Ми у Facebook
25.11.2009, 12:20

Рік з новими штрафами

Позитивний бік високих штрафів — зниження аварійності, негативний — збільшення сум хабарів

18 листопада минуло рік, коли в Україні запровадили нові штрафи за порушення правил дорожнього руху. Покарання стали обходитися власникам транспортних засобів у десять і більше разів дорожче.
За найбільш поширене порушення — перевищення швидкості — штраф виріс в 40 разів: з 17 до 680 гривень. У рівненському управлінні ДАІ запевняють, що підвищення штрафів врятувало не одне життя. За цей час кількість аварій на Рівненщині зменшилася на чверть, так само як і загиблих та травмованих.
Як і раніше, головними причинами дорожньо-транспортних пригод залишаються недотримання безпечної швидкості руху і виїзд на зустрічну смугу. З моменту вступу в дію нового закону рівненські інспектори ДАІ виписали понад 100 тисяч адмінпротоколів, тобто, по суті оштрафували кожного десятого мешканця Рівненщини. Втім, половина з цих штрафів досі залишається несплаченою, — повідомляють в обласному управлінні ДАІ.
Адвокати, які спеціалізуються на справах, пов’язаних з порушенням правил дорожнього руху, констатують, що водії стали частіше оскаржувати протоколи ДАІ.
— Це відбувається через великі штрафні санкції, — зауважує адвокат Віталій КІТОВСЬКИЙ. — Водночас побільшало скарг на дії інспекторів. У ДАІ погоджуються із зауваженнями, бо наприклад, раніше надсилали листи без протоколів, а нині це виправили. Також залишається актуальним питання про використання пристрою “Візир”. Щоб ним користуватися, необхідний відповідний нормативно-правовий акт, але МВС його лосі не видало.

Світлий і темний бік нових штрафів
На дорогах стало менше аварій, загиблих і поранених, казна одержала додаткові сотні мільйонів гривень від великих штрафів. Але й хабарі виросли на порядок, повідомляє газета “Сьогодні”. Озвірілі водії б’ють інспекторів, а ті доводять штрафами водіїв до самогубства.

Світлий бік
1. Знизилась аварійність. За рік кількість ДТП зменшилася на 33 відсотка, або на 16 000 аварій, загинуло на 2700 чоловік менше (на 37 відсотків), травмовано на 20 тисяч менше (зниження майже в 1,5 раза).
2. Порушень ПДД, які не призвели до аварії, стало менше на 20 відсотків (більш ніж на 1,5 мільйона порушень).
3. У державного та місцевих бюджетів з’явилося істотне джерело наповнення — реальні доходи від сплачених штрафів зросли у понад п’ять разів, а це більше 700 мільйонів гривень.
4. За рахунок доходів від штрафів місцева влада розпочала встановлення технічних пристроїв, які контролюють рух (камери спостереження у великих містах, що дозволяє оперативно усувати наслідки аварій і заторів. У багатьох невеликих містах і навіть селах відремонтували розбиті дороги).
5. ДАІ посилила контроль за своїми співробітниками на службі: з’явилося негласне спостереження за інспекторами для виявлення випадків хабарництва.

Темний бік
1. На порядок виросли хабарі: якщо раніше перевищення швидкості або проїзд на червоне світло “коштували” 20-50 гривень, то нині, щоб відкупитися, треба не менше 150-300 гривень, залежно від серйозності порушення. А в спійманого п’яного за кермом можуть зажадати і дві тисячі гривень “в обмін” на права.
2. Зросли незадоволеність і агресія водіїв-порушників до непідкупних інспекторів, що виписують штрафи. Відомі випадки, коли інспекторам загрожували та навіть били.
3. Побільшало судових позовів, в яких водії оскаржують постанови про штрафи (лише послуги адвоката при подачі заяви коштують до 300 гривень, але виграти справу вдається нечасто).
4. Державні виконавці стали обходити порушників, в яких набралося несплачених штрафів на декілька тисяч гривень. Також зупиняють їхні авто на дорогах і ставлять перед вибором — або негайна сплата штрафу, або автомобіль на штрафмайданчик. Якщо після вилучення авто штраф не сплачений протягом місяця, машину можуть конфіскувати та продати з молотка за борги за заниженою ціною.
5. Штрафи міцно вдарили в родинний бюджету автоаматорів. Непосильний штраф (приблизно 300 гривень) за неправильну парковку спонукав жителя Волинської області покінчити життя самогубством. У ДАІ провели розслідування і заявили, що провини автоінспектора в цьому не було. Мовляв, він діяв згідно із законом.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ