Ми у Facebook
13.02.2014, 10:00

Як звернутися за допомогою в прокуратуру Рівненської області [+ЗРАЗОК ЗАЯВИ]

Порядок розгляду звернень громадян в органах прокуратури Рівненської області.
Конституція України встановлює, що усі громадяни мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглядати звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Як потрапити на особистий прийом до прокурора Рівненської області

При розгляді звернень працівники прокуратури керуються Конституцією України, Законом України “Про прокуратуру”, Законом України “Про звернення громадян”, правовими актами, виданими Генеральним прокурором України, зокрема, наказом №9 гн від 21.06.11 “Про організацію роботи з розгляду і вирішення звернень та особистого прийому в органах прокуратури України”.

Згідно з частиною 1 статті 12 Закону України “Про прокуратуру” в органах прокуратури розглядаються заяви, скарги та інші звернення про порушення прав громадян та юридичних осіб, які не відносяться до компетенції суду.

Відповідно до вимог галузевого наказу перевірки за заявами громадян, юридичних осіб, зверненнями та запитами депутатів усіх рівнів, за винятком заяв та повідомлень про злочини, розслідування яких належить до компетенції органів прокуратури, проводяться лише у разі їх попереднього вирішення керівниками компетентних органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та контролю

Прокуратура Рівненської області розглянула майже 6 тисяч звернень громадян

Законом України “Про звернення громадян” чітко зазначено, що дія цього Закону не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінально-процесуальним, цивільно-процесуальним, антимонопольним і трудовим законодавством.

Відповідно до вимог статті 36-1 Закону України “Про прокуратуру” органи прокуратури здійснюють представництво інтересів громадянина в суді. Підставою представництва у суді інтересів громадянина є його неспроможність через фізичний чи матеріальний стан або з інших поважних причин самостійно захистити свої порушені чи оспорюванні права або реалізувати процесуальні повноваження.

Суб’єктами права на звернення до органів прокуратури законодавство України визнає як фізичних, так і юридичних осіб. Від імені юридичних осіб звертаються їхні керівники або колегіальні органи.

Які ж вимоги до написання звернення та які звернення не підлягають розгляду та вирішенню:

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по-батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання. Звернення можна подати на особистому прийомі, надіслати поштою, передати громадянином до органу прокуратури через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства (наявне доручення).

Звернення може бути подане як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. У разі колективного звернення, відповідь надається, якщо не зазначено конкретно прізвища, ім’я та по батькові громадянина, першому громадянину, який підписав колективне звернення.

Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає. За наявності у таких зверненнях повідомлень про підготовлюваний або вчинений злочин вони надсилаються до відповідних правоохоронних органів.

Без розгляду та вирішення в прокуратурі можуть бути залишені звернення, які повторно подані одним і тим самим заявником з питань, рішення щодо яких прийняте, надано вичерпну відповідь за підписом керівника прокуратури з повідомленням про припинення провадження і роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. Громадяни України, іноземці та особи без громадянства вправі оскаржити рішення прокуратури до Генеральної прокуратури України або суду.

Не розглядаються звернення у якому не викладено суть порушеного питання або не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення, або зміст звернення позбавлений будь-якого логічного завершення. Такі звернення у термін не більше п’яти днів повертаються заявникові з відповідними роз’ясненнями.

У цей термін повертаються звернення, які містять образу честі і гідності інших осіб, брутальні вислови, за відсутності підстав для прийняття іншого рішення.

В органах прокуратури області існує такий порядок розгляду звернень.

Після реєстрації звернень по них приймається одне з рішень:

- прийняття звернення до свого провадження;

- направлення звернення підпорядкованому прокурору;

- повернення звернення заявнику з відповідними роз’ясненнями або без будь-якого роз’яснення;

- долучення звернення до раніше отриманих заяв, скарг, іншого звернення;

- направлення звернення до суду для долучення до матеріалів судової справи;

- направлення звернення для розгляду за належністю іншому контролюючому органу.

Про направлення звернення до інших органів, або на адресу підпорядкованих прокурорів обов’язково повідомляється заявник.

Більшість звернень, які надходять до органів прокуратури, розглядаються та вирішуються впродовж місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення та перевірки, – не пізніше п’ятнадцятиденного терміну. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, прокурором або заступником прокурора строки розгляду звернень продовжуються з обов’язковим повідомленням заявника.

У 5-денний строк направляються звернення для розгляду за належністю в інші відомства чи для вирішення до підпорядкованих прокуратур з повідомленням про це заявників.

Максимальні строки вирішення не можуть перевищувати 45 днів для розгляду звернень фізичних та юридичних осіб.

Скарги на дії слідчих, органів дізнання, прокурорів у зв’язку з розслідуванням кримінальних справ, а також на вироки, рішення, ухвали та постанови судів перевіряються у порядку та межах, передбачених процесуальними законодавством.

Днем виконання звернення вважається дата відправлення відповіді.

ЗРАЗОК заяви (скарги)

Прокурору Рівненської області

державному раднику юстиції 3 класу

Черепасі О.М.



П.І.П. заявника

Поштова адреса, телефон


ЗАЯВА (СКАРГА)





Суть оскаржуваного питання_____________________________________


Вимога (прохання) до прокурора__________________________________



Дата, підпис

За інформацією прес-служби прокуратури Рівненської області.





На правах реклами