Ми у Facebook
17.02.2011, 08:42

Чи з’являться крила у рівненського аеропорту?

Рівненський аеропорт то продають, то закривають, то шукають і не знаходять інвесторів, то вже й до Євро-2012 готують. Формально він у діючому стані, але чи багато людей звідти може полетіти? Сьогодні аеропорт мало асоціюється з літаками. Це місце тусовок та дискотек, кінотеатру на колесах, автомобільних перегонів та вирощування грибів.
Нові можливості
Як розповів заступник міського голови Рівного Андрій ФІЛІН, який нещодавно повернувся з експертної ради проекту "ЛІНК-Україна", Луцьк та Рівне створюють підґрунтя для співпраці, яка у свою чергу може вилитись у реалізацію проектів.

— Поки що мова не йде про виконання конкретних планів. Та ми розробляємо спільну стратегію розвитку, і в цьому є вже чимало "плюсів", — розповів Андрій Філін. — Для прикладу, тривалий час між нашими областями йшла боротьба за створення конкурентоспроможного аеропорту. Ми могли б спільно створити такий аеропорт у Рівному. А в Луцьку, для прикладу, допомогти звести аквапарк, якщо планували будувати у нас", — пояснив заступник міського голови.

Сусіди не в захваті від такої ініціативи та пропонують зведення аквапарку в Рівному, розвиток аеропорту перебравши на себе.

— Хотілося б усе-таки аеропорт розбудовувати на базі луцького військового летовища. Так як воно за технічними характеристиками може приймати літаки будь-якого типу в будь-яку погоду. Сьогодні військовий луцький аеродром уже може прийняти до десяти літаків типу "Боїнг". І деколи краще будувати нову інфраструктуру міжнародного аеропорту, ніж розвивати стару, — розповів заступник Луцького міського голови Василь БАЙЦИМ.

Незважаючи на проведені переговори, поки що сподіватись на допомогу міста-сусіда не варто.

— Рано говорити щось про подальшу долю рівненського аеропорту. Це лише приклад вигідної обом містам співпраці. На даний момент ми не займаємось питанням розвитку його роботи, оскільки він фактично не є об’єктом міста. У цій ситуації мова не йде про якусь конкуренцію між містами, це не протистояння за розвиток аеропорту, це лише можливий розвиток подій, — коментує ситуацію Андрій Філін.

Маємо те, що маємо
— Рівненський аеропорт має всі сертифікати та ліцензії на роботу. Знаходиться в робочому стані. Оновлення потребує застаріле обладнання. Аеропорт загруз у боргах та існує за рахунок здачі в оренду приміщень і здійснення бізнес-перельотів. Потенціал аеропорту, розміром 160 гектарів, непоганий, та чи захоче хтось братися за відбудову підприємства з боргами?

Доцільним було б об'єднати зусилля двох міст, адже таким чином відновиться розподіл вантажопотоку та пасажиропотоку між двома прилеглими областями, який існував раніше, — каже директор ОКП "Міжнародний аеропорт Рівне" Володимир ШИПІЛЬ.

Пошуки виходу із лабіринту зводяться до кількох варіантів. Обласні чиновники стверджують, що сьогодні утримання аеропорту є дуже збитковим. Говорять про різні варіанти — від відновлення роботи до продажу новому власнику чи здачі в оренду. Для Рівного відновлення роботи аеропорту зусиллями обох обласних центрів стало б виходом із проблемної ситуації, адже зараз доля рівненського аеропорту невідома.

Альтернатива та перспектива
Розміщення на своїй території аеропорту, та ще й міжнародного, річ, звичайно, хороша. І не дивно, що на цю тему вестимуться суперечки. Та чи виправдає себе такий об’єкт у Рівному чи Луцьку? Тут потрібно зважити всі "за" та "проти", щоб після реанімації аеропорту він знову не пішов на дно. Порівнявши стан аеропортів кількох міст, екс-заступник мера Луцька, а нині радник міського голови Тернополя (на громадських засадах) Владислав СТЕМКОВСЬКИЙ, висловив нову ідею щодо розташування аеропорту.

— Працювати спільно — це хороша думка, тим паче, що міста знаходяться досить близько одне до одного. Щодо розвитку аеропорту, то, на мій погляд, значну перевагу в цьому питанні має Тернопіль, і аж ніяк не Рівне з Луцьком. Так географічно склалось, що в радіусі 150 кілометрів від Тернополя знаходиться шість обласних центрів. Крім того, їх аеропорт у досить пристойному стані, хороші злітні смуги, технічне забезпечення і зберігся персонал. Якщо ж розвивати аеропорт на базі Рівного чи Луцька, то потрібно усвідомлювати, що доведеться вкласти не один мільйон гривень, аби привести його в належний стан. Співпраця двох міст може принести свої плюси, але розбудову аеропорту, особисто я, поки що вважаю нерентабельною, — переконаний Владислав Стемковський.

За словами депутата Рівненської облради Олега ХОМИЧА, для того, щоб досягти мети та врятувати аеропорт, потрібно докласти до справи максимум зусиль, не зупинятись лише на обговоренні проблем. У майбутньому відновлення роботи може привабити до Рівного інвесторів.

— Інфраструктура міста потребує розвитку. Зараз існує проект, спрямований на підтримку аеропорту, але в ньому не передбачено умов для відновлення роботи. Рівненський аеропорт, як головний елемент інфраструктури, потрібно зберегти, його наявність — це перевага над іншими містами області.

Замкнене коло — щоб відновити повноцінну роботу, потрібні інвестори. Їм, у свою чергу, необхідна гарантія, що зможуть повернути вкладені кошти, а тому внески вони охоче зроблять, коли аеропорт працюватиме.






На правах реклами