Ми у Facebook
11.07.2011, 13:03

Хто і чим зустрічав на Рівненщині автоперегони з участю сина Президента України

У понеділок на Рівненщину прибули учасники міжнародного змагання позашляховиків “Ukraine trophy 2011”. Серед них — і народний депутат України Віктор Янукович, син глави держави. Напередодні змагань чимало розголосу серед небайдужої громадськості наробили озвучені активістами-екологами побоювання щодо начебто наміру організаторів авторалі проїхатись територію відразу двох заповідників, у тому числі й Рівненського.
“Чи не обернуться перегони крутих авто масштабним плюндруванням незайманої поліської природи?” — закипів обуренням український інтернет. Невідомо, як там насправді планувалось і чи змінювались наміри гонщиків під впливом піднятої навколо “Ukraine trophy 2011” інформаційної хвилі, але сьогодні вони старанно акцентують свою екологічну відповідальність і запевняють, що на заповідні землі — ні ногою. Чим же запам’яталась незаповідна Рівненщина друзям президентського сина? Хто та як саме зустрічав їх на Поліссі? “ОГО” досліджувала питання...

Маршрут

На Рівненщину учасники гонки прибули в понеділок. Зупинились у селі Глинне Рокитнівського району. Тому самому, що славиться найвищою народжуваністю в Європі і неподалік якого росте найстаріший в Україні дуб — за однією з легенд, “винуватець” отієї само рекордної народжуваності. У цьому селі учасники змагань переночували. А вже о 7-й ранку 5 липня рушили у напрямку Старого Села. У вівторок учасники змагань проїхали через дубровицькі села Переброди, Смородськ (там подолали паромну переправу), Удрицьк, Тумень і Городище. Відтак, в’їхали у Зарічненський район. Спочатку — “столиця Полюховичів” Серники, далі — зупинка та ночівля у Зарічному, на березі Стиру. Із Зарічного учасники ралі вирушили до кордону з Волинню, наступна зупинка — село Невір Любешівського району. І, зрештою, кінцевий пункт — Шацькі озера.

Чому Полісся?


Чому саме Полісся? Організатори змагань на це запитання відповіли так: “Полісся — царство неторканої природи. У ньому ще збереглись суцільні лісові масиви, що простягнулись на сотні кілометрів. Коли в роки Великої Вітчизняної війни вирішувалось питання про місце проведення в тилу ворога наради командирів партизанських загонів, вибір відразу впав на північ Центрального Полісся. Абсолютне безлюддя та відсутність населених пунктів на великі відстані навколо, обширні топкі болота з глибокими, довгими та опасними бродами — рай для справжнього спортсмена-трофіста”.


Такої кількості міліціонерів в одному місці і в один час вони ще не бачили


Змалювавши, неначе в туристичному путівнику, принади Полісся, ініціатори авторалі запевнили, що колеса їхніх крутих авто справді не зазіхатимуть на заповідні землі. “Маршрут цього трофі-рейду буде межувати, але ні в якому разі не буде проходити по заповідних територіях, — пообіцяли вони на офіційному сайті змагань. — Всі маршрути узгоджено з відповідними інстанціями — Міністерством екології, Державним агентством лісових ресурсів України, районними адміністраціями Житомирської, Рівненської та Волинської областей, керівництвами Поліського, Рівненського заповідників і Шацького Національного парку. Крім того, хочемо наголосити, що спортивна дисципліна “Трофі-рейд” вже сама по собі передбачає екологічну відповідальність учасників. Регламент змагання зобов’язує спортсменів дотримуватися спеціальних правил, які мають виконуватися на всіх ділянках маршруту”.

Як зустрічали

Деталі зустрічі любителів екстремальної їзди передаємо зі слів активістів Української народної партії, які виявили особливо пильний інтерес до організації ралі з участю Януковича-молодшого. У викладі прес-секретаря обласної організації УНП Олександра Джигирея виглядало все приблизно так:
“За словами активістів УНП з Рокитнівського району, спеціально для учасників авторалі в Глинне привезли біотуалети, душові кімнати та автономне обладнання для мийки автомобілів. Також свідки кажуть, що зустріти сина Януковича до Глинного прибув голова Рівненської облдержадміністрації Василь Берташ, а з районного будинку культури привезли цілий хор, який виступав на спеціально облаштованій для цього сцені. Усі ці заходи охороняли правоохоронці із спецпідрозділу “Беркут”. Для сьогоднішнього ж вечора (мова йде про 4 липня — прим. авт.), кажуть очевидці, для учасників “UkraineTrophy2011” смажать поросят, а з відбірної риби вариться запашна юшка... За повідомленням активістів Зарічненської районної організації Української Народної Партії, для того, щоб забезпечити спокій та безпеку учасників авторалі “Ukraine Trophy 2011”, з чергувань було знято близько 150 правоохоронців. Як стверджують місцеві жителі (мова йде про Зарічне — прим. авт.), такої кількості міліціонерів в одному місці і в один час вони ще не бачили. Наприклад, в сусідньому районному центрі Дубровиця в цей час міліціонерів практично не залишилося — усіх було направлено в Зарічне...”

Чому зустрічали

“ОГО” зацікавило: чим була зумовлена присутність Василя Берташа (ми без зусиль ідентифікували його на аматорських фото, наданих місцевим ЗМІ тією самою прес-службою РОО УНП) на заході, назвати який суспільно важливим можна, погодьтеся, з натяжкою.
“Василь Михайлович там був як керівник області. Це все, що я можу сказати, — прокоментувала “ОГО” прес-секретар голови Рівненської облдержадміністрації Юлія ГУМЕНЮК. І додала: “Василь Михайлович був у Рокитнівському районі з робочою поїздкою. Туди він ненадовго заїхав по дорозі”.


“Голова мені заборонив давати будь-які коментарі. Це не для преси”


Нам залишається тільки здогадуватись, чи мав би губернатор того дня робочу поїздку, маршрут якої дозволив би ненадовго заїхати на місце зустрічі учасників гонки, не будь серед них сина Президента... Втім, подібні запитання виникали й за попередньої влади. Приміром, той, хто уважно слідкує за інформаційним простором, ще не забув, як “робочі поїздки” Юлії Тимошенко як прем’єр-міністра в передвиборчий період не раз дивним чином збігалися з агітаційними концертами на її підтримку як кандидата у Президенти саме в тих містах, які вшановувала своєю увагою глава уряду. В інтернеті можна знайти згадки й про стрибки з парашутом начебто у робочий час на аеродромі “Воронів” у Гощанському районі цілої команди рівненських чиновників “помаранчевої” влади... Так що всі ми, як мовиться, люди.
Але проста людська цікавість не завадила нам поставити й наступне питання: за чиї кошти організували у Глинному концерт для учасників гонки?
— Концерт був організований скоріше для тисячі глядачів, які спостерігали за пробігом, ніж для самих учасників. Вони ж постійно у дорозі, приїжджають, від’їжджають, — відповів нам телефоном заступник голови Рокитнівської райдержадміністрації Григорій ТАРГОНСЬКИЙ. Посередині розмови чиновник вибачився і сказав, що його викликає голова. Взяв номер мобільного телефона журналістки “ОГО”. Передзвонив за кілька хвилин і сказав: “Вибачте, але голова мені заборонив давати будь-які коментарі. Це не для преси”... Додзвонитись до голови Рокитнівської райдержадміністрації не вдалося.

Чим запам’яталась Рівненщина друзям
Януковича-молодшого?

...Черговий день перегонів багатьом спортсменам сплутав карти. Всі були загалом готові до непролазних боліт, а організатори пустили маршрут путівцями. Лише кілька місць були справді важкими для фіксації контрольної точки. В основному, гонка проходила, що називається, на швидкість. Зазначимо навіть випадок, коли найзавзятіші учасники прибули на точку фінішу раніше, ніж там були готові фіксувати результати. Ось така буває нестримна воля до перемоги.

Незважаючи на досить швидке проходження траси третього етапу, не всі учасники змогли продовжити свою участь в ній. Станом на ранок середи, 25 екіпажів зійшли з дистанції. Основна причина — не витримує техніка. Та що там говорити — робота багатьох команд ведеться цілодобово. Вдень екіпаж долає маршрут, а вночі техніка усуває несправності, які виявляються в автомобіля. Але як запевнив нас керівник перегонів Сергій Молочний, у тих, хто зійшов, є всі шанси продовжити гонку, тим більше, що команди самі здаватися не мають наміру.
Та і як тут здаватися, якщо маршрут пролягає такими мальовничими місцями Полісся, поряд з національними парками і заповідниками, а гасло змагань звучить як "Пізнай Україну". Так, у гонці беруть участь і білоруські, і російські, і американські і навіть ліванські автомобілісти, для яких споглядання краси поліських пейзажів — іще одне задоволення від трофі. Але навіть для самих українців багато з місць стають справжнім відкриттям.
Приміром, найпівнічніша поромна переправа України, яка знаходиться в Рівненській області. На північ вже Білорусь. Сама ж річечка — метрів 20 в ширину. Але й для того, щоб потрапити в сусіднє село, іншого шляху у місцевих жителів немає. Хіба що тільки в об'їзд, але 60-80 км для коня — великий шлях. Тільки наш новий GPS-навігатор Garmin з оновленою картою НавЛюкс (база випуску 30 червня 2011 року) не губиться.
З одного боку, ніщо не заважає побудувати через річку міст і позбутися від необхідності платити по 20 гривень з транспортного засобу за кожну переправу. З іншого боку, в селі, де джерел доходу не так-то й багато, поява моста може стати трагедією для декількох сімей, які впродовж кількох десятків років (і можливо — цілими поколіннями) годувалися з порома.
До речі, проведення трофі через глухі українські села стало джерелом додаткового доходу місцевого населення. Не було жодної зупинки в таборі, де не розбили б торговельні намети місцеві підприємці. Основний і найбільш ходовий товар, як не складно здогадатися — свіжа домашня їжа.
З другого дня перегонів у нас в екіпажі сталося поповнення. З нами за ходом гонки стежить представник екологічної організації Антон Пушкар. За його словами, головним завданням екологів є недопущення проїзду автомобілів територією заповідників.
— Є якісь дрібні порушення, але вони стосуються, в основному, сміття в таборах, але й вони швидко усуваються, — каже Антон.
Так і є. Після того, як табір залишає місце свого розташування, "спеціально навчені" працівники штабу організаторів збирають залишки сміття, який міг випадково не потрапити в сміттєві пакети, розставлені по всій території табору.
Взагалі, екологічна складова змагань поставлена на чільне місце. Туалети встановлюються подалі від водойм. Портативна автомийка, яка слідує по всьому маршруту гонки і розташовується в кожному з місць привалів, організована таким чином, аби бруд, що змивається з транспортних засобів, не потрапляв на землю. Для цього авто заганяють на величезний брезент, розстелений на траві. Ремонт авто проводиться тільки за наявності спеціальних килимків, які підкладають під нього перед початком будь-яких маніпуляцій з агрегатами, з яких може витекти масло, бензин або будь-яка інша рідина. Але піком природолюбства можна назвати спеціальні прокладки, які в обов'язковому порядку накладають на стовбур дерева під час використання троса лебідки.






На правах реклами