Ми у Facebook
09.12.2010, 13:37

Зимові автомобільні міфи

Хоч за вікном ще більш-менш тепло, та не за горами вже і перший сніг. Водіям помітно додасться клопоту. Засніжені шляхи можуть бути дуже небезпечними. Для того, щоб допомогти автолюбителям, варто розвіяти декілька міфів про зимову їзду.
1 міф: Зимова шипована гума убезпечить мене на засніженій дорозі від усіх проблем
Зимова гума, навіть з шипами, не їде правильно сама по собі. Автомобіль на зимових шинах має краще зчеплення з дорогою під час ожеледиці, але воно все ж таки менше, ніж при рухові сухим асфальтом. Шиповані шини дозволяють впевненіше почувати себе на льоду і твердому накатаному снігу. На чистому асфальті гальмівний шлях авто на «шиповках» може виявитися навіть довшим, ніж на літній гумі. Є ще одна складність. Різко загальмувавши на льоду, можна відчути удар в багажник. Набагато легше вам буде від того, що винен той, що їхав позаду?

2 міф: Потужний двигун є запорукою уникнення проблем із деталями авто, що примерзли
Звісно, якщо залишені на «ручнику» колодки примерзнуть до барабана, їх завжди можна зірвати додаванням газу. Цілком вірогідно, що сили двигуна вистачить і колесо провернеться. Однак, якщо лід ламатиметься тільки на колодках одного колеса, це не допоможе. На ковзкій дорозі одне колесо буксуватиме, а інше так і залишиться примерзлим, позаяк диференціал перемістить крутний момент саме на вільне колесо. Не виключений також варіант ушкодження гальмівної системи після такого силового рішення. Тому при довготривалій стоянці не забудьте, особливо в вологу погоду, зняти авто з «ручника».

3 міф: Наявність у машині різних «наворочених» систем зробить всю роботу замість водія
ABS, ESP та інші системи активної безпеки не відміняють дію ключових законів фізики. Електронні помічники просто зменшують вірогідність утрати контролю над автомобілем, проте не гарантують безпечну їзду в будь-яких умовах і на будь-якій швидкості. Багато хто впевнений у тому, що ABS скорочує гальмівний шлях автомобіля, втім насправді це не завжди так. Вона, перш за все, забезпечує керованість авто під час гальмування на слизькій дорозі. Але водій автомобіля без ABS, який володіє навичками екстремального водіння, на ковзкій дорозі може спинитися скоріше. Тому необхідно вірно вибирати дистанцію і швидкість руху, не покладаючись на електронних помічників.

4 міф: Взимку потрібно частіше відвідувати мийку для видалення з машини сольового розчину
Це судження вельми спірне. Попадання сольового розчину справді пришвидшує корозію, проте лише на незахищених ділянках кузова і здебільшого в районі днища і арок. А звідти, як відомо, мийники фактично нічого не вимивають. Якщо ж морозного дня ви заїдете на мийку, де застосовують теплу воду, від перепаду температур може полопатися фарба. Ось тоді сіль, що попала в ці шпарини, справді прискорить корозію. Ще один нюанс – візит на мийку хоч і поліпшує зовнішній вигляд автомобіля, проте ненадовго, а вірогідність примерзання замків збільшується набагато. Тому після мийки ретельно протріть сухими серветками ущільнювачі дверей і попросіть, щоб личинки замків сумлінно продули повітрям під тиском. Можна тут же, на мийці, упорснути в личинки замків універсальне мастило. Воно витісняє воду, і шанс перетворення замків на моноліт зменшується.

5 міф: Замки з електроприводом ніколи не замерзають.
Насправді електропривод не гарантує вільного попадання в машину. Нерідкі випадки, коли привід працює, але замерзає сам механізм замку. Тому цілком імовірно, що доведеться відігрівати двері цілком, щоб розтанув лід у механізмі. При перших же ознаках заїдань замку машину потрібно поставити в теплий гараж і відігріти, потім зняти обшивку дверей і ретельно продути механізм повітрям під тиском. Після гарантованого видалення вологи механізм потрібно змастити спеціальним маслом. Універсальні мастила типа WD-40 в даній ситуації швидше завдають шкоди, оскільки вони вимивають штатне мастило. А якщо машина закривається ключем, потрібно увечері бризнути в личинки WD-40 і протерти сухою серветкою гумові ущільнювачі дверей. Ще краще обробити їх спеціальним силіконовим мастилом. Якщо не відкриваються двері водія, спробуйте відкрити пасажирську. Найчастіше замерзають замки з одного боку.


6 міф: Лобове скло можна розморозити дуже швидко з допомогою теплого повітря.
Якщо перед тим, як поставити авто на стоянку, не провітрити салон, то сніг, потрапляючи на тепле лобове скло, танутиме, і вода, стікаючи на щітки, поступово перетвориться на лід. За ніч її інколи намерзає стільки, що доводиться довго чекати, поки вона розтане. Якщо ж розігріти двигун і відразу направити на лобове скло струмінь гарячого повітря, воно може і лопнути. Тому полегшіть машині життя. Щоб провітрити салон, можна включити обдування скла холодним повітрям вже під'їжджаючи до стоянки. Потрапляючи на холодне скло, сніг не танутиме, і вранці ви легко очистите його. В крайньому випадку, на склі залишиться невелика паморозь. До речі, прогріваючи мотор, не забудьте про небезпеку отруєння чадним газом. Краще вийти з машини, а якщо вона стоїть в гаражі, прогрівайте двигун, тільки виїхавши на вулицю.

7 міф:
Передній привод є порятунком в зимовий період
Передньоприводний автомобіль дійсно стійкіший на слизькій дорозі, але в разі його заносу стабілізувати таку машину складніше, ніж задньоприводну. Прийоми стабілізації автомобіля з переднім приводом істотно відрізняються від тих, до яких звикли водії, що довго їздили на задньоприводних машинах. Мало того, деякі з таких прийомів (наприклад, скидання газу з поворотом керма в бік заносу) тільки погіршують ситуацію. Тому незалежно від типу приводу (передній, задній або повний) їзда в зимових умовах вимагає дотримання особливих запобіжних засобів. Різкі рухи кермом, гальмування або додавання газу можуть спровокувати занос і втрату керованості. Навіть якщо ви володієте навиками екстремального водіння, не використовуйте їх без крайньої необхідності в умовах інтенсивного руху. Наприклад, ефектне ковзання вашого авто може налякати зустрічного «чайника», і він різко натисне на гальмо. А далі – як повезе.

8 міф:
Якщо їздити взимку повільно, то в аварію не потрапиш
Якраз взимку дуже багато аварій трапляється на невеликих швидкостях. Найбільш характерними є зіткнення при паркуванні і маневруванні в обмежених умовах. Особливо небезпечними стають двори, де дітвора розкатує крижані доріжки, і неочищені паркувальні майданчики, на яких автомобілі можуть просто зісковзувати убік при спробі зупинитися або рушити з місця. Нерідкі зіткнення при спробі втиснутися в місце, що звільнилося, біля тротуару або на парковці біля магазину.

Джерело autocentre.ua





На правах реклами