Ми у Facebook
25.03.2016, 18:32

Мости, від яких перехоплює подих: віадуки Західної України [+Фото]

Мабуть, кожен з нас любить подорожувати. Та не всі, хто мандрує залізницею, знають про чудові інженерні споруди – віадуки. А це - краса, яка поряд із нами. Знайомтеся: віадуки Західної України!
Віадук – це міст на високих підпорах переважно через глибокий яр або ущелину. Такі мости є дуже красивими, коли їдеш таким - просто-таки перехоплює подих!

При будівництві віадуків дуже часто використовують багатоярусні конструкції з великою кількістю арок. У світі збереглося багато таких віадуків, а в Західній Україні лише п’ять. Два з них - у Тернопільській області, поблизу Теребовлі, один у Ворохті (Івано-Франківська обл.) і два - на Львівщині біля Лавочного.

Тепер декілька слів про кожен із цих віадуків.

Віадук у Ворохті – кам’яний залізничний міст через річку Прут. Він є одним з найдавніших та найкрасивіших віадуків Європи. Його довжина близько 130 метрів, а збудований він в 1895 році полоненими італійцями. На жаль, тепер цей міст не функціонує.



В с.Кровинка (Тернопільська обл.) зберігся ще один віадук ще з австрійських часів. Саме поблизу цього моста колись було знайдено давнє городище.



На цьому ж залізничному шляху знаходиться ще один міст-віадук поблизу с.Плебанівка. Збудований він в 1896р. Цей віадук відноситься до пам’яток села, тому що є дуже гарним і складається з 9 арок.



На Львівщині є два мости-віадуки на перегоні Лавочне-Бескид, збудовані в 70-ті рр. минулого століття.



Попри віадуки, які збереглися до нашого часу, були ще два. Один в Яремчі, а інший в с.Кривчиці (тепер один з районів Львова).

Міст на р. Прут був зведений в 1894-1896 р.р. за проектом професора Львівської Політехніки – Зигмунта Кульки. Віадук складався з двох арок по 8 метрів, п’ятьох по 12 метрів та однієї 65-ти метрової. Остання була найбільшою в Європі. Це “чудо інженерії” було побудоване впродовж лише двох років і стало прикладом для будівництва схожих мостів в інших країнах світу. Під час Першої світової війни цей міст було зруйновано російською армією. Найбільшої шкоди було завдано 12-ти метровій та 65-ти метровій аркам. Оскільки була потреба в курсуванні поїздів, то відразу розпочалась відбудова моста. Було споруджено 18-ти метрову арку, але вже металеву. З 1925 р. по 1927 р. було розпочато реконструкцію великої арки, але дещо змінено її дизайн. У 1944 р. німецькі війська знову підірвали міст. Радянська влада не була зацікавлена у відновлені моста і збудувала замість нього залізобетонну конструкцію.







В Кривчицях, що у Львові також колись був величний віадук на залізничній гілці Львів-Підгайці. Підірваний він був ймовірно під час Першої світової війни. Оскільки залізниця функціонувала до Дріжджового заводу, а з 1970-х років вела до Винниківського озера, то за радянських часів було встановлено металевий міст, який використовується і тепер.





Отже, подорожуючи поїздом, варто звернути увагу не лише на мальовничі краєвиди за вікном, але й на чудові витвори інженерії - віадуки!

До теми:

Храми Львова: пішохідна екскурсія

Сім чудес Рівненщини

Замки Рівненщини





На правах реклами