Ми у Facebook
06.09.2020, 10:40

Як не заплутатися, де ваші власні кошти, а де кредитний ліміт

Із 1 вересня Нацбанк змінив правила щодо кредитних лімітів на картках. Банки повинні будуть правильно та заздалегідь інформувати клієнтів про кредитний ліміт чи його зміну, а також вказувати його окремо від власних коштів клієнта.
Про це повідомляє пресслужба Національного банку України.

Справа в тому, що деякі фінансові установи надсилають клієнтам оманливі повідомлення про стан рахунку, а люди, уважно не розібравшись, скільки у них власних грошей на картці, витрачають гроші, а потім прикро дивуються, що у них набіг великий борг...

"Ситуація виглядає приблизно так: в день зарахування зарплати, вам приходить смс, що на рахунку 20 тис. грн. Ви очікували меншу суму – близько 15 тис. грн – саме такою є ваша зарплата. Але більшій сумі ви, звісно, раді. Думаєте, що додався якийсь бонус чи підвищення. І вирішуєте купити, наприклад, новий смартфон, користуєтеся усією доступною сумою.

Але потім отримуєте нове "повідомлення щастя" від банку – тепер дізнаєтеся про мінусовий баланс рахунку.

"Фішка" у тому" що сума у першому смс від банку – це ваші власні кошти "плюс" кредитний ліміт. Тобто ви купили телефон не лише за свої кошти, а ще й скористалися кредитними. Тому повинні повернути банку використану суму кредитного ліміту, а також комісію та відсотки за користування.

Банки у такому випадку діють нечесно. Зловживають правами клієнтів.

Як повинні діяти банки?

Вони мають правильно показувати кошти на рахунку - вказувати окремо ваші гроші та окремо суму кредитного ліміту. Щоб не було плутанини та несвідомого користування кредитом.

Також банки повинні заздалегідь повідомляти клієнта про встановлення, зменшення чи збільшення кредитного ліміту. У смс, месенджері чи іншим зручним способом, – наголошують у НБУ.

Такі вимоги Нацбанку (Постанова НБУ №62 від 15 травня 2020 року) запрацюють з 1 вересня.







На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ