Ми у Facebook
17.11.2014, 14:50

Державна реєстрація смерті [+ПОРАДИ]

Як, де і в які терміни зареєструвати смерть людини, які потрібні документи - роз’яснює головний спеціаліст відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Рівненського міського управління юстиції Ірина Василівна Кудкудак.

Питання державної реєстрації смерті регулюються статтею 17 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" від 01.07.2010 р. та главою 5 розділу III Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 р.

Державна реєстрація смерті проводиться органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі документа встановленої форми про смерть, який видається закладом охорони здоров'я чи судово-медичною установою (лікарні, поліклініки, судово-медичні установи тощо).

Необхідно пам’ятати, що заява про державну реєстрацію смерті подається не пізніше трьох днів з дня настання смерті або виявлення трупа, а в разі, якщо неможливо одержати документ закладу охорони здоров'я або судово-медичної установи, - не пізніше п'яти днів.

Державна реєстрація проводиться:

- за останнім місцем проживання померлого;
- за місцем настання смерті чи виявлення трупа ;
- або за місцем поховання померлого.

У разі настання смерті в дорозі (у поїзді, на судні, в літаку тощо) державна реєстрація смерті може бути проведена в найближчому органі державної реєстрації актів цивільного стану.

Державна реєстрація смерті іноземців та осіб без громадянства проводиться на загальних підставах з дотриманням вимог законодавства України. При цьому документи (паспорт, довідка про смерть, тощо) складені на іноземній мові мають бути перекладені на українську мову та засвідчені нотаріально.

Із заявою про реєстрацію смерті можуть звернутись:

- родичі померлого,
- представники органу опіки та піклування,
- працівники житлово-експлуатаційних організацій, адміністрації закладу охорони здоров'я, де настала смерть, та інші особи - не пізніше трьох днів з дня настання смерті людини.

Державна реєстрація смерті проводиться в присутності заявника. Заявник (особа, яка звертається щодо державної реєстрації смерті), має пред'явити свій паспорт або паспортний документ.

Орган державної реєстрації актів цивільного стану, який реєструє смерть, вилучає паспорт або паспортний документ померлого, а також його військово-облікові документи і проставляє в них відповідний штамп про смерть власника.

Після проведення державної реєстрації смерті орган державної реєстрації актів цивільного стану видає відповідне свідоцтво та витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання.

У разі державної реєстрації смерті виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім міст обласного значення) ради видається довідка для отримання допомоги на поховання.

Отже, необхідні документи для реєстрації смерті:

- лікарське свідоцтво про смерть;
- паспорт померлої людини;
- паспорт заявника.

У відділі державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Рівненського міського управління юстиції реєстрація смерті проводиться у разі смерті людини в м. Рівне, якщо людина, що померла, прописана (зареєстрована) в м. Рівне або місце поховання - у м. Рівне.

Якщо у вас виникають запитання щодо реєстрації смерті, звертайтесь до відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Рівненського міського управління юстиції за адресою:

м. Рівне, вул. Енергетиків, 33, телефон (0362) 62-99-17.

Графік прийому:
понеділок - з 9-00 до 16-30
вівторок - з 9-00 до 17-00
середа - з 8-30 до 17-00
четвер - з 8-30 до 17-00
п'ятниця - з 9-00 до 17-00
субота - з 9-00 до 15-00
неділя - вихідний
Обідня перерва  з 13-00 до 13-30.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ