Ми у Facebook
08.10.2009, 09:22

“ОГО” стала співорганізатором Першого всеукраїнського газетного конгресу, учасників якого вітали президент та прем’єр-міністр

Учасників Першого всеукраїнського газетного антикризового конгресу вітали телеграмами Президент України Віктор Ющенко та прем’єр-міністр Юлія Тимошенко. Але на місцях влада намагається втручатись в роботу незалежних видань і диктувати їм свої умови.
Обмінятися думками про боротьбу з кризою запропонували учасникам конгресу його організатори – наша редакція та Асоціація “Незалежні регіональні видавці України” за підтримки Національної спілки журналістів України. Лише дві цифри: у Конгресі взяли участь понад 60 видавництв, газети яких щотижнево читає понад 40 мільйонів українців!

Криза – час вкладати в ЗМІ
Для участі у конгресі прилетіли видавці з семи країн світу. Організацією виготовлення якісного друкованого продукту в умовах світової кризи поділився з учасниками конгресу лідер Всесвітнього форуму редакторів (WEF) Бертран Пекері з Парижа. Директор з досліджень Всесвітньої асоціації газет (WAN) Тетяна Рєпкова (Франція) порівняла вплив кризи на світову й українську медіа-економіку. Про інструменти виходу з кризи вели мову інші зарубіжні гості – Ярослав Токарчик, генеральний директор видавництва “Газета Ольштинська”; Роман Галло, генеральний директор FutuRoom (Чехія), Гільєрмо Шмітт, генеральний директор, шеф-редактор ЗАТ “Сегодня-мультимедиа”, який тривалий час працював у провідних виданнях Аргентини. Власні “рецепти” зменшення негативного впливу кризи на видання газет оприлюднили керівники провідних вітчизняних ЗМІ.
Форум засвідчив, що вітчизняні видавці знаходяться у набагато складніших умовах у порівнянні із зарубіжними колегами. Навіть за умов кризи зарубіжні видання отримують суттєві фінансові вливання. Яскраве підтвердження – празька газета FutuRoom. 25 мільйонів євро (!) отримає ця група видань протягом двох перших років існування. “Нам би такі кошти!” – зітхали представники вітчизняних ЗМІ, слухаючи виступ колеги з Чехії. Втім, певні обнадійливі новини прозвучали й для наших видавців.

”Розповідати, як друзям біля вогнища”
– Ми вдячні кризі за те, що зрозуміли, наскільки важливим є для нас Читач. Люди повинні отримувати задоволення, читаючи газету. Розповідати їм про події треба так, як ми це робимо під час спілкування з близькими друзями, в лісі, сидячи біля вогнища. Тобто казати правду, без недомовок та не брехати, навіть у дрібницях. Тоді й Читачі голосують за таку газету своїми гривнями, – поділився секретами корпоративної культури членів Асоціації її лідер.
Головним бізнесом для видавців стало говорити людям правду. Якщо вони відчують найменшу фальш – перестануть вірити газеті.

У редакцію – на чашку кави
У газеті “Сегодня” у час кризи створили спортзал для зняття стресів. А ось у Празі газету FutuRoom розмістили у… кафе. Генеральний директор цього видання Роман Галло, як уже згадувалося вище, переконував учасників конгресу, що такий підхід є дієвою формою зближення читачів з журналістами. У такому кафе постійно проводять різноманітні заходи з читачами. До того ж, різних вікових категорій. Там же читачі підказують журналістам нові теми публікацій.
Українські видавці активно шукають стежки до зближення з читачем. Ці пошуки мають різні форми. Поки що у зарубіжних країнах вони йдуть більш ефективно, але ми все ближче наближаємость до Європи. Відстаємо ми від Польщі на 7 років, від Німеччини – на 15. Проте дуже добре, що Україна йде все ж таки шляхом розвитку демократії, а не “іншим шляхом”, як, наприклад, це відбувається у Росії.
– У найближчі п’ять років кардинально зміниться робота журналістів. Таку думку висловив директор Всесвітнього редакторського форуму Бертран Пекері. За його словами, журналіст перестане виконувати роль вчителя, в якій він знаходиться нині, а читач – учня. Щоб завоювати читача, доведеться бути з ним поруч, бути його другом.
Що ми, шановний Читачу, й будемо намагатись робити.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ