Мости, від яких перехоплює подих: віадуки Західної України [+Фото]
При будівництві віадуків дуже часто використовують багатоярусні конструкції з великою кількістю арок. У світі збереглося багато таких віадуків, а в Західній Україні лише п’ять. Два з них - у Тернопільській області, поблизу Теребовлі, один у Ворохті (Івано-Франківська обл.) і два - на Львівщині біля Лавочного.
Тепер декілька слів про кожен із цих віадуків.
Віадук у Ворохті – кам’яний залізничний міст через річку Прут. Він є одним з найдавніших та найкрасивіших віадуків Європи. Його довжина близько 130 метрів, а збудований він в 1895 році полоненими італійцями. На жаль, тепер цей міст не функціонує.
В с.Кровинка (Тернопільська обл.) зберігся ще один віадук ще з австрійських часів. Саме поблизу цього моста колись було знайдено давнє городище.
На цьому ж залізничному шляху знаходиться ще один міст-віадук поблизу с.Плебанівка. Збудований він в 1896р. Цей віадук відноситься до пам’яток села, тому що є дуже гарним і складається з 9 арок.
На Львівщині є два мости-віадуки на перегоні Лавочне-Бескид, збудовані в 70-ті рр. минулого століття.
Попри віадуки, які збереглися до нашого часу, були ще два. Один в Яремчі, а інший в с.Кривчиці (тепер один з районів Львова).
Міст на р. Прут був зведений в 1894-1896 р.р. за проектом професора Львівської Політехніки – Зигмунта Кульки. Віадук складався з двох арок по 8 метрів, п’ятьох по 12 метрів та однієї 65-ти метрової. Остання була найбільшою в Європі. Це “чудо інженерії” було побудоване впродовж лише двох років і стало прикладом для будівництва схожих мостів в інших країнах світу. Під час Першої світової війни цей міст було зруйновано російською армією. Найбільшої шкоди було завдано 12-ти метровій та 65-ти метровій аркам. Оскільки була потреба в курсуванні поїздів, то відразу розпочалась відбудова моста. Було споруджено 18-ти метрову арку, але вже металеву. З 1925 р. по 1927 р. було розпочато реконструкцію великої арки, але дещо змінено її дизайн. У 1944 р. німецькі війська знову підірвали міст. Радянська влада не була зацікавлена у відновлені моста і збудувала замість нього залізобетонну конструкцію.
В Кривчицях, що у Львові також колись був величний віадук на залізничній гілці Львів-Підгайці. Підірваний він був ймовірно під час Першої світової війни. Оскільки залізниця функціонувала до Дріжджового заводу, а з 1970-х років вела до Винниківського озера, то за радянських часів було встановлено металевий міст, який використовується і тепер.
Отже, подорожуючи поїздом, варто звернути увагу не лише на мальовничі краєвиди за вікном, але й на чудові витвори інженерії - віадуки!
До теми:
Храми Львова: пішохідна екскурсія
Сім чудес Рівненщини
Замки Рівненщини
14-17 січня: прогноз погоди для Рівненщини
Рівненські синоптики попереджають мешканців області про зміни погодних умов у середині січня. У період з 14 по 17 січня в регіоні очікуються морози, сніг та ожеледиця на дорогах.
переглядів: 129
Як на Рівненщині проходить опалювальний сезон?
13 січня 2025 року під час засідання Штабу ЖКГ та енергетики, організованого Міністерством розвитку громад та територій України, начальник Рівненської обласної державної адміністрації Олександр Коваль повідомив, що опалювальний сезон на Рівненщині проходить без збоїв.
переглядів: 157
У Рівному жінка спалювала сміття біля контейнерів
Нещодавно в Рівному зафіксовано випадок, коли жінка вирішила спалити сміття біля одного з контейнерних майданчиків.
переглядів: 163
На Рівненщині попрощалися з полеглим солдатом
13 січня 2025 року в селі Ремчиці Сарненської громади Рівненської області відбулося прощання з загиблим військовослужбовцем Михайлом Гриневичем.
переглядів: 229
Поліція на Рівненщині виявила 30 водіїв у стані сп'яніння
З 6 по 12 січня 2025 року патрульна поліція Рівненської області опрацювала 2531 виклик від громадян.
переглядів: 169