Ми у Facebook
04.11.2009, 12:02

Тук-тук! Вам повідомлення

Конвертик, що миготить у правому нижньому кутку монітора, сьогодні неодмінний атрибут робочого столу працівників багатьох компаній. Лише за кілька секунд з його допомогою люди обмінюються інформацією. Проте деякі керівники компаній стверджують, що тільки живе спілкування між людьми поліпшує бізнес-процеси на роботі.

Системи обміну миттєвими повідомленнями існують уже тринадцять років. За цей час більшість користувачів Інтернету скористалися і продовжують користуватися такими системами, які увійшли в обіг під назвою “аська” (ICQ, QIP Infium, Miranda IM, Mail.ru Agent, Meebo, Skype, Google Talk).
“Аська” на роботі перш за все забезпечує мобільність і високу швидкість прийняття миттєвих рішень співробітниками фірми. Адже звичний спосіб обміну інформацією (телефон, електронна пошта) займає більше часу і в деяких випадках протипоказаний для ефективної роботи в колективі (уявіть собі, якщо всі одночасно розмовлятимуть по телефону).
Тому, зважаючи на специфіку своєї роботи, без інтернет-сервісів для обміну короткими повідомленнями журналістам, наприклад, довелося би нелегко.
— У першу чергу ми можемо швидко передати інформацію один одному, не витрачаючи час на її пошук у папках на сервері Видавничого дому. До того ж це значно поліпшує роботу, коли офіси фірми розташовані в різних кінцях міста. Це великий плюс, — ділиться редактор мультимедійного ньюзруму Видавничого дому “ОГО” Тетяна СОЛНЦЕВА. — Мінуси — те, що працівники використовують її не лише для вирішення робочих питань, а й на особисті бесіди, які не стосуються роботи, і відволікаються.
Перевага “асьок” — їх доступність для оперативного поширення інформації та простота у користуванні. У ПриватБанку, наприклад, застосовують інтернет-сервіс для обміну повідомленнями — Skype, де можливо використовувати у спілкуванні й голос.
— Облаштування робочого місця цією програмою передбачено корпоративними моментами. Вона встановлена у кожного працівника. Тому керівництво головного банку через режим відеоконференції тримає зв’язок зі своїми підлеглими. З допомогою Skype можна чітко визначити свою позицію у певних питаннях, отримати інформацію про продукт, який тебе цікавить, проконсультуватися з спеціалістом, якщо він знаходиться на далекій відстані. Таке спілкування дозволяє оперативно вирішити всі питання, які виникають у процесі діяльності, — каже старший експерт з реклами Рівненської філії ПриватБанку Андрій ХМЕЛЬНИК.
Спілкуються через “аську” й працівники ТВФ “Архсервіс”. Її директор Валентин ДЕМ’ЯНОВ каже, що це нововведення з’явилося з приходом на фірму молодого покоління. А старші колеги вчаться у молоді. Надто захоплюватися цим, звичайно, не варто, бо все повинно мати свою межу. Але й забороняти такий спосіб спілкування причин немає.
— Я вважаю, що будь-який зв’язок допомагає професії. Тому оцінюю необхідність “аськи” саме з цієї точки зору. Мої співробітники — архітектори, проектанти — спілкуються з колегами з інших фірм, а в процесі комунікації виникають нові ідеї для роботи, — каже пан Валентин.
А от до недоліків “аськи” можна віднести її слабку стосовно інформаційної безпеки захищеність у передачі даних. Дуже не хотілося б, щоб через неї передавали конфіденційну інформацію. Також, на відміну від електронної пошти, передача даних користувачеві здійснюватиметься, якщо він знаходиться в режимі онлайн. Дані можна передати, й якщо користувача немає в мережі, але це не гарантує, що він їх отримає. Ще один аспект не на користь “аськи” — її вразливість перед вірусами та спамом. І одна з найпоширеніших проблем, яка стоїть перед керівництвом — захоплення обміном короткими повідомленнями до такого ступеня, коли співробітники припиняють виконувати свої посадові обов’язки. Звідси й не надто позитивне ставлення до “аськи” керівників компаній.
— Підвищення працездатності працівників через “аську” не настільки велике, як у тому випадку, коли люди спілкуються між собою. Через такий спосіб комунікації не вирішиш питання так, як це можна зробити при зустрічі або у телефонній розмові. До того ж ділові розмови з клієнтами теж краще проводити тет-а-тет, адже таким способом можна вирішити всі необхідні моменти. Ми, звичайно, не забороняємо своїм підлеглим користуватися нею, але й не заохочуємо. Адже нерідко вони починають зловживати цим і спілкуватися у власних справах, — зауважує керівник рекламно-маркетингової компанії “НеоМарк” Андрій ПРОКОПЧУК. — Проте не можу заперечити, що такі засоби комунікації можуть стати й у нагоді, коли слід оперативно вирішити ділові питання, а керівник знаходиться далеко. Саме так, через Skype, я й підтримував зв’язок з підлеглими, коли був кілька тижнів за кордоном.
У першу чергу телефонами й електронками для отримання достовірної інформації користуються у компанії “Вік-Експо”.
— У нас великий потік інформації і добре налагоджені комунікації між відділами, проводяться регулярні наради. І всі поточні питання вирішуються особисто при зустрічі, або по телефону і емейлу, — розповідає менеджер з реклами МПП “Вік-Експо” Наталія ВАСЕВИЧ. — Тим більше, що з людьми набагато краще і приємніше спілкуватися особисто.
Утім, врозріз думці неприхильників “аськи” американські вчені довели, що вона не просто доповнює спілкування по телефону чи через електронку, а й повністю їх замінює. При цьому спілкування в “асьці” займає набагато менше часу і підвищує працездатність працівників.
— Ми економимо час, миттєво отримуючи завдання від керівництва. А якщо ти працюєш у творчому колективі, то зайві розмови над чиїмось вухом не завжди сприймається схвально, заважають людині працювати. Тому в даному випадку “аська” — найкращий спосіб з’ясувати те, що тебе цікавить, без зайвого шуму, — додає користувач Мар’яна ЗАДВІРНА.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ

Останні новини