Ми у Facebook
20.07.2012, 09:28

Рівненські правоохоронці розповіли, як зловмисники крадуть машини

За словами міліціонерів, 99% крадіжок авто відбуваються за давно відпрацьованими схемами. Портал OGO.UA поцікавився у правоохоронців як протидіяти крадіям автомобілів.
За словами начальника Сектору зв'язків з громадськістю Тамари Лисенко, є кілька найпоширеніших сценаріїв "угону".

- Сценарій найнижчої кваліфікації застосовують переважно особи, які не мають будь-яких професійних навичок, з метою просто кудись під’їхати, - говорить Тамара Лисенко. - Переважно вибирають авто попростіше, взагалі не обладнане сигналізацією і штатним іммобілайзером. Зламують замок або розбивають скло, ламають штатний фіксатор керма і замикають "напряму" дроти. Або ж дуже міцною викруткою повертають замок запалення. Машину викрадають, а потім її знаходять кинутою, згорілою, або якщо пощастить - просто з порожнім баком. Щоб захиститися від таких зловмисників, треба просто поставити сигналізацію, "зав'язану" на блокування запуску двигуна. Або ж найпростіший іммобілайзер.

Якщо ж автомобіль крадуть фахівці, хай і не найвищої кваліфікації, то об'єктом зазвичай стає автомобіль однієї з найпоширеніших моделей.

- Як правило, це недорогі, але відносно нові авто, - говорить начальник СЗГ. - Зазвичай, такі машини обов'язково обладнані сигналізаціями, але, як правило, недорогими модулями з найпростішим кодуванням сигналу з брелока і без двостороннього зв'язку. Ним і користуються викрадачі. У момент постановки і зняття авто з охорони зловмисник "записує" сигнал управління охоронною системою спеціальним приладом - код-граббером. Після чого, одразу ж або після деякого часу викрадач відтворює записаний з брелока господаря сигнал "відкрити і зняти з охорони" і опиняється в салоні. За кілька секунд ламає штатний фіксатор керма та за хвилину "напряму" приєднує дроти. Оскільки найпростіша сигналізація знята за сигналом як у господаря, то тривогу не піднімає. Ваше авто викрадене. Окрім код-граббера, може застосовуватися сканер, здатний "підібрати" код методом перебору варіантів або навіть електрошокер, елементарно "випалюючий" електроніку сигналізації напругою декілька тисяч вольт.
Від таких крадіїв захистить сигналізація зі зворотним зв'язком. Навіть відключена сигналом з код-граббера, вона все одно посилає на штатний брелок господаря сигнал про відкриття, не кажучи вже про спроби злому, несанкціонованого запуску двигуна та інших позаштатних ситуацій. Фахівці радять не економити 100-200 гривень при покупці сигналізації, а купити хорошу модель з розширеними можливостями. Різниця в ціні невелика, а ось у функціональності величезна.

Фахівці високого рівня частіше всього крадуть автомобілі середньої і відносно високої цінової категорії.

- Сигналізації, які встановлюють на такі авто теж уразливі, - каже Тамара Лисенко. - Якщо її невдається "обдурити" більш досконалим код-граббером, здатним прорахувати зміну динамічного коду, заглушити інформаційний сигнал на брелок господаря і т.д., то у хід йдуть "ручні" методи, які вимагають ще більшої кваліфікації. Насамперед, пробивають акумулятор. Через деякий час сигналізація знеструмлена. Якщо тривоги не виникає, викрадачі розкривають двері і капот. Якщо встановлена автономна система, що "заволала" навіть при знеструмленій системі, її фізично знищують, наприклад, розбивають молотком. Далі - прокладають схеми живлення системи запалення (контроллерів, комп'ютера і т.д) в обхід основних, заблокованих сигналізацією і іммобілайзером. Якщо ж викрадачам наперед відома модель сигналізації, вони знаходять управляючий блок сигналізації і міняють його на свій. Після цього вся система охорони, як правило, починає вважати викрадача господарем і підкорятися командам з його особистого брелока. Якщо є якісь механічні блокіатори, їх теж знешкоджують. Тому, купивши дорогий автомобіль, не економте не тільки на сигналізації та іммобілайзері, але й на рівні інсталяції. Недорогі установники працюють "конвеєрним" методом, для нестандартоного підходу потрібно набагато більше часу. "Інсталяторщики" стверджують, що ефективність сигналізації у разі професійного угону залежить саме від якості інсталяції.

Ще один сценарій угону гранично простий: автомобіль акуратно підіймають на евакуатор і акуратно відвозять.

- Якщо пропажа автомобіля виявлена не одразу і у викрадачів був запас хоча б у декілька десятків хвилин, знайти машину практично неможливо, - каже начальник СЗГ. - Є випадки, коли за півгодини автомобіль доставляли у підготовлений гараж, перефарбовували, позбавляли протиугінних засобів і спокійно виїжджали, прямуючи у віддалений "відстійник". Єдиний спосіб протидії у таких випадках - це сигналізації з GPS-визначенням. Як тільки сигналізація спрацьовує,то в цю ж секунду надходить сигнал господарю і на диспетчерський пункт з додатковою вказівкою координат. Якщо тривога не помилкова, то спільно з правоохоронними органами ініціюють операцію "Перехоплення", яка закінчується максимально швидко: викрадений автомобіль сам постійно повідомляє про своє місцезнаходження. Правда, старіші моделі злодії вже навчилися знешкоджувати.

Стаття 289 Кримінального Кодексу України - незаконне заволодіння транспортним засобом

1. Незаконне заволодіння транспортним засобом з будь-якою метою - карається штрафом від однієї тисячі до однієї тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від трьох до п'яти років.

2. Ті самі дії, вчинені за попередньою змовою групою осіб або повторно, або поєднані з насильством, що не є небезпечним для життя або здоров'я потерпілого, або з погрозою застосування такого насильства, або вчинені з проникненням у приміщення чи інше сховище, або якщо вони завдали значної матеріальної шкоди потерпілому,- караються позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років.

3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, поєднані з насильством, небезпечним для життя чи здоров'я потерпілого, або з погрозою застосування такого насильства, або вчинені організованою групою, або щодо транспортного засобу, вартість якого у двісті п'ятдесят разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян,- караються позбавленням волі на строк від десяти до п'ятнадцяти років з конфіскацією майна.

4. Звільняється від кримінальної відповідальності судом особа, яка вперше вчинила дії, передбачені цією статтею (за винятком випадків незаконного завододіння транспортним засобом із застосуванням будь-якого насильства до потерпілого чи погрозою застосування такого насильства), але добровільно заявила про це правоохоронним органам, повернула транспортний засіб власнику і повністю відшкодувала завдані збитки.






На правах реклами