Чи з’являться крила у рівненського аеропорту?
Як розповів заступник міського голови Рівного Андрій ФІЛІН, який нещодавно повернувся з експертної ради проекту "ЛІНК-Україна", Луцьк та Рівне створюють підґрунтя для співпраці, яка у свою чергу може вилитись у реалізацію проектів.
— Поки що мова не йде про виконання конкретних планів. Та ми розробляємо спільну стратегію розвитку, і в цьому є вже чимало "плюсів", — розповів Андрій Філін. — Для прикладу, тривалий час між нашими областями йшла боротьба за створення конкурентоспроможного аеропорту. Ми могли б спільно створити такий аеропорт у Рівному. А в Луцьку, для прикладу, допомогти звести аквапарк, якщо планували будувати у нас", — пояснив заступник міського голови.
Сусіди не в захваті від такої ініціативи та пропонують зведення аквапарку в Рівному, розвиток аеропорту перебравши на себе.
— Хотілося б усе-таки аеропорт розбудовувати на базі луцького військового летовища. Так як воно за технічними характеристиками може приймати літаки будь-якого типу в будь-яку погоду. Сьогодні військовий луцький аеродром уже може прийняти до десяти літаків типу "Боїнг". І деколи краще будувати нову інфраструктуру міжнародного аеропорту, ніж розвивати стару, — розповів заступник Луцького міського голови Василь БАЙЦИМ.
Незважаючи на проведені переговори, поки що сподіватись на допомогу міста-сусіда не варто.
— Рано говорити щось про подальшу долю рівненського аеропорту. Це лише приклад вигідної обом містам співпраці. На даний момент ми не займаємось питанням розвитку його роботи, оскільки він фактично не є об’єктом міста. У цій ситуації мова не йде про якусь конкуренцію між містами, це не протистояння за розвиток аеропорту, це лише можливий розвиток подій, — коментує ситуацію Андрій Філін.
Маємо те, що маємо
— Рівненський аеропорт має всі сертифікати та ліцензії на роботу. Знаходиться в робочому стані. Оновлення потребує застаріле обладнання. Аеропорт загруз у боргах та існує за рахунок здачі в оренду приміщень і здійснення бізнес-перельотів. Потенціал аеропорту, розміром 160 гектарів, непоганий, та чи захоче хтось братися за відбудову підприємства з боргами?
Доцільним було б об'єднати зусилля двох міст, адже таким чином відновиться розподіл вантажопотоку та пасажиропотоку між двома прилеглими областями, який існував раніше, — каже директор ОКП "Міжнародний аеропорт Рівне" Володимир ШИПІЛЬ.
Пошуки виходу із лабіринту зводяться до кількох варіантів. Обласні чиновники стверджують, що сьогодні утримання аеропорту є дуже збитковим. Говорять про різні варіанти — від відновлення роботи до продажу новому власнику чи здачі в оренду. Для Рівного відновлення роботи аеропорту зусиллями обох обласних центрів стало б виходом із проблемної ситуації, адже зараз доля рівненського аеропорту невідома.
Альтернатива та перспектива
Розміщення на своїй території аеропорту, та ще й міжнародного, річ, звичайно, хороша. І не дивно, що на цю тему вестимуться суперечки. Та чи виправдає себе такий об’єкт у Рівному чи Луцьку? Тут потрібно зважити всі "за" та "проти", щоб після реанімації аеропорту він знову не пішов на дно. Порівнявши стан аеропортів кількох міст, екс-заступник мера Луцька, а нині радник міського голови Тернополя (на громадських засадах) Владислав СТЕМКОВСЬКИЙ, висловив нову ідею щодо розташування аеропорту.
— Працювати спільно — це хороша думка, тим паче, що міста знаходяться досить близько одне до одного. Щодо розвитку аеропорту, то, на мій погляд, значну перевагу в цьому питанні має Тернопіль, і аж ніяк не Рівне з Луцьком. Так географічно склалось, що в радіусі 150 кілометрів від Тернополя знаходиться шість обласних центрів. Крім того, їх аеропорт у досить пристойному стані, хороші злітні смуги, технічне забезпечення і зберігся персонал. Якщо ж розвивати аеропорт на базі Рівного чи Луцька, то потрібно усвідомлювати, що доведеться вкласти не один мільйон гривень, аби привести його в належний стан. Співпраця двох міст може принести свої плюси, але розбудову аеропорту, особисто я, поки що вважаю нерентабельною, — переконаний Владислав Стемковський.
За словами депутата Рівненської облради Олега ХОМИЧА, для того, щоб досягти мети та врятувати аеропорт, потрібно докласти до справи максимум зусиль, не зупинятись лише на обговоренні проблем. У майбутньому відновлення роботи може привабити до Рівного інвесторів.
— Інфраструктура міста потребує розвитку. Зараз існує проект, спрямований на підтримку аеропорту, але в ньому не передбачено умов для відновлення роботи. Рівненський аеропорт, як головний елемент інфраструктури, потрібно зберегти, його наявність — це перевага над іншими містами області.
Замкнене коло — щоб відновити повноцінну роботу, потрібні інвестори. Їм, у свою чергу, необхідна гарантія, що зможуть повернути вкладені кошти, а тому внески вони охоче зроблять, коли аеропорт працюватиме.
У Рівному вшанували пам'ять жертв Голодоморів
Сьогодні, 23 листопада, на території Свято-Покровського кафедрального собору в Рівному зібралися дорослі й діти, щоб запалити свічку пам’яті та в спільній молитві згадати невинних жертв Голодоморів в Україні.
переглядів: 138
На Рівненщині фура збила жінку і поїхала далі: та померла у лікарні
66-річний мешканець обласного центру звернувся на спецлінію 102, повідомивши про травмовану жінку, яку виявив на дорозі на вулиці Млинівській.
переглядів: 163
Яку погоду чекати на Рівненщині
Завтра, 24 листопада, в Рівненській області прогнозується хмарна погода з проясненнями.
переглядів: 173
Зсув піску забрав життя 13-річного хлопчика на Рівненщині
Сьогодні, 23 листопада, близько 16:00 у селі Сновидовичі Рокитнівської територіальної громади сталася трагічна подія. Про це повідомила пресслужба поліції Рівненської області.
переглядів: 328
Гирьовики з Рівненщини перемогли на Кубку України
Нещодавно в Києві відбувся Кубок України з гирьового спорту серед чоловіків та жінок, у якому взяли участь понад 250 спортсменів із 18 регіонів країни.
переглядів: 149