Ми у Facebook
30.08.2012, 11:16

Українські дороги визнали одними з найгірших у світі

Українські дороги визнали одними з найгірших у світі. А в самій Україні найгірші дороги - в Донецьку.
Україна посіла 133-тє місце зі 148-ми у рейтингу американських дослідників, які запитали водіїв півтори сотні країн світу, чи задоволені вони своїми дорогами. Задоволеними виявилися лише трохи більше чверті. Такий невтішний висновок зробили соціологи Інституту Геллапа.

— Наші дороги не найкращі, але й ненайгірші. Це перебільшення, — каже 34-річний Тарас Корольов, засновник проекту "Автоправда".

— В яких областях найгірші дороги?

— У Донецькій, Дніпропетровській, Львівській. Там покриття відслужило вдвічі більше запланованого часу. Найкраща дорога — магістраль із Києва до Борисполя. Там рівний асфальт, багато смуг, є інформаційні табло. Перед чемпіонатом Євро-2012 суттєво покращили дороги в Харкові — підлатали, поклали новий асфальт.

— Чи покращився загальний стан доріг перед ЄВРО-2012?

— Ні. На дороги виділили 41 мільярд гривень. Але порядок навели лише у центральній частині міст, що приймали Євро-2012. Нових сучасних автошляхів так і не збудували. Ще до чемпіонату почали реконструювати дорогу Львів — Київ. Вона хороша, однак розмітки в деяких місцях досі нема.

— Чи відповідає ця дорога європейським стандартам?

— Вона хороша, однак значно гірша за польські автошляхи, що теж далеко не найкращі в Європі. Вони вузькі, але збудовані за сучасними технологіями — праворуч від крайньої правої смуги спеціальне покриття. На нього наїжджаєш і колеса починають сильно шуміти, кермо вібрувати. Так будять водіїв, що заснули. Усі пішохідні переходи на трасах так яскраво освітлюються, що їх помітно за 2 кілометри. На автошляхах Європи під дорожнім покриттям вмонтовують спеціальну пластикову трубу. У неї збираються паливно-мастильні рідини, що виливаюся після аварії або через якусь поломку машини. Не допускають забруднення ґрунтів.

— Чому в нас погані дороги. Не вистачає грошей?

— Грошей більше, ніж достатньо. 100 кілометрів якісної односмугової дороги коштує 1 мільярд гривень. А торік 14 мільярдів витратили на боротьбу санепідемстанції з пацюками й тарганами. Хтось бачив цю боротьбу? Як у нас будують? Із бюджету виділяють кошти будівельній фірмі, що виграла тендер. Потім із цих грошей фірма віддячує чиновнику за виграш тендеру. А за те, що лишилось, починає ремонт. Звісно, суми недостатньо, покриття виходить неякісне. Приміром, щоб правильно покласти латку, треба зрізати навколо неї 5 сантиметрів асфальту й заповнити яму спеціальною сумішшю. Дорожники ж зрізають 1 сантиметр. Яму закладають використаним колись асфальтом уперемішку зі смолою або гудроном. Ефекту від такого ремонту нема. Підхід до ремонту доріг непрофесійний. Якось бачив, як ремонтують дорогу. Половина працівників не те, що не кваліфіковані — від них смердить горілкою.

— Як покращити якість доріг в Україні?

— Перше — не треба бути байдужими. Водії мають протестувати біля органів влади. Але суттєве покращення настане, коли влада змінить систему виділення коштів на ремонт автошляхів.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ