Ми у Facebook
07.06.2011, 12:59

Абітурієнти погрожують страйками через несправедливі тести з української мови

Цьогорічні абітурієнти, які складали зовнішнє незалежне оцінювання з української мови та літератури, вважають ЗНО несправедливим.
Про це йдеться у відкритому листі цьогорічних випускників шкіл до міністра освіти і науки, молоді та спорту Дмитра Табачника, в якому, зокрема, зазначається, що абітурієнти, які складали ЗНО з української мови і літератури 2 червня, дуже незадоволені тим, що абітурієнти ІІ сесії (3 червня 2011 р.) отримали, по-перше, легші завдання, а, по-друге, деякі з них збігалися з завданнями тестів 2 червня.

– Ми вимагаємо хоча б адекватної шкали переведення тестових балів, адже для нашої – першої сесії, вона повинна бути вища, аніж для другої, – йдеться у листі.

Якщо у Міністерстві не дослухаються до скарг абітурієнтів, молодь обіцяє вдатися до мітингів і страйків. Наразі під петицією, що розміщена на безкоштовному Інтернет-ресурсі, зібрано близько 2382 онлайн-підписів.

Директор Центру тестових технологій і моніторингу якості освіти, екс-директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук теж вважає, що завдання з української літератури 2 та 3 червня були різного рівня складності.

– Якщо учням так здалося – це вже дуже тривожний сигнал, – зазначає Ігор Лікарчук. – На перший погляд, завдання з української мови не викликають особливих проблем. Найбільш проблемними виявилися завдання з української літератури. На мою думку, завдання в тесті, які були 2 червня, і завдання, які були 3 червня, різного рівня складності. Саме з української літератури. В одному випадку вони вимагають просто зв’язку якихось історичних фактів із творчістю того чи іншого письменника, а в іншому – глибокого знання змісту твору. Звичайно, таких речей треба було б уникнути. Крім того, що це викликає роздратування, це дійсно ставить учасників ЗНО в нерівні умови.

За словами Лікарчука, це провина укладачів тесту і тих, хто відбирав цей тест із кількох варіантів для друку.
– Ми завжди були абсолютно відкриті. І якщо ми отримували інформацію про якісь проблеми, ми негайно давали на нашому сайті ґрунтовне компетентне роз’яснення. І шукали варіанти, як з цієї ситуації вийти, – зазначає екс-директор УЦОЯО. – Є механізм, як зробити так, щоб ці результати не викликали нарікань: просто потрібно провести оцінювання по першому варіанту і по другому, і ні в якому випадку їх не порівнювати.

Ігор Лікарчук також повідомив, що фахівці Центру тестових технологій і моніторингу якості освіти зроблять ґрунтовний аналіз тестів і з української мови, і з літератури, і з інших предметів.

Джерело: ЗІК





На правах реклами