Які регіони годують Україну: У Рівненській області доходи і витрати бюджету практично рівні
За перші півроку 2013-го Донецька область отримала з держбюджету на 9,2 млрд. грн. асигнувань, дотацій і субвенцій більше, ніж у нього перерахувала. Підсумок - 25-те місце загального рейтингу з двадцяти шести. Більше платежів з бюджету довелося тільки на частку Києва - понад 11 млрд. (26-е місце). А от Львівська область опинилася на шостій позиції: за підсумками півріччя вона перерахувала до держбюджету на 356 млн. грн. більше, ніж з нього отримала. Втім, це далеко не рекорд. Найкраще бюджетне сальдо серед усіх регіонів продемонструвала Харківська область - за шість місяців звідси до бюджету надійшло майже 7 млрд. грн. чистими, пише investgazeta.net
Українці більше всіх в Європі платять за продукти харчування


Наприклад, на одного донеччанина за шість місяців минулого року прийшлося 2126 грн., перерахованих області з держбюджету, що відповідає 20-му місцю. Львів'яни - з показником 140 грн. перерахувань до центрального бюджету - залишилися на шостому місці. Кияни також зберегли за собою 26-те місце - обсяг субсидій і дотацій з держбюджету в розрахунку на одного жителя столиці склав 4072 грн. Це - найгірший показник з усіх регіонів. Зате на першому місці несподівано виявилася Полтавська область. Регіон перерахував до бюджету по 3757 грн. у розрахунку на душу населення.
Європейський Союз "подарує" Україні мільярд євро
Найпарадоксальніше, що розмір чистих надходжень від областей до держбюджету практично не залежить від величини регіонального валового продукту. У більшості випадків ці доходи співвідносяться тільки з одним показником - чисельністю населення регіону. Іншими словами, основні джерела надходжень - це податок на доходи фізичних осіб та податки на споживання, той же ПДВ. Доходи промислових та інших підприємств часто «йдуть» за місцем реєстрації головного офісу - в столицю або в офшори.
За вирахуваннями імпорту Україну по суті «годують» три області: Харківська, що видобуває нафту і газ, Дніпропетровська, де видобувається залізна руда, і особливо Полтавська, в якій розвинений видобуток одного, другого і третього. Вони забезпечують бюджет значними сумами рентних платежів та плати за користування надрами.
Крім цих трьох областей, «в плюс» у першому півріччі працювали лише Сумська, Черкаська та Львівська, а у Рівненській доходи і витрати практично рівні. Але тут, як видно з розрахунків, хороші результати пояснюються не стільки високим рівнем доходів держбюджету, які генеруються, скільки порівняно низьким об'ємом допомоги з центру в розрахунку на душу населення.
В Україні не буде обмеження на зняття депозитів
Практично в усьому світі бюджетні дотації спрямовані на те, щоб підтягнути економіку депресивних регіонів і в майбутньому зменшити їх потреба в дотаціях. Наприклад, у Мексиці гроші традиційно заробляли промислові та нафтовидобувні регіони, зосереджені на східному узбережжі і біля Мехіко. Але в останні два десятиліття більша частина грошової допомоги з центру системно вкладалася в розвиток сільського господарства та туризму - це дуже допомогло країні, коли державний нафтовидобувний сектор кілька років тому опинився на межі кризи.
В Україні все відбувається з точністю до навпаки. За рідкісним винятком обсяг дотацій визначається не структурними проектами, а сьогочасною політичною кон'юнктурою. Простий приклад: за словами Олега Устенка, коли його фонд проводив аналогічне дослідження в 2010 році, результати були зовсім іншими: дотації з держбюджету у розрахунку на душу населення були мінімальними в східних областях. І максимальними - у західних, за винятком хіба що Львівського регіону.
Повністю позбавитися від дотаційності нереально. Зменшити дотації і дати стимул до розвитку економіки могла б децентралізація бюджету. Принаймні, областям не потрібно було б спочатку відправляти більшу частину своїх доходів у центр, щоб потім чекати їх повернення. «Проводити цю реформу потрібно. Але тільки поступово, створюючи стимули для того, щоб області вчилися заробляти більше, адже зароблені гроші залишаться в їх розпорядженні», - пояснює Володимир Лановий. За його словами, у світовій практиці регіонах залишають зазвичай саме ті податки, які стягуються на місцях. Водночас платежі, що здійснюються до бюджету при імпорті, наприклад, імпортні мита або акцизи, йдуть в центральну скарбницю.
За останні 20 років подібні проекти десятки разів обговорювалися в ВР. Проте жоден із них не дійшов навіть до другого читання. Що не дивно. Адже коли кошти рухаються спочатку з регіону, а потім в регіон, на такому «русі» завжди можна непогано заробити. Крім того, такий «рух» - непоганий інструмент додаткового контролю регіонів центром.

Мінцифра оновлює правила мобільних операторів

Кінець спам-дзвінків та кращий інтернет - Мінцифра запускає нові правила для мобільних операторів. Про це повідомив Михайло Федоров, очільник відомства.
переглядів: 79
У Рівному тимчасово припинять газопостачання на вулиці Коперника 27 червня

Мешканці будинків за адресами Миколи Коперніка, 14 та 40/а у Рівному сьогодні тимчасово залишаться без газу.
переглядів: 191
З 1 липня 2025 року Пенсійний фонд спрощує отримання соцвиплат: що зміниться?

З 1 липня 2025 року в Україні відбудуться значні зміни в системі адміністрування соціальних допомог. Пенсійний фонд України візьме на себе внутрішнє адміністрування виплат, що фінансуються з державного бюджету. Це рішення покликане спростити процес для громадян та прискорити отримання коштів.
переглядів: 171
Паркомісця для людей з інвалідністю: Кабмін посилює відповідальність для порушників

25 червня Кабінет Міністрів України схвалив законопроєкт, який посилює відповідальність за незаконне паркування на місцях, призначених для людей з інвалідністю. Очікується, що незабаром документ буде переданий на розгляд Верховної Ради.
переглядів: 347
Види пластики ПХЗ: аутотрансплантат, алотрансплантат, синтетика
Стабільність коліна — результат точної роботи зв’язок, особливо передньої хрестоподібної. Її травма порушує рівновагу суглоба, обмежує рухи, призводить до болю, втрати впевненості, а в перспективі — до вторинного артрозу.
переглядів: 131