Ми у Facebook
03.01.2003, 04:06

Ліфтами користуватися небезпечно

Торік в Україні допущено дев’ять аварій ліфтів, у результаті яких сім пасажирів загинуло і понад 35 отримали травми, повідомили у територіальному управлінні держнагляду охорони праці у Рівненській області. 86 ліфтів, якими нині користуються мешканці Рівного, станом на 12 грудня визначили небезпечними для життя і здоров’я громадян.
За даними начальника інспекції охорони праці на об’єктах підвищеної небезпеки Івана Онищука, 39 ліфтів не підлягають користуванню через понаднормативний термін служби — більшість рухомих кабінок давно вже відслужили належні 25 років. У 38 ліфтах відсутній двосторонній зв’язок, тобто зависання між поверхами може закінчитися для пасажирів фатально. Подібна історія, повідомив пан начальник, трапилася днями в Києві — подорож ліфтом була останньою для лікаря однієї з київських поліклінік, який задихнувся чадним газом. Аварійній бригаді залишалося лише вилучити з ліфта нерухоме тіло, а лікарям — констатувати смерть.
Втішно, що у нашій області летальних випадків через користування ліфтами за минулий рік не траплялося. Проте це не повинно стати приводом для заспокоєння, адже ліфтовий парк, вважають представники інспекції, знаходиться у критичному стані. Зупинені ж ліфти найчастіше розкомплектовуються, і відновлення їх потребує значних коштів. Крім того, за останні роки практично припинилася заміна ліфтів — надто дороге задоволення (нова кабінка обійдеться місту у 90-110 тисяч гривень). Необхідне технічне діагностування у Рівному пройшли лише 18 ліфтів. Перевірки виявили, що замінити потрібно канати, лебідки, кабіни, обмежувачі швидкості та пристрої безпеки. Звісно, без цих деталей ліфт — смертоносний транспорт.
Інспектори стурбовані також станом диспетчерських систем — 9 із 13 наявних відпрацювали по 10 і більше років і потребують нагальної модернізації або заміни. Провести ж бодай косметичний ремонт не можна через відсутність комплектуючих — заводи-виробники уже давно припинили їх виробництво.
— Фірма “Лєда” та “Рівнеліфт” із нового року погрожують просто не укладати договори із ЖЕКами, що мали б обслуговувати кабінки, — розповів Іван Онищук. — Якщо це станеться, то ліфти залишаться без господаря, і значить, імовірність травм і, борони Боже, смертельних випадків, зросте. Попередити таку ситуацію можна лише повністю погасивши усі борги цієї сфери та передбачивши у місцевому бюджеті кошти на проведення технічного діагностування і капремонтів ліфтів.





На правах реклами