Аліна Коваленко: “Заради майбутнього час фахівцям зайняти свої місця”
Вчителька географії та біології за освітою, вона почала свою кар’єру у 1997 році з посади завідувачки оргвідділу райдержадміністрації. Наприкінці того ж року працює над підготовкою створення райради.
Аліна Коваленко, екс-голова Корецької районної ради, магістр державного управління – людина, закохана у свій район. За період її перебування на цій посаді (2006-2010 роки) вдалося здійснити справжній економічний прорив, адже за її керування були відремонтовані десятки шкіл та садочків у районі, відкриті ФАПи у селах Устя, Весняне, Старий Корець, з’явились нові дитячі садки у селах Головниця, Черниця. Окрім того, на рахунку цієї керівниці й відкриття панчішної фабрики із залученням польських інвестицій та поява асфальтного заводу. Отримали газ у свої домівки десятки сіл району, було прокладено центральну гілку водогону в місті Корець. Аліна Коваленко – саме та чиновниця, про яку і говорять її конкретні справи. Втім, цей перелік далеко не є повним, а ось пам’ять та повага до цієї жінки на Кореччині є беззаперечною.
– Пані Аліно, чим займаєтесь сьогодні?
– Я працюю в аграрному секторі району і є заступницею директора ТОВ “Міатерра”. Це товариство сільськогосподарського напрямку. Ми є компанією, яка входить до складу холдингу “Агріколь груп”. Земля наша знаходиться на території Корецького району. Ми обробляємо 1300 гектарів землі. В обробітку у нас на сьогодні знаходиться 1000 га та на розкорчування 300 га. Сіємо ми переважно кукурудзу, до п’яти сортів.
– Як працюється в цьому секторі станом на 2020-ий рік?
– Він надзвичайно цікавий сьогодні й, напевно, найприбутковіший. Хоча, у законодавчому полі, він найважчий. Самі по собі закони не є досконалими. Якщо для прикладу взяти Закон про оренду землі й новий закон, прийнятий про продаж землі – вони, на мою думку, є недосконалими. Через те, що його на певному етапі використали для політики, але людям нові положення не роз’яснюють, а тільки використовують на політичному “поприщі”.
– Які переваги для Кореччини відкриває реформа децентралізації?
– Ми на сьогодні депресивна територія, на превеликий жаль. Ми є та територіальна громада, яка на 85% дотаційна. І, на жаль, ми маємо бюджети досить мізерні. Ми практично жили на дотаціях. У зв’язку з тим, що буде перегляд бюджетної бази наповнення, я думаю, що територіальна громада отримає більші об’єми бюджету для розподілу.
– Які найболючіші проблеми на окрузі ви, насамперед для себе, окреслили?
– Ми маємо “нульову” промисловість. Практично сільське господарство і малий бізнес, який теж виживає бездотаційно. Особисто для себе я вирішила: чому я прийшла в цю команду, що мене найбільше зацікавило і найбільше мені сподобалось. На з’їзді, коли я особисто слухала виступи, то отримала потужний заряд енергії. Люди по партії мене ніби окрилили. Я побачила ідеологію нашої нової сили, мету, яку ми ставимо. Це мені дуже сподобалось!
– Тобто, ви для себе зрозуміли, що таке “економічний прагматизм”?
– Економічний прагматизм для мене був завжди цінним поняттям у політиці. Чому? Через те, що він є основною складовою наповнення нашого бюджету. Ми повинні створити сьогодні привабливі умови для інвесторів та підтримати малий та середній бізнес. І справи підуть. Повірте.
– А які підприємства, на Кореччині мають всі шанси піднятись, у разі їх підтримки на рівні держави?
– На сьогодні, якщо зробити оцінку життя самого Корецького району, переважно зараз працюють підприємці, які створили собі сімейний бізнес. А в моєму розумінні – сімейна справа може бути на старті, далі вона має розгорнутися і дати в бізнесі робочі місця. А цього ми маємо дуже мало. Невигідно. Тому процвітає тіньовий бізнес. І він буде існувати доти, доки держава не “засвітить» своєї підтримки й зацікавленості у виробництві та розвитку. Загальними гаслами ніби робиться все, але конкретно не робиться нічого.
– Отже, проблема із промисловістю. А як щодо дорожнього покриття?
– Напевно, ми нічим не відрізняємось від решти територій нашої держави. Ми маємо красиву трасу Рівне – Київ. А що відбувається обабіч траси? Цим ми нічим не відрізняємось від загальної проблеми України. Сьогодні 75% доріг називаються вже тільки “напрямками”. Якщо є дороги, які можна було б використати, то на них ще радянське покриття, яке вже знищили лісовози. І мізерні бюджети, які виділяються на місця, не покривають витрати на автомобільне покриття європейське, яке коштує шалені гроші. Ще коли ми працювали, то могли робити тільки кілометр-два – більше в рік нам не виходило. А у результаті об’єднання можна зробити значно більше, оскільки самі громади будуть власниками свого власного бюджету. І тоді вже не скажеш, що з міста не дають, чи то зверху не дають тощо.
Загалом, ми маємо гарні інвестиційні пропозиції. У свій час нам дали дозвіл на реєстрацію шляхо-будівельної фірми “ОНУР” у себе в районі. Тоді ми мали 280% виконання бюджету. Ми побудували амбулаторії “з нуля”, дитячі садочки. Але це, швидше, виняток з правил.
Корець, За майбутнє, Рівне, аліна ковалненко, Рівне, новини Рівного
“Чорний Місяць”: 31 грудня останній молодик у 2024 році
Останній молодик у грудні 2024 року буде врожайним. Енергія Козерога допоможе вам спланувати новорічні обіцянки. Це чудова нагода поставити продумані новорічні обіцянки.
переглядів: 339
Мобільна бригада медиків перинатального центру продовжить об’їзд Рівненщини: графік на січень
Протягом січня 2025 року фахівці Обласного перинатального центру відвідають 17 населених пунктів у різних громадах області.
переглядів: 265
У неділю у Рівненській філармонії відбудеться прем'єра "Незвичайної історії на Миколая"
29 грудня о 12:00 в Органному залі відбудеться прем’єра театралізованого дійства "Незвичайна історія на Миколая".
переглядів: 230
До Міжнародного дня кіно: українських фільмів, які варто переглянути
Український кінематограф має багато видатних робіт, які варто побачити кожному.
переглядів: 457
У Томашгороді відкрили добровільну пожежну команду [+Відео]
У селі Томашгород Рокитнівської громади, що за 130 кілометрів від Рівного, з'явилася власна пожежна команда. Це значний крок для безпеки мешканців, адже раніше рятувальники діставалися до села повільно через віддаленість та стан доріг.
переглядів: 260