09.08.2018, 12:03
Правомірність відключення ліфтів за борги
Дивним, нелюдським та протизаконним трендом в Україні загалом та у місті Рівне стало стихійне відключення ліфтів у багатоповерхівках.
Люди не знають, у які двері стукати аби достукатись.
31 серпня мешканці будинку на вулиці Волинської Дивізії, 15, що у Рівне, навіть звернулись із петицією до влади міста, аби та допомогла їм вплинути на обслуговуючу компанію "Рівне Дім Сервіс" із включенням ліфтів, які відключили ще 17 липня.
Сама обслуговуюча компанія дорікає на відповідні дії з боку "Рівнеобленерго", яка надає електроенергію.
"Рівнеобленерго" 18 липня ніби відключило найбільших боржників ЖКП і ОСББ. Речник даної контори Алла Ліхачова вказала, що погашення заборгованості частково відбувається. Вже відключені ліфти у семи будинках на вулиці Волинської Дивізії. На черзі ще півсотні будинків у мікрорайоні Північний.
Що ж робити і чи правомірні дії обслуговуючих компаній?
Пунктом 3 статті 16 Закону "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що комунальні послуги надаються споживачу безперебійно, за винятком часу на:
1) перерву для проведення ремонтних та профілактичних робіт виконавцем/ виробником за графіком, погодженим з виконавчими органами місцевих рад, правилами технічної експлуатації і користування;
2) міжопалювальний період для систем опалення, рішення про початок і закінчення якого приймається виконавчими органами відповідних місцевих рад або місцевими державними адміністраціями, виходячи з кліматичних умов;
3) ліквідацією наслідків, пов’язаних із дією непереборної сили.
Відповідно до роз’яснень Антимонопольного комітету України дії підприємств централізованого надання послуг, які полягають у відмові споживачам від реалізації послуг шляхом відключення абонентів приватного сектору (фізичних осіб) з підстав, не передбачених вимогами чинного законодавства, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним становищем, а саме: повна відмова від реалізації товару за відсутності альтернативних джерел придбання (п. 5 ч. 2 статті 13, п. 2 статті 50 Закону «Про захист економічної конкуренції»).
Відповідно до п.2 статті 50, ч.2 статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за зловживання монопольним становищем накладається штраф у розмірі до десяти відсотків доходу суб’єкта господарювання від реалізації послуг за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.
До прикладу, за аналогічне правопорушення, пов’язане із незаконним відключенням споживачів від водопостачання за борги, рішенням Антимонопольного комітету України від 11 жовтня 2011 року було накладено штраф у розмірі 68 тисяч гривень на міське комунальне підприємство "Миколаївводоканал".
Із всіма мешканцями будинків укладені індивідуальні договори на обслуговування ліфтів. Відключати від якихось послуг можна тільки безпосередньо самого боржника, а не весь будинок.
Мешканцям, які справно сплачують за послуги, але не отримують їх, потрібно складати акт про те, що їм не надають комунальні послуги у вигляді працюючого ліфту, надсилати скаргу до обслуговуючої компанії і звертатись до суду.
За незаконне відключення законодавство передбачає компенсацію – за весь період недоотриманих послуг, плюс до цього, споживач в судовому порядку може відшкодувати матеріальну та моральну шкоду.
Найлегше відшкодувати солідну суму матеріальної шкоди незахищеним верствам населення: інвалідам, пенсіонерам тощо, що живуть на останніх поверхах.
Позов потрібно подавати, як колективний так і особистий на обслуговуючу компанію, яка у свою чергу має змогу за бажанням звернутись із регресним позовом до "Рівнеобленерго".
Також радив би подати колективну скаргу до Антимонопольного комітету України посилаючись на виявлені порушення зі сторони монополіста.
Раджу також із цією справою не зволікати, оскільки чим більше буде скарг і прецедентів, тим менше буде бажання у компаній різного роду тиснути на людей протизаконними методами!
31 серпня мешканці будинку на вулиці Волинської Дивізії, 15, що у Рівне, навіть звернулись із петицією до влади міста, аби та допомогла їм вплинути на обслуговуючу компанію "Рівне Дім Сервіс" із включенням ліфтів, які відключили ще 17 липня.
Сама обслуговуюча компанія дорікає на відповідні дії з боку "Рівнеобленерго", яка надає електроенергію.
"Рівнеобленерго" 18 липня ніби відключило найбільших боржників ЖКП і ОСББ. Речник даної контори Алла Ліхачова вказала, що погашення заборгованості частково відбувається. Вже відключені ліфти у семи будинках на вулиці Волинської Дивізії. На черзі ще півсотні будинків у мікрорайоні Північний.
Що ж робити і чи правомірні дії обслуговуючих компаній?
Пунктом 3 статті 16 Закону "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що комунальні послуги надаються споживачу безперебійно, за винятком часу на:
1) перерву для проведення ремонтних та профілактичних робіт виконавцем/ виробником за графіком, погодженим з виконавчими органами місцевих рад, правилами технічної експлуатації і користування;
2) міжопалювальний період для систем опалення, рішення про початок і закінчення якого приймається виконавчими органами відповідних місцевих рад або місцевими державними адміністраціями, виходячи з кліматичних умов;
3) ліквідацією наслідків, пов’язаних із дією непереборної сили.
Відповідно до роз’яснень Антимонопольного комітету України дії підприємств централізованого надання послуг, які полягають у відмові споживачам від реалізації послуг шляхом відключення абонентів приватного сектору (фізичних осіб) з підстав, не передбачених вимогами чинного законодавства, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним становищем, а саме: повна відмова від реалізації товару за відсутності альтернативних джерел придбання (п. 5 ч. 2 статті 13, п. 2 статті 50 Закону «Про захист економічної конкуренції»).
Відповідно до п.2 статті 50, ч.2 статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за зловживання монопольним становищем накладається штраф у розмірі до десяти відсотків доходу суб’єкта господарювання від реалізації послуг за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.
До прикладу, за аналогічне правопорушення, пов’язане із незаконним відключенням споживачів від водопостачання за борги, рішенням Антимонопольного комітету України від 11 жовтня 2011 року було накладено штраф у розмірі 68 тисяч гривень на міське комунальне підприємство "Миколаївводоканал".
Із всіма мешканцями будинків укладені індивідуальні договори на обслуговування ліфтів. Відключати від якихось послуг можна тільки безпосередньо самого боржника, а не весь будинок.
Мешканцям, які справно сплачують за послуги, але не отримують їх, потрібно складати акт про те, що їм не надають комунальні послуги у вигляді працюючого ліфту, надсилати скаргу до обслуговуючої компанії і звертатись до суду.
За незаконне відключення законодавство передбачає компенсацію – за весь період недоотриманих послуг, плюс до цього, споживач в судовому порядку може відшкодувати матеріальну та моральну шкоду.
Найлегше відшкодувати солідну суму матеріальної шкоди незахищеним верствам населення: інвалідам, пенсіонерам тощо, що живуть на останніх поверхах.
Позов потрібно подавати, як колективний так і особистий на обслуговуючу компанію, яка у свою чергу має змогу за бажанням звернутись із регресним позовом до "Рівнеобленерго".
Також радив би подати колективну скаргу до Антимонопольного комітету України посилаючись на виявлені порушення зі сторони монополіста.
Раджу також із цією справою не зволікати, оскільки чим більше буде скарг і прецедентів, тим менше буде бажання у компаній різного роду тиснути на людей протизаконними методами!
Категорія: Новини > Новини Рівного
Автор: юрист, Валентин ДупакПереглядів: 6233Інші статті рубрики:
Різдвяно-новорічні свята: у Рівному моніторять продажі ялинок
Інспектори з благоустрою Департаменту муніципальної варти Рівненської міської ради щодня патрулюють вулиці міста, дбаючи про порядок. І нагадують: свята – не привід порушувати закон.
переглядів: 76
Рівне чепурили до свят
Про це сьогодні, 30 грудня, знову озвучили на засіданні з комунальниками.
переглядів: 214
Півроку на Рівненщині працює Центр з розшуку безвісти зниклих осіб
Установа запрацювала на початку червня. Щоп’ятниці рідні й близькі зниклих безвісти можуть звернутися туди за консультацією.
переглядів: 157
Перший рівень небезпечності: 31 грудня погода покаже характер
Рівненські синоптики попереджають про небезпечні метеорологічні явища по області.
переглядів: 131
Цікаве дозвілля у Рівному : Куди піти 30 грудня 2024 - 5 січня 2025
Виставки-інсталяції, майстер-класи, концерти й вистави додадуть новорічного святкового настрою у ваші будні.
переглядів: 143