут, у Корці, працював з шостої ранку до першої ночі. В армії ні про що не думав, морально та фізично відпочивав. Навіть мобільним телефоном не користувався, бо солдатам його носити з собою заборонено.
Рівень забезпечення армії мене приємно здивував. Нас добре годували, щодня ходили в сауну. Зі мною служили в основному дорослі люди, які приїхали з усього світу — Америки, Канади тощо. Наш легіон можна назвати інтернаціональним.
— А у рідних краях часто буваєте?
— Місто Урфа, де народився, намагаюся відвідати раз у два місяці. Там проводжу день чи два. Якщо їду додому, то стараюся вирішити кілька справ. Ну, вбити два зайці одним пострілом (сміється). У бізнесменів по-іншому не виходить.
— У вас прекрасна російська мова. Де вивчили?
— У 1998 році вступив до Київського політехнічного інституту. Через три місяці перевівся на архітектурний факультет аналогічної вищої школи в Кишиневі. Там і вивчив російську мову.
До речі, в сукупності я володію шістьма мовами. Опанувати їх змусило життя. Моя бабуся була арабкою, батько — курд. Англійську вивчив у коледжі, в інституті — російську та румунську. Оскільки дружина Алла — українка, то вже на “солов’їній трохи спілкуюся” (вимовляє зі смішним акцентом).

Може йти на пенсію
— Як знайшли свою другу половинку?
— Алла родом з Чернігова. Ми вчилися в паралельних групах в інституті Кишинева. Спочатку стріляли очима на спільних парах, потім здружилися, а згодом — одружилися. Нині виховуємо піврічну дочку Берітан. Раніше Алла жила в Києві, а сьогодні винаймаємо квартиру в Рівному.
— Напевно, сімейне меню теж інтернаціональне?
— Трапляються європейські, східні та українські страви. Подобається борщ. Взагалі-то, коли одружився, то Аллу на два місяці залишив в Урфі, щоб познайомилася з турецькими звичаями та традиціями. До речі, вже непогано знає мову.
— Фірате, а де б хотіли нарешті осісти?
— В Анталії, де все підготував — будинок, квартиру. Можу вже вийти на пенсію. Друзі не вірять, сміються. Вдома сидіти не буду, бо знайду чим зайнятися. Проте не ремонтом і прокладанням доріг, бо це найважча робота для будівельників. Відповідальність колосальна — нині керую чотирма заводами. Подобається, але доводиться важко.
— А хто ваші друзі?
— Стосунки допоміг зав’язати бізнес, яким займаюся давно. Ще студентом у 20 років відкрив свій перший ресторан у Кишиневі. У 2001 році став продавати волоські горіхи у Німеччину, Францію та арабські країни. Згодом заснував будівельну фірму “Гап груп”.
Нині мене часто запрошують на ділові зустрічі в Анкарі. Обов’язково їду, бо з людьми треба спілкуватися. Навіть з відомим українським політиком Віктором Януковичем знайомий. Організовував його зустріч в Анкарі. На жаль, він перервав візит через смерть однопартійця Євгена Кушнарьова.
— Як відпочиваєте від виснажливої праці?
— Я — сімейна людина. На дискотеку вночі не йду, хоча на добу сплю всього шість годин. У такому режимі працюю вже шостий рік. У вихідні з Аллою стараємося кудись поїхати. Влітку часто бували на природі. Ніде стільки не бачив лісів і озер. Від чистого повітря перший тиждень роботи тут ходив, наче п’яний. Напевно, ще відчував вплив Чорнобиля, але вже звик (жартує).





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ