Останній шанс для "євроблях": які зміни готує уряд?
Хронологія та статистика розмитнень
У листопаді минулого року попередній парламент схвалив закон, який дозволив розмитнити авто на іноземній реєстрації за пільговими умовами. До 22 лютого передбачалася знижка у 50% від вартості розмитнення, до 23 травня можна було легалізувати авто на загальних умовах. Після цього терміну власників нерозмитнених авто повинні були почати штрафувати. У травні дату запровадження штрафів відклали до кінця серпня, потім взагалі до кінця року.
Але навіть попри відтермінування, за цей рік ситуація із авто на єврономерах дуже змінилась. За даними Державної митниці, у дозволений законом період розмитнення українці легалізували понад 325 тисяч автівок з іноземною реєстрацією. При цьому 220 тисяч власників авто встигли це зробити зі 50% знижкою, ще більше 100 тисяч легалізували авто за повною вартістю.
За інформацією митниці, українські номери отримали трохи більше ніж половина від офіційної кількості завезених в Україну автомобілів на єврономерах. Неофіційно експерти називають значно більші цифри і зауважують, що чимало власників просто позбулося машини, наприклад, віддавши на запчастини.
«За неофіційними даними, на території України понад мільйон автомобілів-«євроблях». Дуже багато авто пішло на смітник. Розмитнили в основному по акції в 50% ті авто, які старіють», – розповідає автоексперт Сергій Ключук.
Наразі власники авто на єврономерах усе ще можуть його офіційно розмитнити за повною вартістю, сплативши усі податки. Окрім митних платежів, передбачена добровільна сплата до бюджету 8,5 тисяч гривень при оформленні авто з порушеними термінами ввезення. Ця сума сплачується за несвоєчасне розмитнення авто і звільняє від сплати адміністративних штрафів, які можуть виписати при перетині кордону.
«8,5 тисяч – добровільний внесок, який передбачений законом. Внесок звільняє від сплати великих штрафів у розмірів 170 тисяч гривень», – пояснює заступник начальника Івано-Франківської митниці Сергій Сучак.
Новий рік – нова формула розмитнення
В уряді кажуть, що головна мета відтермінування штрафів – знайти вихід з ситуації, який влаштує і державу, і водіїв. Уже зараз фахівці готують нову формулу розмитнення автомобілів на єврономерах. За словами міністра інфраструктури Владислава Криклія, в документі будуть враховані вимоги автовласників.
«По-перше, пропозиція АвтоЄвроСили – скасувати коефіцієнт віку, який зараз впливає на вартість розмитнення старих авто. По-друге, дати можливість ввозити ретро-авто, тому що чинне законодавство не дозволяє цього робити. По-третє, переглянути вимоги по екостандартах, так як на сьогоднішній день через обмеження по стандарту «Євро 5», деякі авто не можуть заїжджати», – пояснює міністр.
На думку глави організації «АвтоЄвроСила» Олега Ярошевича є два головні підходи вирішення ситуації, які влаштують водіїв. Перший – не враховувати вік автомобіля у вартість розмитнення, що значно здешевить легалізацію авто. Другий – ввести стандартну ставку в 500 доларів для автомобілів віком за 10 років, що теж значно знизить вартість розмитнення. Ярошевич каже, що основна вимога власників авто на єврономерах «уникнути випадків, коли українцям за легалізацію «євробляхи» доводиться платити стільки ж, скільки вона коштує».
Водночас в Кабміні планують заохочувати українців купувати нові машини. Найперше повернути утилізаційний збір, який скасували в 2014 році, і навіть обов’язковий техогляд. Ці норми зроблять старі авто менш привабливими для покупки.
Думки експертів розходяться щодо компромісів влади із власниками авто на єврономерах. Адже поки Україна скасовує навіть мінімальні екологічні стандарти для вживаних автівок, у Європі, навпаки, роблять ставку на екологічність і посилюють вимоги до викидів.
Який саме підхід до здешевлення розмитнення автівок обере Кабінет міністрів, поки невідомо. Свої пропозиції урядовці обіцяють оприлюднити до кінця жовтня. Після цього законопроект буде внесений на розгляд парламенту.
авто з Європи, дешеві авто, штрафи для євроблях, легалізація авто, розмитнення авто, євробляхи, життя
Тариф на електроенергію, пенсії та військовий облік: що зміниться в лютому 2025
В лютому 2025 року в Україні набирає чинності низка змін у фінансовій, соціальній, військовій та економічній сферах. Громадян очікують нові правила банківських переказів, зміни у штрафах для військовозобов’язаних, оновлення тарифів на електроенергію, новий податок на авто та коригування пенсійних виплат.
переглядів: 344
Бронь на 100%: які категорії додали до переліку захищених від мобілізації
Зміни до бронювання під час дії воєнного стану було запроваджено постановою уряду № 36 від 14.01.2025 р. Таким чином, серед числа працівників, яких бронюють на 100% включили, медиків та прокурорів САП.
переглядів: 47
Повторне проходження ВЛК "обмежено придатними": коли крайній термін
Новим крайнім терміном повторного проходження військово-лікарської комісії обмежено придатними до військової служби громадянами України пропонується встановити 5 червня 2025 року.
переглядів: 83
Тимко III віщує ранню весну у 2025 році
Незважаючи на складні часи, традиція святкування Дня бабака на Харківщині продовжується. Хоч цього року через безпекову ситуацію віщування Тимка III відбувалося дистанційно, але наш знаменитий бабак все одно поділився прогнозом.
переглядів: 174
Відомий рівнянин Чоткий Паца розповів про війну
Рівнянин Іван Мартинов спочатку був активним учасником Революції Гідності, а потім військовим на російсько-українській війні – ще від часів АТО.
переглядів: 269