Ми у Facebook
09.02.2011, 09:32

Дороги у Рівному перетворяться на “напрямки”?

Певно, не лише автовласники згадують “тихим словом” дороги у Рівному. Якість мають можливість оцінити й пасажири міського громадського транспорту, коли водій намагається оминути одну яму, а потрапляє в іншу. До такої ситуації багато рівненських вулиць “довели” декілька чинників.
На стан покриття, наприклад у центрі на вулиці Соборній, вплинули не лише постійні відлиги та морози. За законами фізики, вода має властивість розширюватися, коли замерзає. До того ж Львівська залізниця почала ремонтувати аварійний міст на вулиці Млинівській. Відповідно кількість транспорту збільшилася, пропорційно зросло навантаження.

— Думаю, як тільки відремонтують міст, то хаос, який наразі є у центрі, припиниться. Вулиця Соборна просто “плаче” від перевантаження. Із нетерпінням чекаємо відкриття мосту і тоді центр будемо ремонтувати, — розповідає OGO.ua начальник міського управління транспорту та зв’язку Віталій Миронюк.

Утім, чи буде так, наразі сказати важко. Адже залізничники одразу після відкриття одного мосту збираються лагодити інший... Закрити обидва не було можливості — інакше район міста перетворився б на “острів”. З іншого боку, у залізничників немає таких потужностей та фінансових можливостей, щоб вести два об’єкти.

— Переговори про це велися, але залізниця відповіла, що немає можливостей. Як тільки почали ремонт мосту, то ми побачили, що Соборна почала “сипатися”. Викликали залізничників, просили прискорити роботи. Наразі працює інший загін, розраховуємо, що до квітня зроблять, — говорить заступник міського голови Рівного Олексій Хмилецький.

Наразі дорожники, як можуть, намагаються зарадити ситуації з вулицями. За словами начальника міського шляхово-експлуатаційного управління автомобільних доріг Віктора Климука, попередній ремонт Соборної робили нещодавно. Тоді погодні умови дозволили місцевій владі зробити це задля уникнення аварійності та нарікань водіїв.

— Наразі погода не для ремонтних робіт. Але гадаю, що десь наприкінці наступного тижня вона покращиться і тоді можна буде запустити асфальтний завод, — каже чиновник.

Чоловік, який професійно має справу з дорогами уже майже 20 років, також пояснює: якісні ремонтні роботи можна виконувати, якщо температура буде сталою і вночі не падатиме нижче +10 градусів. Звісно, є й сучасні “всесезонні” технології, але вони доволі затратні — тонна “суперасфальту" коштує 5000 грн.

Климук порівнює стан доріг у Рівному з іншими містами України і заявляє: ситуація в обласному центрі краща. Наприклад, головного рівненського дорожника задовольняє нинішній стан вулиці Корольова, яку капітально відремонтували до цього. Такої ж думки про ділянку Відінської — між вулицями Степана Бандери і Приходька — там немає мереж.

— Здебільшого дороги вибиваються там, де відбувалися “розкопки” — водогону, газопроводу або кабель прокладали чи ремонтували. Біда ж не в покритті, а в основі. Більшість доріг у містах будувалися без врахування того, що ними їздитимуть 15-тонні тролейбуси, — розповідає начальник управління.

Чиновник наводить приклад ставлення до роботи радянських будівельників: на вулиці Макарова з боку торгових центрів при реконструкції його підлеглі не знайшли піщаної основи і лише 10 см щебеневої. Тому спочатку доводилося укріплювати шаром асфальту, на який класти іще один. Саме цьому вулиця Макарова така різна: в один бік — ями та вибоїни, а з іншого — більш-менш нормальний шлях.

— Ситуація із дорогами погіршиться, — прогнозує Климук. — Адже транспортний податок відмінили, а як забрати гроші у нафтомагнатів? Для “ямкового” ремонту субвенції не передбачені — лише на реконструкцію доріг та капремонт. І першочерговість тут у заходів до Євро-2012, — обурюється Климук.

При цьому зауважує: із міського бюджету якісь гроші таки виділять. Але, звісно, їх буде вкрай недостатньо.

— Наразі немає механізму розподілення державних коштів. Готуємо свої пропозиції, прораховуємо, щоб одержати якнайбільше. Адже тих 19 млн грн, які ми використали на ремонт доріг у Рівному, замало, — каже Хмилецький.





На правах реклами