22.04.2021, 14:40

Чи можуть пенсіонерів змусити перейти на обслуговування у банки?

З 1 вересня 2021 року змінюються правила виплати пенсій та державної допомоги для пенсіонерів та інших отримувачів соцвиплат. Їх мають перевести на банківські картки.
До нас звертаються читачі із проханням роз'яснити постанову Кабміну, аби з'ясувати чи обов'язково пенсіонер повинен обслуговуватися у банку чи він може продовжувати отримувати як і раніше пенсію на пошті, не переходячи на картки?

Нині майже 3,5 млн пенсіонерів отримують пенсію через Укрпошту. А Міністерство соціальної політики та Пенсійний Фонд України хочуть перевести максимальну кількість пенсіонерів на обслуговування у банки. Тоді, за їхніми планами, в Укрпошті будуть отримувати виплати лише близько 1 млн пенсіонерів декількох категорій.

Але за пенсіонерами все ще залишається право обирати місце отримання пенсії.

Як визначено у нормативно-правових актах, що регулюють виплату та доставку пенсій, виплата пенсії може проводитись підприємствами поштового зв’язку або банківськими установами. Отже особисто сам пенсіонер визначає, де і як буде отримувати належну йому пенсію. Для цього він має написати власноруч відповідну заяву та надати її до найближчого відділення Пенсійного фонду України. Тобто коли пенсіонеру говорять, що йому пенсію тепер буде перераховувати банк на картку, а не Укрпошта, це порушення закону. Ніхто без його письмової згоди цього робити не може. Тож, якщо ви виходите на пенсію й хочете отримувати гроші вдома від листоноші, або уже отримуєте кошти на банківській рахунок, але хочете перейти на обслуговування в Укрпошту, потрібно зробити декілька простих кроків:
◼ заповнити заяву на отримання пенсії в Укрпошті,
◼ підготувати копії документів, які потрібно додати до заяви,
◼ надати пакет документів до найближчого відділення Пенсійного фонду України,
◼ тримати пенсію у відділенні або вдома від листоноші.

У період дії карантину, який встановлено на рівні держави через поширення коронавірусної інфекції, змінено порядок виплати пенсії та соціальної допомоги. Якщо отримувач коштів повідомив листоношу або працівників відділення, в якому він отримує пенсію, про захворювання або має візуальні ознаки респіраторного захворювання, можна:
•призначити іншу особу, яка буде отримувати кошти;
•перенести виплату пенсії на наступний виплатний період.

У будь-якому з випадків потрібно проінформувати про своє рішення співробітника Укрпошти (листоношу/працівників відділення, яке обслуговує адресу проживання отримувача коштів/оператора контакт-центру Укрпошти) та надати вичерпну інформацію щодо пенсійних документів та контактних даних.

Щасливе Рівне