Ми у Facebook
08.04.2009, 18:10

“Кошти, нині витрачені на навчання, — золоті”

Михайло Вейсберг: “Тим, хто має жорсткий план на 3 роки вперед, буде важко”

Хто зможе пережити кризу? Чи варто нині витрачати гроші на навчання? І чим відрізняється ведення власної справи у Рівному, наприклад, від Донецька? Про особливості та перспективи ведення бізнесу розповідає бізнес-тренер і підприємець Михайло ВЕЙСБЕРГ.
— На початку 90-х ви заснували діловий журнал “Галицькі контракти”. Журнал у той час, а, можливо, й зараз багато кому допоміг заробити кошти. Скажіть, у нинішній ситуації ви ризикнули б розпочати знову новий бізнес?
— Ситуація кризи якраз сприяє розпочинати нове, тому що мало конкурентів. Я відкривав бізнес і у 2003, 2005 роках. Минув час, і пріоритети трохи змінюються. У мене зараз немає мотивації, що мусить бути ще три бізнеси. Досить тих, якими я нині керую, співволодію, опікуюся.
— Свого часу ви продали своє дітище “Галицькі контракти” й пішли в інші сфери. Чому тоді прийняли таке рішення?
— Мене завжди дуже тішило, що можу допомогти багатьом людям заробити гроші. Це дійсно надихає. Коли задумався над тим, щоб продати “Контракти” партнерам, настали інші часи. Через журнал було важко когось навчити. Треба було спілкуватися віч-на-віч, і тому тренінги та семінари нині спрацьовують більше.
— Зараз існують проблеми в будівництві, експорті, імпорті, на ринку нерухомості. На ваш погляд, які компанії це переживуть?
— Мені здається, що сьогодні великий попит на компанії такого “підприємницького типу”, які гнучкі, в яких багато ідей, які пробують різні варіанти. Думаю, що ці фірми переживуть кризу. А тим, які мають жорсткий план на три роки вперед і правила, від яких не можна відступити, буде важко. Весь бізнес треба придумати з чистого аркуша, і підприємці це зроблять.
—Тобто живучішим може виявитися малий і середній бізнес.
— Власне так. Уже видно, що малий бізнес швидше розуміється на конкретних малих потребах людей, які принесуть ці гроші.
— Хто сьогодні частіше звертається за вашими послугами: великі компанії чи підприємства?
— Я відчуваю, що великі компанії почали більше звертатися. Коли я починав, працював з малим і середнім бізнесом. “Підприємницький дух” мене мотивував. Сьогодні мене запрошують деякі великі компанії, керівники яких розуміють, що треба працювати не так, як вчора.
— Навчання, тренінги — витратна справа. Чи доцільно витрачати гроші на те, щоб когось вчити в тій ситуації, коли підприємства навпаки намагаються на чомусь зекономити?
— У нас є 20 продавців. Вони досвідчені і непогано працювали восени. Сьогодні вони нічого не можуть продати. Коли тебе запрошують на тренінг для продавців, ти бачиш, що справа не тільки у тому, щоб навчити їх інструментам переговорів, продажу. Важливі ще й розмови про віру в себе, про те, що людина може перебудувати себе й інакше себе поводити при зміні ситуації. Думаю, що кошти, які зараз витрачають на перенавчання, переписування стратегічних планів, — золоті. Ти, умовно кажучи, вкладаєш гривню, а отримуєш десять. Це найкласніші інвестиції, які зараз можна зробити.
— Ви приїхали на запрошення однієї з компаній. Чому будете навчати в Рівному?
— Ми займаємося стратегією. Я допомагаю ключовим працівникам фірми провести дискусію про те, як вони житимуть у цьому році, на початку наступного. Важливо, щоб вони самі між собою домовилися — і тоді цей план буде дієвий і дійсно спрацює.
— У Рівному ви товаришуєте з кількома компаніями. Як ви оцінюєте бізнес у Рівному? Чим він відрізняється від бізнесу в Донецьку, Києві?
— У яке місто не приїдеш, тобі одразу розказують про його специфіку ведення бізнесу. Інколи для цього є підстави. Але бізнес, на щастя, дуже проста робота: купуй дешевше — продавай дорожче. Це здорово, тому що якби бізнес вимагав вищої освіти, МВА, то мало хто міг би ним займатися. Це на рівні здорового глузду. Люди просто хочуть щось зробити для себе, своєї родини, свого оточення.
— Чи є плани найближчим часом провести бізнес-семінари в Рівному? Коли, де і на яку тему?
— 9 квітня — на 150-200 людей про чотири нові сценарії поведінки бізнесу під час кризи. Я не проводив масових зустрічей до кризи. Але бачу, що зараз людям це важливо, тому що один на одного подивляться, зможуть отримати огляд головних ідей, як фірми працюють під час кризи. Завжди є люди, яким потрібні наші послуги: підприємець у кожній ситуації може знайти, як бути корисним і за що йому заплатять гроші.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ

Останні новини