Ми у Facebook
29.07.2019, 08:00

Для Рівного безкоштовно розробили транспортну схему

Дизайнер з Києва Костя Череповський розробив нову транспортну схему міста Рівне.
Він зробив це безкоштовно, у вільний від роботи час і витратив на це близько місяця. Питання впровадження схеми у практичне використання тепер за міськими посадовцями, повідомляє UA: Рівне.

Схема здорової людини

"Четко, Ровно. Разрабатываем транспортную схему здорового человека для Ровно" – публікацію з такою назвою дизайнер Костя Череповський розмістив 15 липня у своєму блозі на Медіумі. Фрагменти оригінального тексту UA: Рівне переклали українською:

Ось, припустимо, Рівне – місто, на перший погляд, непримітне, якщо не враховувати те, що це, ймовірно, останнє місто на землі, де все ще експлуатують легендарні Skoda Tr9. Але про це відомо лише поціновувачам, звичайний житель зверне увагу хіба що на типовий продукт випарів нікотину:



Утім, якщо порівнювати цю схему з іншими, не можна сказати, що все напрочуд погано, навіть навпаки. Одні лиш лінії окремо для кожного маршруту висувають її в авангард вітчизняної думки. Очевидно, що автори старалися: підбирали (але так і не підібрали) кольори, вирішували (але так і не вирішили) одвічну проблему односторонніх зупинок, нанесли навіть схематичну дорожню сітку.

Але у цьому і є її оманлива підступність. Неуважний глядач може подумати, ніби перед ним зразок того, як треба – і помилиться, не ставши заглиблюючись в деталі і не помітивши, як насправді нелегко відслідковувати лінії, як складно зіставляти їх з нумерацією, як грубо і похапцем зроблено трохи менше, ніж все. А хто-небудь інший може навіть взяти і наслідувати небезпечний приклад.

Ситуацію, можливо, рятувати вже пізно, але було би супер, якби у майбутньому у когось іншого була можливість дивитися на більш вдалі приклади. Скажімо, на такі як ось цей (хайрез):



Чим же він кращий? Декількома речами:

Лінії, які легко читати, наочні зупинки, все разом робить схему насамперед зрозумілою, а значить зручною. Пошук свого маршруту перестав бути випробуванням для очей.
Не лише тролейбус, але й маршрутки, без яких немає доступу у цілі райони міста. Показати їх так само зрозуміло, як і небагаточисленні тролейбуси – задачка для курсів з підвищення кваліфікації богів, але і не сказати про них зовсім означає залишити пасажира наодинці з невідомим.
Баланс між схематичністю та географією, що наділяє результат лаконічною вишуканістю, але дозволяє при цьому орієнтуватися в ньому не користуючись допомогою залу.

Важливе замість неважливого: замість списку маршрутів з кінцевими зупинками, який нічого не додає, в легенді наведені їх приблизні інтервали руху
Ньюанси, які мають значення: відмітки маршрутів, які не працюють на вихідних, міські орієнтири, визначні місця і центри пасажиропотоків на кшталт вокзалів, лікарень, кладовищ, так-так, кладовищ – усьому цьому знайшлося не останнє місце на схемі.

Читайте продовження оригінальної статті тут.





На правах реклами