Ми у Facebook
23.12.2009, 10:59

Екстремальне водіння

Складні погодні умови суттєво утруднили дорожній рух. Чимало недосвідчених рівненських автовласників вирішили не ризикувати й утримуються від поїздок. Однак хто таки вирішив набиратися досвіду екстремального водіння — пропонуємо поради фахівців, як поводитися за кермом на засніжених шляхах.
Сергій ПЕЛЕШОК: "У керуванні автомобілем у зимовий період існують певні нюанси, своєрідні правила"
Сергій ПЕЛЕШОК: "У керуванні автомобілем у зимовий період існують певні нюанси, своєрідні правила"

Зі снігової пастки визволить розгойдування


Експерти радять чітко запам’ятати, що керування автомобілем має бути плавним і м’яким. При старті слід точно дозувати подачу газу та плавно працювати педаллю зчеплення (якщо вона є). Іноді зчеплення протектора з дорогою таке слабке, що навіть мінімальний газ зриває колеса в букс. Тоді варто скористатися прийомом професіоналів і спробувати рушити з другої, а іноді й з третьої передачі.
Коли колеса злегка загрузли у сніг, необхідно застосувати прийом розгойдування автомобіля. Для цього починаємо старт з першої або другої передачі й у момент зриву коліс у пробуксовку витискаємо зчеплення. Машина відкочується назад до упору, а в момент початку її руху вперед, знову додаємо газу та відпускаємо зчеплення. Зазвичай три-чотири такі маятникові рухи дають змогу вибратися з невеликої сніжної пастки.
У кого автомат, слід користуватися зимовим режимом руху, а для виїзду з пастки можна використовувати описаний прийом, акуратно перемикаючи селектор АКП із положення D у R тільки після повної зупинки автомобіля.
Робота кермом повинна бути плавною, а кут повороту коліс треба чітко дозувати. Різкий поворот керованих коліс легко може призвести до заносу автомобіля.

Особливості переднього та заднього приводу


Машина з приводом на задню вісь менш стійка порівняно з передньоприводними авто. Різке натискання на газ легко зриває ведучі колеса у пробуксовку на слизькому покритті. Боротися зі зносом провідної осі тут доволі просто — крутіть кермо у бік заносу та скидайте газ.
Авто з переднім приводом складніше зірвати в занос, оскільки ведучі колеса буквально витягають машину з розпочатого ковзання. А от коли ведучі колеса перестануть чіплятися за дорожнє покриття, адреналіну водій одержить з надлишком. Але панікувати й бити по гальмах у жодному разі не можна. Навпаки, повернувши кермо у бік зносу передньої осі та додати газу. Колеса зможуть знову зачепитися за дорожнє полотно, і в поворот можна буде все-таки вписатися.
З повним приводом простіше у тому сенсі, що зірвати в занос повноприводник ще складніше, а от повернути його на задану траєкторію доволі складно. Тут немає однозначних порад. Особливості конструкції повного приводу різних машин накладають свій відбиток на управління ними в екстремальних умовах. Міжосьовий диференціал моментально перекидає скрутний момент на ту вісь, яка ще не втратила зчеплення з дорогою та допомагає водієві до останнього. Завдання системи стабілізації сучасних кросоверів — зберегти заданий водієм напрямок руху. Але, як кажуть експерти, якщо вже почне крутити на повноприводнику, залишається сподіватися на міцний кузов і на подушки безпеки.

По гальмах треба стукати


Основна проблема під час гальмування полягає в тому, що заблоковані колеса миттєво утворюють між протектором і дорогою слизький прошарок зі снігу, льоду та води. Сучасні системи АВS успішно борються з цією проблемою, але гальмовий шлях при цьому збільшується в рази. Гальмувати взимку треба плавно, акуратно та завчасно, активно використовуючи КПП для ефективного гальмування двигуном. До речі, в автоматичній коробці передач цей прийом також використовується при ввімкненні зимового режиму руху.
За відсутності АВS при екстреному гальмуванні треба використовувати переривчасте гальмування, різко та часто “стукаючи” ногою по гальмовій педалі. Така імітація антиблокувальної системи дасть змогу не лише скоротити гальмовий шлях, а й зберегти контроль над автомобілем, пише tochka.net.





На правах реклами