03.07.2011, 13:41
Маршрутне рабство по-рівненськи
Із 21 квітня вартість проїзду у рівненських маршрутках піднялась до двох гривень. Підставою стало ультимативне звернення перевізників, які пригрозили вдатися до акцій протесту, якщо ціну не піднімуть до 2,5 гривень. Згідно із заявами посадовців, підприємці зненацька поставили керівництво міста та майже 250 тисяч його мешканців перед невідворотним фактом. Детальніший аналіз ситуації показує, що умови гри на ринку перевезень Рівного вже давно одноосібно диктує влада.
На вимогу підприємців рівненські посадовці прийняли ряд нормативних актів, організували громадські обговорення, розглянули питання на виконкомі і затвердили новий тариф. Уся процедура не зайняла і трьох місяців. При цьому міський голова Володимир Хомко заявляв, що це подорожчання є неочікуваним кроком, пов'язаним із різким зростанням ціни на пальне.
- А автоперевізників ми просто приперли до стіни, бо ніхто не очікував, що так стрімко дорожчатимуть паливно-мастильні матеріали, - каже мер у коментарі "Рівне Вечірнє".
Несподіванка чи плановий захід?
На думку про плановий характер подорожчання проїзду наштовхує аналіз попередніх заяв посадовців. Минулого року про це говорив начальник міського управління транспорту Віталій Миронюк. Уже тоді чиновник озвучував тариф у дві гривні і пророчив його на цей рік.
- Багато вже зверталось перевізників, що раз тролейбус можна по гривні, то давайте зробимо маршрутки по дві, - каже посадовець. - Влада не піде на це. Зараз, я впевнений, що до нового року це виключено.
Аргументом на підтримку гіпотези про планове підняття тарифу є і те, що вимога підприємців переглянути ціну, яка була оприлюднена у лютому, співпала в часі із затвердженням порядку підняття тарифів. Зі слів Віталія Миронюка, документ був заздалегідь підготовлений, оприлюднений, обговорений і лише після цього прийнятий на виконкомі. Тобто затверджувати необхідні рішення для підняття ціни влада почала значно раніше, ніж цього попросили перевізники.
Підозрілою є і оперативність підприємців, які в короткі терміни підготували всі необхідні документи. Ще недавно пан Миронюк взагалі не вірив у таку можливість. Посадовець запевняв, що перевізники не справились би із цим завданням, адже більшість з них - спеціалісти у зовсім інших галузях.
- 105 із 140 перевізників повинні подати свої економічні розрахунки, при чому не копію Петра, Івана, а всі різні, - пояснює начальник. - Більше того, є вимога підтвердження. Скажімо, купив двигун - має бути підтвердження. Тобто процедура непроста. Хто у вчителя зараз зможе зробити розрахунок економічно обґрунтованого тарифу на дві гривні?
Для того, щоб змінити ціну, владі не знадобилося обґрунтування 75% перевізників. Затверджений виконкомом у лютому порядок підняття тарифів знизив цей показник до 50%. Приблизно стільки ж - 70 із 125 приватних перевізників та 4 із 9 автотранспортних підприємств (55%) - підготували та подали індивідуальні розрахунки, які без проблем прийняли в управлінні транспорту.
Поспішиш - людей на...
Якщо влада з минулого року готувалась до підвищення тарифу, незрозумілим є поспіх, з яким чиновники взялися затверджувати нові ціни у 2011 році. У лютому перевізники заявили свої вимоги, а вже 21 квітня виконком прийняв рішення. При цьому на вивчення питання, перевірку зібраних даних та пошук інших шляхів вирішення проблеми виділяється мінімум часу. Зі слів Володимира Хомка, це пов'язано з тим, що невиконання вимог перевізників загрожувало місту акціями протесту і зупинкою транспорту. Саме тому він "особисто добиватиметься, щоб підвищення тарифів відбувалося пришвидшеними темпами". Однак, для чого владі підвищувати тарифи пришвидшеними темпами, коли вона і без цього готувалась це зробити?
Якби вимога маршрутників застала чиновників зненацька, можна було б розглядати страх мера перед страйками як причину поспіху. Підготовка рішення з нуля дійсно зайняла б чимало часу. Але у лютому влада вже мала проект рішення, що дозволяв їй без поспіху розпочинати процедуру зміни тарифу.
Непереконливо виглядають і самі погрози перевізників вдатися до акцій протесту. Доказом цього є обіцянка міського голови сторгуватися з підприємцями: "... буду добиватися, щоб підняття тарифів було, але не таке, як вони просять". Замість оголошених 2,5 гривень тариф підняли лише до двох. При цьому, зі слів головного спеціаліста Рівненського міського управління транспорту і зв'язку Наталії Провоторової, середня вартість проїзду для Рівного повинна становити 3,12 гривні. Тобто з тарифом у дві гривні більшість маршрутчиків продовжить працювати собі у збиток. Що ж це за страйк, коли підприємці виторговують собі невигідний тариф, і в підсумку залишаються задоволені результатом?!
Непослідовні дії підприємців стають зрозумілішими, якщо взяти до уваги, що жоден маршрутник не зможе працювати у Рівному без дозволу управління транспорту. Саме ця структура організовує тендери на перевезення - торги, де перевізники виборюють право працювати на певному маршруті. Що ж до поспішних дій влади, то їхнім логічним поясненням могло б бути прагнення чиновників уникнути широкого обговорення проблеми збільшення вартості проїзду. На цю думку наводить недіюче посилання на проект регуляторного рішення, що мав оприлюднюватися на сайті міської ради для громадського обговорення. Цікавими є і самі обговорення. Журналісти відвідали одне з них і застали там чотирьох працівників управління, представника виконкому і ще двох своїх колег. Під кінець заходу підійшов і один перевізник, який у всьому погоджувався із тезами посадовців. Головним же аргументом у підтримку гіпотези про небажання влади виносити на широкий загал процедуру зміни тарифу є те, що рівненських посадовців уже не раз "ловили" на спробах швидко провести незаконні рішення у сфері маршрутних перевезень.
ЧИТАТИ ДАЛІ - НА САЙТІ OPORA.RV.UA
- А автоперевізників ми просто приперли до стіни, бо ніхто не очікував, що так стрімко дорожчатимуть паливно-мастильні матеріали, - каже мер у коментарі "Рівне Вечірнє".
Несподіванка чи плановий захід?
На думку про плановий характер подорожчання проїзду наштовхує аналіз попередніх заяв посадовців. Минулого року про це говорив начальник міського управління транспорту Віталій Миронюк. Уже тоді чиновник озвучував тариф у дві гривні і пророчив його на цей рік.
- Багато вже зверталось перевізників, що раз тролейбус можна по гривні, то давайте зробимо маршрутки по дві, - каже посадовець. - Влада не піде на це. Зараз, я впевнений, що до нового року це виключено.
Аргументом на підтримку гіпотези про планове підняття тарифу є і те, що вимога підприємців переглянути ціну, яка була оприлюднена у лютому, співпала в часі із затвердженням порядку підняття тарифів. Зі слів Віталія Миронюка, документ був заздалегідь підготовлений, оприлюднений, обговорений і лише після цього прийнятий на виконкомі. Тобто затверджувати необхідні рішення для підняття ціни влада почала значно раніше, ніж цього попросили перевізники.
Підозрілою є і оперативність підприємців, які в короткі терміни підготували всі необхідні документи. Ще недавно пан Миронюк взагалі не вірив у таку можливість. Посадовець запевняв, що перевізники не справились би із цим завданням, адже більшість з них - спеціалісти у зовсім інших галузях.
- 105 із 140 перевізників повинні подати свої економічні розрахунки, при чому не копію Петра, Івана, а всі різні, - пояснює начальник. - Більше того, є вимога підтвердження. Скажімо, купив двигун - має бути підтвердження. Тобто процедура непроста. Хто у вчителя зараз зможе зробити розрахунок економічно обґрунтованого тарифу на дві гривні?
Для того, щоб змінити ціну, владі не знадобилося обґрунтування 75% перевізників. Затверджений виконкомом у лютому порядок підняття тарифів знизив цей показник до 50%. Приблизно стільки ж - 70 із 125 приватних перевізників та 4 із 9 автотранспортних підприємств (55%) - підготували та подали індивідуальні розрахунки, які без проблем прийняли в управлінні транспорту.
Поспішиш - людей на...
Якщо влада з минулого року готувалась до підвищення тарифу, незрозумілим є поспіх, з яким чиновники взялися затверджувати нові ціни у 2011 році. У лютому перевізники заявили свої вимоги, а вже 21 квітня виконком прийняв рішення. При цьому на вивчення питання, перевірку зібраних даних та пошук інших шляхів вирішення проблеми виділяється мінімум часу. Зі слів Володимира Хомка, це пов'язано з тим, що невиконання вимог перевізників загрожувало місту акціями протесту і зупинкою транспорту. Саме тому він "особисто добиватиметься, щоб підвищення тарифів відбувалося пришвидшеними темпами". Однак, для чого владі підвищувати тарифи пришвидшеними темпами, коли вона і без цього готувалась це зробити?
Якби вимога маршрутників застала чиновників зненацька, можна було б розглядати страх мера перед страйками як причину поспіху. Підготовка рішення з нуля дійсно зайняла б чимало часу. Але у лютому влада вже мала проект рішення, що дозволяв їй без поспіху розпочинати процедуру зміни тарифу.
Непереконливо виглядають і самі погрози перевізників вдатися до акцій протесту. Доказом цього є обіцянка міського голови сторгуватися з підприємцями: "... буду добиватися, щоб підняття тарифів було, але не таке, як вони просять". Замість оголошених 2,5 гривень тариф підняли лише до двох. При цьому, зі слів головного спеціаліста Рівненського міського управління транспорту і зв'язку Наталії Провоторової, середня вартість проїзду для Рівного повинна становити 3,12 гривні. Тобто з тарифом у дві гривні більшість маршрутчиків продовжить працювати собі у збиток. Що ж це за страйк, коли підприємці виторговують собі невигідний тариф, і в підсумку залишаються задоволені результатом?!
Непослідовні дії підприємців стають зрозумілішими, якщо взяти до уваги, що жоден маршрутник не зможе працювати у Рівному без дозволу управління транспорту. Саме ця структура організовує тендери на перевезення - торги, де перевізники виборюють право працювати на певному маршруті. Що ж до поспішних дій влади, то їхнім логічним поясненням могло б бути прагнення чиновників уникнути широкого обговорення проблеми збільшення вартості проїзду. На цю думку наводить недіюче посилання на проект регуляторного рішення, що мав оприлюднюватися на сайті міської ради для громадського обговорення. Цікавими є і самі обговорення. Журналісти відвідали одне з них і застали там чотирьох працівників управління, представника виконкому і ще двох своїх колег. Під кінець заходу підійшов і один перевізник, який у всьому погоджувався із тезами посадовців. Головним же аргументом у підтримку гіпотези про небажання влади виносити на широкий загал процедуру зміни тарифу є те, що рівненських посадовців уже не раз "ловили" на спробах швидко провести незаконні рішення у сфері маршрутних перевезень.
ЧИТАТИ ДАЛІ - НА САЙТІ OPORA.RV.UA

Категорія: Новини > Новини Рівного
Автор: Переглядів: 3631Інші статті рубрики:
Меддопомога без реєстратури: як записатися онлайн у лікарні Рівного

Це надійний спосіб отримати медичну допомогу у зручний для пацієнта час та не витрачати години на попереднє відвідування реєстратури.
переглядів: 74
ДТП у Дубенському районі: травмувалися неповнолітні мотоциклісти

Аварія сталася вчора, п’ятого квітня, близько 22:35 у селі Мильча.
переглядів: 64
Безкоштовні обстеження на Рівненщині: де й коли працюватиме мобільна амбулаторія у травні

У травні 2025 року на Рівненщині продовжить роботу мобільна амбулаторія, яка стане справжнім помічником у боротьбі з соціально значущими хворобами.
переглядів: 501
Рівне: на яких вулицях немає води

Частково відсутнє водопостачання на трьох вулицях обласного центру.
переглядів: 184
Поліція та рідні розшукують 29-річного рівнянина

До поліції звернулась 70-річна матір і повідомила, що син третього травня близько 13 години пішов з дому та не повернувся.
переглядів: 160