Податківці Рівного провели «гарячу лінію»
Хто виконує функції податкового агента: банк або відокремлений підрозділ (філія, відділення) при нарахуванні процентів по банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків та сплаті (перерахуванню) податку на доходи фізичних осіб з доходу, нарахованого на користь фізичних осіб у вигляді процентів?
Оскільки відокремлений підрозділ здійснює діяльність від імені юридичної особи – резидента – банка і договори банківського рахунку, банківського вкладу, укладаються між банком та фізичними особами – клієнтами, банк як податковий агент, що нараховує за податковий (звітний) місяць проценти на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків сплачує (перераховує) до Державного бюджету як за себе так і за відокремлений підрозділ (уповноважений або не уповноважений) за своїм місцезнаходженням загальну суму податку на доходи фізичних осіб за ставкою 15%.
Чи буде застосовуватись відповідальність за ненарахування та несплату податку на доходи фізичних осіб роботодавцями з середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, оскільки відсутній порядок компенсації з бюджету?
Відповідальність застосовуватись не буде, якщо сума недоплати податку на доходи фізичних осіб, яка виникла у результаті здійсненого перерахунку сум нарахованих доходів у вигляді середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, погашена роботодавцем. Підставою для незастосування відповідальності є форма військового квитка, (копія), та довідка про призов військовозобов’язаного на військову службу, видана військовим комісаріатом або військовою частиною (копія).
Чи повинен податковий агент утримати суму недоплати ПДФО та нарахувати штраф в розмірі 100% від суми недоплати, якщо контролюючий орган повідомив про порушення після встановленого строку подання річної звітності та працівник припинив трудові відносини з таким працедавцем?
Згідно з пп.169.2.4 п.169.2 ст.169 Податкового кодексу, якщо платник податку порушує норми цього пункту, внаслідок чого, зокрема, податкова соціальна пільга застосовується також під час отримання інших доходів протягом будь-якого звітного податкового місяця або за кількома місцями отримання доходів, такий платник податку втрачає право на отримання податкової соціальної пільги за всіма місцями отримання доходу починаючи з місяця, в якому мало місце таке порушення, та закінчуючи місяцем, в якому право на застосування податкової соціальної пільги відновлюється.
Якщо податковий агент отримав повідомлення контролюючого органу про наявність порушення застосування податкової соціальної пільги платником податку, який припинив трудові відносини з працедавцем, то сума такої недоплати і штрафу стягується контролюючим органом, для цього:
1) проводиться аналіз податкового розрахунку за ф. 1-ДФ. У графі 8 ”Ознака податкової соціальної пільги” визначено яка саме пільга застосовувалась до платника податку. Враховуючи, що ця сума чітко визначена, можливо розрахувати суму отриманого платником доходу без утримання податку;
2) платник податку запрошується для подачі декларації про доходи та майновий стан (пп.168.1.3 п.168.1 ст.168 ПКУ). Річна декларація про майновий стан і доходи подається таким платником згідно п.179.1 ст.179 ПКУ. Сума недоплати податку на доходи фізичних осіб вписується платником до розділу ІІ рядка 01.01 декларації.
При цьому слід звернути увагу на те, що сума доходу, отриманого платником від працедавця, записується за мінусом суми недоплати.
Хто повинен перерахувати (сплатити) ПДФО з суми заробітної плати, яка перерахована юридичною особою за рішенням суду на рахунок виконавчої служби для виплати фізичній особі?
Перерахувати (сплатити) податок на доходи фізичних осіб з суми заробітної плати, яка перерахована юридичною особою за рішенням суду на рахунок виконавчої служби для виплати фізичній особі, повинна юридична особа, яка є податковим агентом щодо податку на доходи фізичних осіб.
Хто є благодійниками в розумінні Закону України №1668 від 02.09.2014 ”Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги”?
Закон України 02 вересня 2014 року № 1668-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги» надає два визначення понять «благодійники» та «благодійники – фізичні особи, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції в порядку, визначеному Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації».
Відповідно до п. 5 ст. 1 Закону України від 05 липня 2012 № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» благодійник – дієздатна фізична особа або юридична особа приватного права (у тому числі благодійна організація), яка добровільно здійснює один чи декілька видів благодійної діяльності.
Згідно з п. 2 прим. 1 Розділу VII Перехідних положень Закону № 5073 Реєстр формується і ведеться центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику, та оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. Порядок формування та ведення Реєстру визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Для включення до Реєстру благодійник - фізична особа подає заяву, копію документа про реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) та довідку з банку (довідки з банків) із зазначенням реквізитів рахунків, відкритих на ім’я такого волонтера, що призначені для здійснення благодійної діяльності. Включення до Реєстру здійснюється за заявницьким принципом протягом одного робочого дня.
Звертаємо увагу, що Закон №1668 набув чинності з 26.09.2014 року та поширюється на правовідносини, що виникли з 21 листопада 2013 року. При цьому до дати запровадження Реєстру вимоги щодо внесення благодійників - фізичних осіб до цього Реєстру не застосовуються (п. 1 Розділу ІІ. Прикінцеві положення).
Нова система екстреної медичної допомоги діятиме з 1 січня 2025 року
З наступного року українці отримають швидшу та якіснішу екстрену медичну допомогу. Реформа екстреної медичної допомоги спрямована на те, щоб кожен пацієнт отримав необхідну медичну допомогу вчасно та в повному обсязі.
переглядів: 196
Пакування, що продає: як створити враження з першого погляду
Дізнайтеся, як створити пакування, яке зачепить споживача з першого погляду та стимулюватиме продажі. ✍️️ Важливі поради та інсайти
переглядів: 198
Без зв'язку та електрики: як викликати екстрену допомогу під час відключень
Бувають моменти, коли зв'язок може врятувати життя вам чи вашим близьким.
переглядів: 773
Встигніть до 1 грудня: як подати документи на житлову субсидію у 2024 році
Для отримання житлової субсидії з 1 жовтня заяву і документи на її призначення потрібно подати до 1 грудня.
переглядів: 322
6 500 грн на кожну дитину: як отримати грошову допомогу в межах програми "Тепла зима"
В межах впровадження комплексного пакету «Зимової підтримки» для українських родин Міністерство соціальної політики запроваджує нову виплату “Тепла зима”.
переглядів: 364