Українські таксисти погрожують страйком
На офіційному сайті Мінінфраструктури оприлюднили новий проект закону України «Про перевезення на таксі». Співголова громадського об’єднання «Таксі столиці» Денис Садоха каже, що документ розробляли кулуарно, а головна мета його – узаконення чинної сьогодні системи «кришування» на тіньовому ринку, створеної чиновниками спільно з власниками нелегальних інформаційно-диспетчерських служб таксі.
«Рік тому була сформована робоча група, в яку ми входимо. Ми подавали свої пропозиції в департамент автомобільного транспорту, хоча жодної відповіді ми не отримали. В рамках цієї робочої групи повинні були вестися протоколи, де чітко вносили пропозиції члени робочої групи, але протоколи ми не отримали і тут бачимо на сайті Мініфраструктури законопроект, який вони вивісили на обговорення, де чітко видно інтереси, точніше, прописані інтереси чиновників департаменту автомобільного транспорту. Зокрема, це узаконювання чинної системи деградації ринку таксі, а саме те, що інформаційні диспетчерські служби стали регулятором ринку таксі, встановлюючи тарифи, а не перевізник, що дуже сильно шкодить ринку. Друге – те, що в законі чітко не прописане право контролю, ця дірка знову опускається на рівень Укртрансінспекції», – сказав Денис Садоха.
Жодна з пропозицій врахована не була – таксисти
Водії, зокрема, вносили пропозиції про створення єдиного реєстру таксі, пропонували, щоб їхні автомобілі проходили мінімум раз на півроку техогляд.
На думку таксистів, варто також зробити, щоб лише їхні машини мали жовті номери або спеціальну відмітку в техпаспорті. Також пропонували, щоб тарифи на таксі регулювали винятково перевізники, а гроші від дозволів на їх діяльність йшли тільки у державний бюджет, а не в місцеві бюджети.
Таксистів-нелегалів каратимуть
Жодна з цих пропозицій, кажуть таксисти, у новому законопроекті Міністерства інфраструктури врахована не була, або ж її перекрутили під свій лад, щоб надати більше повноважень інформаційним диспетчерським службам.
До законопроекту ще можна внести правки – чиновник
Натомість співробітник департаменту автомобільного транспорту Міністерства інфраструктури Руслан Рева спростовує слова таксиста і каже, що тариф регулюють перевізники, і єдиний реєстр теж прописаний. Крім того, каже чиновник, до законопроекту ще можна внести правки, незабаром будуть проведені громадські слухання, на яких усі охочі зможуть висловити свої зауваження.
«Будуть ще громадські обговорення, на яких може бути присутній хто завгодно. Тобто хто вважає цей проект недоцільним, вважає за необхідне донести якусь думку чи пропозицію, чи зауваження, може бути присутнім та надати свої пропозиції. Зараз він є на сайті. А схема контролю – це Укртрансінспекція та МВС, департамент ДАІ. Інших контролюючих органів не може бути, тому що перевезення відбувається тільки на вуличній мережі, а на вуличній мережі мають право працювати та вживати заходів щодо усунення правопорушень тільки ДАІ та Укртрансінспекція», – зазначив Руслан Рева.
Голова парламентського комітету з питань підприємництва, регуляторної та антимонопольної політики, народний депутат від «Батьківщини» Олександра Кужель переконує, що в такому вигляді цей законопроект «так просто у Верховній Раді не просунуть».
«У першу чергу, я не припускаю того, що вони відходять від ліцензування і хочуть давати квоти місцевим радам, тому я сказала, що це буде корупція і це буде монополізація таксі. Обов’язкова вимога моя до міністерства інфраструктури і учасників ринку – те, що цей закон повинен мати паритет між державою, між підприємцями і споживачами. В даному випадку я завжди виставляла вимоги споживачів, щоб була чиста машина, щоб вона була відремонтована, щоб обов’язково була застрахована не тільки машина, а й пасажири, які є в машині», – Олександра Кужель.
За даними експертів, Міністерство інфраструктури розробило цей законопроект за розпорядженням прем’єр-міністра України Миколи Азарова. Спочатку документ повинен пройти погодження у Кабміні, а вже потім у Верховній Раді. А до цього, як пообіцяли Радіо Свобода в Міністерстві інфраструктури, його має обговорити громадськість, в тому числі таксисти.

Львівські лікарі подарували нове життя 16-річній Соломії з Рівного

16-річна Соломія з Рівного, яка два роки жила в очікуванні донорської нирки через ниркову недостатність, спричинену ускладненнями після COVID-19, отримала свій шанс на нове життя. Спеціалісти Центру трансплантології Першого медичного об’єднання Львова успішно провели дівчинці пересадку донорського органу.
переглядів: 365
В Україні на третину побільшало мільйонерів за рік

Державна податкова служба України повідомила про значне зростання кількості громадян, які задекларували доходи понад мільйон гривень за 2024 рік. Цей показник збільшився на вражаючі 63% порівняно з попереднім роком, що свідчить про помітне зростання добробуту певної частини населення країни.
переглядів: 439
Швидко і ситно: готуємо ліниві пельмені за 40 хвилин

Спробуйте приготувати ліниві пельмені за нашим рецептом. Його перевага у тому, що страва готується дуже швидко, але не відстає від звичайних пельменів за смаком.
переглядів: 1047
Український комік, родом з Рівненщини, розповів як схуд на 54 кілограми

Відомий український комік Володимир Жогло, який родом з Млинова, поділився вражаючою історією власного схуднення.
переглядів: 609
Рівнян попереджають про новий вид шахрайства

Поліція Рівненщини розповідає про вид шахрайства, коли постраждалим рекомендують нібито "покращити свій мобільний зв'язок".
переглядів: 472