07.02.2014, 12:38

На Рівненщині близько 40% ліфтів "глухонімі"

Повідомлення про поламаний ліфт і про те, що в ньому знаходиться людина, дуже часто надходять до рятувальників, а не до диспетчерів ЖКП. І не дивно, адже з понад 950 ліфтів, які працюють у Рівному, майже 40%, так би мовити, глухонімі, бо не мають зв'язку ні з диспетчерами, ні з аварійними службами.
Пояснює Олександр Семенчук, директор КП "Галузеве", яке займається встановленням та обслуговуванням систем зв'язку ліфтів з диспетчерами:

— Старі системи зв'язку з диспетчером вийшли з ладу, і відремонтувати їх вже неможливо, а на нові у міському бюджеті не вистачає коштів, адже диспетчеризація одного ліфта обходиться у 6-6,5 тис. грн. Торік вдалося диспетчеризувати кілька ліфтів. Кошти виділяють при капітальному ремонті ліфта. Щоправда, цьогоріч хочемо прискорити темпи, щоб до кінця року 80% ліфтів мали диспетчерський зв'язок. У ліфтах ставимо цифрову систему диспетчеризації "Промінь", яка з'єднує ліфти з диспетчерським пунктом не з допомогою кабелів, а через Інтернет.

Гроші віддадуть не на чиновників, а на туалет
и

Зв'язок із диспетчером у ліфтах потрібен не лише для того, щоб пасажир міг повідомити, що він застряг. По-перше, диспетчер може контролювати відкривання дверей і самотужки випустити пасажира без виклику аварійної служби. Бо ж інколи кожна секунда може бути на вагу золота, а на аварійну службу можна чекати і до півгодини. По-друге, диспетчерський зв'язок дозволяє відстежувати несанкціоновані проникнення у машинні відділення ліфтів. Там, де нема диспетчерського зв'язку, ліфти постійно обкрадають, а викрадені деталі можуть спричинити нещасні випадки.

На міськвиконкомі чиновники користуватитмуться планшетами

Окрім "Галузевого", власні диспетчерські пункти мають ЖКП "Галицьке" та ЖКП "Перспективне". У них ліфтів менше і відсоток тих, які не мають зв'язку з диспетчером, також менший. Там, де зв'язку з диспетчером нема, висять номери телефонів аварійок ТзОВ "Арм-Еко", ПРАТ "Рівнеліфт" та МПП "Леда", які обслуговують майже всі ліфти міста. Проте у компаніях нарікають, що їхні повідомлення з номерами телефонів постійно нищать. Тож ті, хто застрягає, найчастіше телефонують на "101". У Держслужбі з надзвичайних ситуацій до таких дзвінків звикли, тож пасажирам ліфта або одразу кажуть номер аварійки, або ж самі телефонують туди і повідомляють, де зламався ліфт.