Ми у Facebook
28.04.2019, 09:00

Школи й дитсадки мрії: як в Україні створюють креативний освітній простір

Фото з Інтернету

Комп’ютерні зони, інтерактивні дошки та сучасні спортмайданчики: 120 тисяч дітей в Україні вже мають змогу навчатися в модернізованих школах та дитсадках із новим обладнанням. Втілити такі зміни вдалося в рамках урядової програми «Новий освітній простір» (НОП).
Як вона працює і чого досягли за її допомогою в регіонах, дізнавався Центр громадського моніторингу і контролю.

Чотири принципи для освітнього простору

Для участі в програмі відбираються передусім опорні навчальні заклади, які, мають можливість для підвезення учнів з іншої місцевості. У фінансуванні проекту, крім держави, бере участь місцевий бюджет. Також можливе залучення грантових коштів. Власне цього року уряд виділив на модернізацію обладнання початкової школи мільярд гривень – на ці гроші впроваджуватимуть принципи нового освітнього простору для першачків.

Оновлюють школи за чотирма принципами: енергоефективність, безбар’єрність, сучасне обладнання, мотивувальний простір. Це означає, що заклади найперше утеплюють – про навчання в куртках йтися не може. Також будівлі стають доступними для людей з інвалідністю: з’являються пандуси, сходові підйомники та окремі туалети на кожному поверсі. Для якісного та цікавого навчання класи обладнують мобільними партами та комп’ютерною технікою. А ще оформлюють яскравий фасад та креативний інтер’єр.

Школи, які підвищують успішність

Пілотним проектом програми стала звичайна сільська щкола в Путрівці на Київщині. Завдяки казковому оформленню діти охрестили її «Гоґвортс» – за назвою школи чарів із саги про Гаррі Поттера. Крім зовнішнього вигляду, змінилося в ній і обладнання: за допомогою комп’ютерів тут вивчають, зокрема, біологію, хімію та фізику. Втілити цей проект у 2016 році вдалося за рахунок як державних, так і спонсорських коштів.

«З того часу на 30% скоротилися прогули та суттєво збільшилася кількість дітей», – розповідає про успіхи навчального закладу заступник голови Мінрегіону Лев Парцхаладзе і додає, що середній рейтинговий бал учнів цієї школи на ЗНО склав 180,5 балів із 200.

У селі Пісків на Рівненщині новий освітній простір створили у школі, яка раніше була аварійною. Тепер же її називають «школою-веселкою»: будівля розфарбована у сім кольорів райдуги. Вона має новеньку бібліотеку, актовий і спортивний зал, їдальню та ігрову кімнату для найменших.

Урядовці переконані: комфортні умови, яскравий дизайн та цікаві підходи до навчання збільшують мотивацію школярів до отримання знань.

Новітні технології для освітніх закладів

У низці закладів нового типу вже впроваджують сучасні технології задля підвищення комфорту учнів та вчителів. У Бердянську в дитсадку «Зіронька» і реабілітаційному центрі для дітей встановили систему вентиляції, яка провітрюватиме приміщення без відкриття вікон та без втрати тепла взимку. Улітку тим часом буде прохолодно. Також тут тепла підлога в групах, шафи для одягу з системою просушування. А в реабілітаційному центрі впроваджені новітні інтерактивні технології, які допомагають розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

У Добропіллі на Донеччині у нещодавно оновленій школі для 800 учнів встановили не лише енергоефективні системи опалення, а також облаштували цифрові лабораторії, які дозволяють робити віртуальні дослідження.

Тим часом Солонянська школа на Дніпропетровщині після оновлення може похизуватися портативною метеостанцією. Для дітей з особливими потребами тут працює перший в Україні інклюзивно-ресурсний центр, а також ресурсна кімната, інтерактивна підлога та кімната лікувальної фізкультури.

Вікно можливостей

Урядовці наголошують, що завдяки децентралізації сприятливі умови для оновлення шкіл та дитсадків є у всіх громад, готових до сміливих планів. Ефективне використання коштів на місцевих рівнях дало можливість модернізувати вже 300 навчальних закладів. Відгуки з регіонів наразі дають підстави стверджувати, що програма успішно реалізується на місцях.

«Відкриття нового закладу виявилось не просто святом для села, а здійсненням заповітної мрії, – ділиться враженнями після модернізації директор Сосонської школи на Вінниччині Людмила Кугай. – Тепер маємо школу, в якій усе продумано до дрібниць. Дітей додому не відправиш. Не хочуть іти зі школи».

На сьогодні лідером із впровадження НОП є Дніпропетровська область, де за останні 3,5 роки оновили або ж звели з нуля 53 дитячих садки, а нині будується більше ніж 30 шкіл одночасно. Загалом цього року в уряді планують втілити програму у 105 навчальних закладах по всій Україні для підвищення якості освіти.





На правах реклами