30.03.2012, 10:15
У Рівному парковок не буде? [ОГЛЯД]
Паркувальний бізнес у Рівному, схоже, доживає останні дні. Принаймні саме такі логічні висновки можна було б зробити. Адже 1 квітня закінчується відтермінування обов’язкового введення паркоматів, а отже виходи є два: або встановити нове обладнання, або паркувати безкоштовно.
Така дилема виникла ще у грудні 2009 року, коли вийшла постанова Кабміну, яка забороняє стягувати плату за паркування автомобілів на стоянках, не обладнаних паркоматами, з 1 січня 2012 року. Тобто за два роки комунальні служби на місцях, які відповідають за парковку, мали обладнати всі майданчики паркоматами. Проте, як виявилося, за цей час ніхто нічого не зробив. Тому початок дії постанови відтермінували ще раз. Тепер вже на три місяці: цілком достатній час, аби провести всі тендерні процедури та, врешті, встановити паркомати. Але і це відтермінування, схоже, нічого не дало. Великі міста де-не-де паркомати таки встановили, а малі... і досі чекають — а раптом щось зміниться? Втім, як пишуть інтернет-видання, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ зіграло на випередження і ще наприкінці минулого тижня вирішило дати офіційне роз’яснення, в якому зазначено, "що подальша відстрочка введення в дію вимоги про необхідність установки паркоматів недоцільна".
Рівне опинилося саме серед невеликих міст, які два роки перебували у "режимі очікування".
А починалося все більш ніж романтично. До весни 2010 року у Рівному планували нарешті довести до ладу нову систему паркування для легкових автомобілів, яку розробили місцеві чиновники. Задля втілення цього проекту навіть створили комунальне підприємство "Галузеве". Воно мало бути неприбутковим, але чітко виконувати поставлені завдання, тобто облаштовувати й обслуговувати парковки. Тоді ж визначили і перші місця для паркування:
1. вул. Соборна, біля пам'ятника Марії Несвицькій – 39 машиномісць
2. вул. Сагайдачного – 15 машиномісць
3. вул. Макарова – 16 машиномісць
4. вул. Шевченка – 23 машиномісць
5. вул. Набережна – 49 машиномісць
6. Набережна – просп. Миру – 111 машиномісць.
Саме тут у першу чергу планували перевести систему розрахунку в автоматичний режим, тобто встановити паркомати, через які й мала здійснюватися оплата. Усе йшло настільки добре, що кількість парковок, які обслуговувало "Галузеве", збільшилася до дев’яти.
Та вже за рік — навесні 2011 — усе змінилося. Адже за новим Податковим кодексом був змінений порядок нарахування збору за паркування. Тобто, збір з парковок має сплачуватись залежно не від кількості поставлених на них автомобілів, а від площі для паркування. Фактично: користуються водії парковкою чи ні, а збір потрібно платити. Такі зміни призвели до того, що плата за паркування збільшилася до 4 гривень за годину. Але й при цьому утримувати деякі парковки стало невигідно. От КП "Галузеве" й відмовилося від кількох з них: на вулиці Соборній біля пам’ятника Марії Несвицькій, на вулиці Макарова в районі авторинку та на Привокзальній площі біля залізничного вокзалу. Та й ті парковки, що лишилися, "покроїли". Два майданчики на вулиці Набережній об’єднали в одну парковку, решту — значно зменшили.
Про постанову 2009 року ніби забули, адже про встановлення жодних паркоматів мова вже не йшла. Важливо було зберегти у місті цей бізнес як такий. Та не все так просто, адже 1 січня 2012 року наближалося невпинно, як нині — 1 квітня. А отже питання обов’язкового встановлення паркоматів з’явилося знову. Та коштів на їх придбання у міському бюджеті Рівного не передбачено. До того ж і конкурсні торги на купівлю та встановлення паркоматів у місті не проводились.
— За вимогами, на кожній парковці на кожні десять автомобілів треба буде встановити один паркомат, — учергове обурювався міський голова Рівного Володимир ХОМКО. — Один такий паркомат коштує в середньому 40 тисяч гривень. Якщо ми їх купимо, то діяльність комунальних підприємств з паркування авто втратить сенс, бо буде збиткова. Один паркомат окупиться десь за років 40. Навіщо нам такий бізнес?
Між тим, у місті не відкидають й варіанту, на який пристали чимало інших міст України — скасувати плату за паркування взагалі. При такому повороті подій п’ять парковок, які обслуговує КП "Галузеве", стануть безкоштовними. Зокрема, мова йде про майданчики:
1. вул. Гетьмана Сагайдачного – навпроти житлового будинку №2
2. вул. Шевченка – від вул. Гетьмана Сагайдачного до вул. Гетьмана Мазепи, ліва сторона;
3. вул. Набережна – від вул. Пересопницької до проспекту Миру;
4. вул. Корольова – район автомобільного ринку;
5. вул. Замкова – поблизу стадіону "Авангард".
Що робити з бізнесом, який за останній рік створює більше клопоту, ніж приносить задоволення (у 2011 планували зібрати 300 тисяч гривень паркувального збору, а отримали лише 105 тисяч гривень), міські чиновники, здається, не знають.
— Ми написали лист у Мінрегіонбуд з проханням роз’яснити деякі аспекти постанови, — каже начальник міського управління ЖКГ Іван ГЕМА. — Бо нібито в обов’язковому порядку паркоматами слід обладнати комунальні парковки, а приватні — ні. Тому чекаємо роз’яснення з цього приводу, аби знати, що робити далі.
Рівне опинилося саме серед невеликих міст, які два роки перебували у "режимі очікування".
А починалося все більш ніж романтично. До весни 2010 року у Рівному планували нарешті довести до ладу нову систему паркування для легкових автомобілів, яку розробили місцеві чиновники. Задля втілення цього проекту навіть створили комунальне підприємство "Галузеве". Воно мало бути неприбутковим, але чітко виконувати поставлені завдання, тобто облаштовувати й обслуговувати парковки. Тоді ж визначили і перші місця для паркування:
1. вул. Соборна, біля пам'ятника Марії Несвицькій – 39 машиномісць
2. вул. Сагайдачного – 15 машиномісць
3. вул. Макарова – 16 машиномісць
4. вул. Шевченка – 23 машиномісць
5. вул. Набережна – 49 машиномісць
6. Набережна – просп. Миру – 111 машиномісць.
Саме тут у першу чергу планували перевести систему розрахунку в автоматичний режим, тобто встановити паркомати, через які й мала здійснюватися оплата. Усе йшло настільки добре, що кількість парковок, які обслуговувало "Галузеве", збільшилася до дев’яти.
Та вже за рік — навесні 2011 — усе змінилося. Адже за новим Податковим кодексом був змінений порядок нарахування збору за паркування. Тобто, збір з парковок має сплачуватись залежно не від кількості поставлених на них автомобілів, а від площі для паркування. Фактично: користуються водії парковкою чи ні, а збір потрібно платити. Такі зміни призвели до того, що плата за паркування збільшилася до 4 гривень за годину. Але й при цьому утримувати деякі парковки стало невигідно. От КП "Галузеве" й відмовилося від кількох з них: на вулиці Соборній біля пам’ятника Марії Несвицькій, на вулиці Макарова в районі авторинку та на Привокзальній площі біля залізничного вокзалу. Та й ті парковки, що лишилися, "покроїли". Два майданчики на вулиці Набережній об’єднали в одну парковку, решту — значно зменшили.
Про постанову 2009 року ніби забули, адже про встановлення жодних паркоматів мова вже не йшла. Важливо було зберегти у місті цей бізнес як такий. Та не все так просто, адже 1 січня 2012 року наближалося невпинно, як нині — 1 квітня. А отже питання обов’язкового встановлення паркоматів з’явилося знову. Та коштів на їх придбання у міському бюджеті Рівного не передбачено. До того ж і конкурсні торги на купівлю та встановлення паркоматів у місті не проводились.
— За вимогами, на кожній парковці на кожні десять автомобілів треба буде встановити один паркомат, — учергове обурювався міський голова Рівного Володимир ХОМКО. — Один такий паркомат коштує в середньому 40 тисяч гривень. Якщо ми їх купимо, то діяльність комунальних підприємств з паркування авто втратить сенс, бо буде збиткова. Один паркомат окупиться десь за років 40. Навіщо нам такий бізнес?
Між тим, у місті не відкидають й варіанту, на який пристали чимало інших міст України — скасувати плату за паркування взагалі. При такому повороті подій п’ять парковок, які обслуговує КП "Галузеве", стануть безкоштовними. Зокрема, мова йде про майданчики:
1. вул. Гетьмана Сагайдачного – навпроти житлового будинку №2
2. вул. Шевченка – від вул. Гетьмана Сагайдачного до вул. Гетьмана Мазепи, ліва сторона;
3. вул. Набережна – від вул. Пересопницької до проспекту Миру;
4. вул. Корольова – район автомобільного ринку;
5. вул. Замкова – поблизу стадіону "Авангард".
Що робити з бізнесом, який за останній рік створює більше клопоту, ніж приносить задоволення (у 2011 планували зібрати 300 тисяч гривень паркувального збору, а отримали лише 105 тисяч гривень), міські чиновники, здається, не знають.
— Ми написали лист у Мінрегіонбуд з проханням роз’яснити деякі аспекти постанови, — каже начальник міського управління ЖКГ Іван ГЕМА. — Бо нібито в обов’язковому порядку паркоматами слід обладнати комунальні парковки, а приватні — ні. Тому чекаємо роз’яснення з цього приводу, аби знати, що робити далі.
Категорія: Новини > Новини Рівного
Автор: Ірина НИЧИПОРУК Коментарів: 10Переглядів: 5335Інші статті рубрики:
Лютий зустріне морозами: прогноз погоди на Рівненщині
Найближчими днями з північного заходу Європи буде надходити прохолодна повітряна маса. Очікується поступове зниження температури, часом випадатиме слабкий сніг.
переглядів: 76
На Рівненщині у лікарні побились пацієнти: одного чоловіка поранили ножем
30 січня, близько 11:30 про бійку, яка відбулася між двома пацієнтами стаціонарного відділення, до поліції повідомила працівниця медзакладу.
переглядів: 87
В Острозі новий очільник громади та його заступники
Новий очільник громади вже приступив до виконання обов'язків.
переглядів: 180
Рівненський суд визнав винною у державній зраді жительку Сєвєродонецька
Прокурори Рівненської обласної прокуратури в суді довели вину жительки міста Сєвєродонецьк Луганської області у державній зраді та колабораціонізмі.
переглядів: 76
Скандального мера Острога звільнили з посади
Сьогодні, 31 січня відбулось голосування в Острозькій громаді.
переглядів: 279