Ми у Facebook
14.12.2022, 10:00

Як відновити паспорт під час воєнного стану

Втратили паспорт громадянина України, не біда. Дізнайтесь як діяти, щоб відновити важливий документ під час воєнного часу.
На сьогодні документом, що підтверджує громадянство та визначає приналежність особи до держави, є паспорт. В Україні такими документами є внутрішній паспорт громадянина України – ID-картка або книжечка зразка 1994 року, а також закордонний паспорт.

- Якщо паспорт громадянина України втрачено, то особі потрібно подати заяву про втрату паспортного документа при особистому зверненні до однієї з трьох установ: у підрозділ ДМС України, у Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) або у центр обслуговування громадян «Паспортний сервіс».

ВАЖЛИВО: оформити новий паспортний документ можна за місцем звернення особи, але у тих населених пунктах, які знаходяться на підконтрольних Україні територіях, де безпекова ситуація є контрольованою.

- Для поновлення втраченого або викраденого паспортного документу особа подає наступні документи:
• заяву-анкету за зразком, затвердженим наказом МВС від 26.11.2014 № 1279 (формується та роздруковується із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру працівником центру надання адміністративних послуг);
• витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта на території України);
• документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, державного мита (у разі втрати паспорта, також можна надати роздруковану квитанцію з програмного продукту «cheсk» або інформацію (реквізити платежу) про сплату збору в будь-якій формі;
• довідка органу реєстрації встановленого зразка про місце проживання (за наявності);
• довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або повідомлення про відмову від його прийняття (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття зазначеного номера);
• якщо є неповнолітні діти – свідоцтва про їх народження;
• свідоцтво про шлюб або про розірвання шлюбу (за наявності);
• довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи - для внутрішньо переміщених осіб.


Строк та вартість надання послуги ID-картка.
Оформлення ІД-картки в звичайному режимі (не пізніше ніж 20 робочих днів) становить 450 грн., в терміновому режимі (не пізніше ніж 10 робочих днів) – 820 грн.

Також при обміні втраченого чи пошкодженого паспорта додатково сплачується державне мито - 34 грн (два неоподаткованих мінімуми доходів громадян).

ВАЖЛИВО: на жаль, військова агресія РФ внесла корективи у процес оформлення біометричних документів для громадян України. В умовах воєнного стану маємо певні проблеми з дотриманням встановлених законодавством строків оформлення документів.

- Як посвідчити особу, поки оформлюється паспорт громадянина України?
В Україні для посвідчення особи можна використовувати наступні документи:
• закордонний паспорт (у випадку втрати ID-картки або паспортної книжечки);
• водійське посвідчення;
• цифрові документи в мобільному застосунку «Дія», адже вони мають таку ж юридичну силу, як їх паперовий чи пластиковий аналог;
• «єДокумент» – це тимчасовий документ для посвідчення особи у період воєнного стану, він створюється автоматично на підставі даних із BankID або даних біометричного документа.

Більше інформації стосовно цієї теми Ви можете знайти на офіційному сайті ЦНАПу https://www.cnaprv.gov.ua
Отримати консультацію щодо виготовлення нових паспортних документів, у зв’язку з втратою попередніх, Ви можете за телефоном (0362) 40-00-43 або (097)043-00-43.





На правах реклами