Ми у Facebook
13.01.2010, 15:22

Наказ – вижити! або Як захистити авто від “лівого” бензину

Нехай ми не в змозі власними силами відмінити економічну кризу, але спробувати нейтралізувати наслідки, викликані споживанням дешевого бензину низької якості, для свого авто – варто спробувати.

Звідки ростуть ноги


Про те, що з дешевої рибки виходить погана юшка, знають всі. Те, що дешевий бензин не кращим чином позначається на тривалості роботи автомобільних двигунів, теж ні для кого не секрет. Але Батьківщину, на відміну від дружин, не обирають – живуть з тією, яка є.

От ми і живемо в нашій улюбленій країні, де одна ціна на одну ковбасу відрізняється від іншої в 1,5-2 рази. З чого її виготовляють, не хочеться навіть думати, і відверто дешевий товар ніхто не бере. Намагаються орієнтуватися на вищу цінову категорію, або, принаймні, на середню.

Незрозуміло чому, але при виборі палива цей метод рідко застосовується. Дехто готовий їхати на обшарпану заправку, аби тільки бензин був якнайдешевше. Останнім часом дешевий “октан” з’явився і на порівняно непоганих АЗС. Про технологію виготовлення подібного бензину й піде мова.

Знайти відмінності


Що споріднює погану ковбасу і бензин? Папір! Тільки у першому випадку його туди додають, а в другому – ним прикриваються. Починаючи з жовтня, потужний нафтопереробний завод в Кременчуці – “Укртатнафта” – різко знизив випуск товарних бензинів А-92 і А-95, одночасно нарощуючи темпи виготовлення компонентів автомобільного палива КБ-92 і КБ-95.

Від повноцінного палива цей напівфабрикат відділяє цілий ряд дорогих маніпуляцій, які йому ще потрібно пройти. Але весь парадокс ситуації в тому, що цього можна і не робити. Експерт науково-технічного центру “Психея” Сергій Сапєгін лаконічно зауважив, що для перетворення такого палива з напівфабрикату в товар для АЗС потрібен лише комп’ютер. У даному випадку достатньо надрукувати нові накладні і “вуаля” – зустрічайте на заправці бензин “задешево”.

Все б нічого, якби шляхом цих нескладних процедур паливний компонент перетворювався на повноцінне паливо не лише на папері. А так – ми маємо мінус дві одиниці в октановому числі, незбалансований фракційний склад та високий вміст сірки.
Фактично ця суміш нагадує те паливо, яке ми були змушені заливати в баки наших автомобілів на початку 90-х років.

У випадку крайньої необхідності їхати, звісно, можна, але з часом це відгукнеться. І чим сучасніше авто, тим швидше й дорожче відгукнеться. Єдиним параметром, за яким не в лабораторних умовах можна зрозуміти, що маєш справу саме з цим “бензином”, є зміна технічних характеристик двигуна. Падає потужність, знижуються всі швидкісні характеристики. Навіть якщо залишити поза увагою комфорт від керування, який наближається до нуля, зайві 2-3 секунди при обгоні можуть принести не лише моральні проблеми, чи не так?

Іншим, трохи менш шкідливим способом перетворення компонентів автомобільного палива в “бензин” для кінцевого споживача є доведення його на нафтобазах. Звісно, корекція октанового числа при необхідності є святим обов’язком, і не має нічого спільного з вульгарним “бодяжництвом”. Але, в цьому випадку, якщо до “трохи некондиційного А-92” підмішують звичайний А-95.

А якщо змішати не два бензини, а компонент автомобільного палива з присадкою, що підвищує октанове число? Вийде так само неприємна для двигуна автомобіля суміш, єдиною відмінністю якої від попереднього варіанта є майже повна неможливість визначитися з її споживчими властивостями без лабораторних аналізів. Усе стане зрозуміло в процесі експлуатації. Тобто, на СТО пояснять. Адже жодним доданням присадок на нафтобазі не можна ні підправити фракційний склад, ні зменшити вміст сірки. А отже, і наслідки не змусять чекати на себе.

Контрацепція для коханої


Святий обов’язок кожного із нас – захищати своїх рідних та близьких. А хто із нас є байдужим до власного автомобіля? Кардинально захистити від паливної “бодяги” міг би (і повинен би був) уряд та підконтрольні йому органи, як-от Держспоживстандарт: звідси висновок – розраховувати на це не варто, незалежно від прізвищ, які входять до складу вказаних структур. Отже, справа порятунку автомобілів лягає на плечі їх власників.

Як відомо, “пігулки від проблем” поділяються на ті, що застосовуються до та, в крайньому випадку – після. Автомобілів це теж стосується.

Якщо звести в один вираз причину всіх проблем, що виникають при використанні дешевого палива, то вийде “низький ступінь очищення та початковий проблемний склад”. Тому головне завдання для водія – якнайшвидше та ретельніше вивести цей “бруд” із двигуна.

Для цього доведеться:
- частіше замінювати паливний фільтр;

- зменшити інтервал заміни моторного масла. В його склад входять спеціальні присадки, що мають на меті нейтралізувати продукти згорання палива, що потрапляють в масляну систему. Якщо паливо неякісне – ці присадки швидше випрацьовуються;

- додатково використовувати спеціальні паливні присадки з очисними, диспергуючим та захисними властивостями;

- якщо шкода була заподіяна – звернутися до суду.

Якщо сталося неминуче, і дешевий бензинчик почав виходити “боком” вашому двигуну, без додаткових фінансових витрат не обійтись. На додачу до вищевказаних процедур, не обійтись також без додаткового промивання двигуна при кожній заміні масла. Адже, навіть у випадку застосування палива, що повністю відповідає українським стандартам, значна частина шкідливих відкладень і нагару не повністю видаляється при заміні масла.

Якщо вже зовсім не пощастило, порядок цифр в затратній частині бюджету значно збільшиться. У зоні ризику опиняється вся паливна система автомобіля, а тут вже не до жартів.

А взагалі боротьба за виживання в Україні починає всерйоз напружувати. У магазині, на базарі, на заправці пересуваєшся, як по мінному полю. Лякає неухильний рух до збільшення підробок і відвертих напівфабрикатів. – Розвиток процесу переходу від використання бензину до використання “компонентів бензину” може перейти в кампанію по переходу від нормальних продуктів харчування до їх аналогів або замінників: від цукру – до сахарину, від вершкового масла – до маргарину, від хліба – до ерзац-хліба із фуражного зерна і відсіву, – ділиться думкою Леонід Косянчук, екс-директор департаменту з питань нафтової, газової і нафтопереробної промисловості Міністерства палива та енергетики. З паливом, мабуть, найпростіше – все-таки гарних і приємних заправок з нормальним бензином вистачає.






На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ