Зеленський схвалив закон про захист боржників від погроз колекторів: що потрібно знати
1) безпосередньої взаємодії (телефонні та відеопереговори, особисті зустрічі). Проведення особистих зустрічей можливе виключно з 9 до 19 години, за умови що особа, з якою здійснюється взаємодія, не заперечує проти зустрічі та попередньо надала згоду на особисту зустріч під час телефонної розмови або окрему письмову згоду на це. Місце і час зустрічі підлягають обов'язковому попередньому узгодженню;
2) надсилання текстових, голосових та інших повідомлень, у тому числі шляхом використання програмного забезпечення або технологій;
3) надсилання поштових відправлень із позначкою "Вручити особисто" за місцем проживання чи перебування або за місцем роботи фізичної особи.
Новий закон установлює суворі вимоги для банків і колекторів при врегулюванні питань кредитної заборгованості:
1) здійснювати дії, що зазіхають на особисту гідність, права, свободи, власність споживача, його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, майнового поручителя та/або інших осіб, ставлять під загрозу життя, здоров'я, ділову репутацію зазначених осіб, а також використовувати погрози, шантаж, вчиняти інші незаконні (неправомірні) дії стосовно зазначених осіб;
2) вводити в оману щодо:
а) розміру, характеру та підстав виникнення простроченої заборгованості, а також наслідків, що настануть у разі невиконання умов договору про споживчий кредит;
б) передачі питання про погашення простроченої заборгованості на розгляд суду, можливості застосування до боржника заходів адміністративного і кримінального переслідування;
в) належності юридичних осіб, які на день набрання чинності цим Законом здійснюють діяльність з врегулювання простроченої заборгованості, фізичних та юридичних осіб, залучених на договірних засадах такими особами до безпосередньої взаємодії із споживачем, його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем або майновим поручителем, третіми особами при врегулюванні простроченої заборгованості, до органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
3) з власної ініціативи взаємодіяти із споживачем, його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем або третіми особами, та/або з їхніми близькими особами у період з 20 до 9 години, а також у вихідні, святкові і неробочі дні;
4) взаємодіяти з ними більше двох разів на добу, крім випадків додаткової взаємодії за їхньою власною ініціативою. Взаємодія за допомогою засобів зв'язку вважається такою, що відбулася, якщо в результаті такої взаємодії особі передано змістовну інформацію про розмір простроченої заборгованості (розмір кредиту, проценти за користування кредитом, розмір комісії та інших платежів, пов'язаних з отриманням, обслуговуванням і поверненням кредиту), порядок її погашення, розмір неустойки та інших платежів, що стягуються у разі невиконання зобов'язань за договором про споживчий кредит або відповідно до закону;
5) приховувати інформацію про номер контактного телефону, з якого здійснюється дзвінок або надсилається повідомлення, про поштову адресу або адресу електронної пошти, про відправника поштового або електронного повідомлення;
6) використовувати функцію (сервіс) автоматичного додзвону до споживача, його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, майнового поручителя, третіх осіб протягом більше 30 хвилин на добу;
7) використовувати на конвертах або повідомленнях зображення, що можуть бути сприйняті як погрози, а також розміщувати на конвертах або повідомленнях відомості, що прямо чи опосередковано вказують на наявність заборгованості, використовувати написи "виконавчий документ", "рішення про стягнення", "повідомлення про виселення" тощо, а також найменування органів державної влади, у тому числі осіб, які здійснюють повноваження у сфері примусового виконання рішень;
8) будь-яким чином повідомляти третіх осіб про заборгованість споживача або здійснювати взаємодію з цими особами таким чином, щоб їм стала відома або могла стати відомою інформація про заборгованість споживача, крім випадків взаємодії з особою, стосовно якої споживач надав згоду на передачу їй інформації про наявність простроченої заборгованості, а також інших випадків, передбачених законом;
9) вимагати прийняти на себе зобов'язання щодо простроченої заборгованості, якщо це не передбачено договором про споживчий кредит або законом;
10) вчиняти дії, що завдають шкоду репутації, у тому числі діловій репутації або погрожувати вчиненням таких дій;
11) вимагати погашення заборгованості в інший спосіб, ніж передбачено договором про споживчий кредит або законом;
12) за власною ініціативою будь-яким чином взаємодіяти із споживачем або його близькими особами, якщо споживач письмово, шляхом надання всіх належним чином оформлених підтвердних документів, повідомив, що його інтереси при врегулюванні простроченої заборгованості представляє його представник;
13) проводити особисті зустрічі із споживачем, його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем, третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, без попереднього погодження таких зустрічей відповідною особою;
14) будь-яким чином взаємодіяти з приводу укладеного споживачем договору про споживчий кредит з особами (крім споживача, його представника, спадкоємця, поручителя, майнового поручителя), які не надали згоди на таку взаємодію.

Підкреслимо під час першої взаємодії кредитор повинен повідомити назву, ім’я того, хто спілкується, правові підстави взаємодії та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача протягом 7 робочих днів надати необхідні документи.
Більше інформції про внесені зміни читайте тут: https://www.president.gov.ua/news/volodimir-zelenskij-pidpisav-zakon-pro-vregulyuvannya-kolekt-67937
Додамо, стаття 32 Конституції України говорить, що ніхто не має права втручатися в особисте і сімейне життя (крім випадків, передбачених законом). Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, якщо того не вимагають інтереси національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

Нацбанк, банки, прострочена заборгованість, заборгованість, боржники, колектори
Сон про зуби: яке тлумачення дає сонник та психотерапевт

Сни завжди сприймалися як щось таємниче. Часто вони вказують на майбутні події або попереджають про важливе. Серед них — сни про зуби.
переглядів: 82
Зміна планів та увага до здоров'я: астропрогноз на вівторок

Дізнайтеся, що вам підготували зорі на сьогодні.
переглядів: 83
8 липня: народні традиції, заборони і прикмети

Сьогодні православні відзначають день святого Прокопія Кесарійського. У народі це свято відоме як Прокопів день або Зажинки — початок жнив, коли вперше скошували жито.
переглядів: 106
Лаванда чи лавандин: як відрізнити та використовувати ароматну рослину

Лаванда давно відома своїм заспокійливим ароматом і декоративним виглядом. Проте часто під назвою «лаванда» продають також лавандин — схожий, але зовсім інший за властивостями гібрид. Розповідаємо, як відрізнити ці дві рослини, як правильно сушити букети та де можна використовувати лаванду в побуті.
переглядів: 341
Перелік безпечних місць для відпочинку в Дубенському районі

Літо — час відпочинку, релаксу і відновлення сил. Для жителів і гостей Дубенського району підготували перелік перевірених і безпечних місць для відпочинку біля води, де можна насолодитися теплими днями і відчути справжній комфорт.
переглядів: 335