Ми у Facebook
14.08.2003, 14:39

Таксійний бум

Поява у Рівному новеньких розмальованих авто не пройшла повз увагу рівнян. Захвилювалися й існуючі перевізники, адже з’явився новий серйозний конкурент. Проте, чи так це насправді?
Рівне і таксі
Сьогодні у місті зареєстровано 11 служб радіотаксі, в яких працює близько 700 автомобілів. Ще стільки ж людей працює без радіоефіру, а оприлюднити кількість нелегалів не беруться навіть в управлінні транспорту і зв’язку Рівненського міськвиконкому. Натомість міська влада не проти того, щоб зменшити кількість існуючих таксомоторів до 500. Хоча, це лише на перший погляд здається, що таксі у місті багато. У святкові дні, як правило, машини не дочекатися.
Наразі таксисти, які апелювали до міського голови з проханням провести конкурсний огляд таксомоторів і зменшити ставку єдиного податку для таксистів, принишкли. У депутатів Рівнеради виникла ідея створити міську госпрозрахункову службу виклику таксі. Ініціатори створення її, очевидно, керувалися як мінімум двома аргументами: поліпшити обслуговування пасажирів і наповнити бюджет за рахунок надходження від місцевих податків і зборів. За попередніми даними, службу мав організувати міськвиконком, попередньо визначивши організаційну структуру та надавши приміщення, оргтехніку тощо. Хтозна, чи погодяться на пропозицію депутати, але існуючим перевізникам, напевно, доведеться ще не раз хвилюватися за своє “місце під сонцем”.
Сорок новеньких “Волг” вартістю 38 тисяч гривень кожна, які рівняни відразу ж охрестили “чайчине таксі”, придбало ТзОВ “Автоторгсервіс”. Його директор Петро Горський каже, що до появи цих машин міська влада Рівного не має жодного відношення.
— Просто свого часу я з такою пропозицією вийшов на міського голову. Він цю ідею підтримав. Але кредит на придбання авто ми брали в Ощадбанку і повертати його будемо ми, а не міська влада.
За словами пана Горського, персонал намагалися підібрати кваліфікований, готовий надавати якісні послуги. Саме тому й провели конкурсний набір.
Виглядають нові авто більше, ніж цивілізовано: розмальовані “шашечками”, з відповідними надписами та “індикатором”, який червоним світлом сигналізує про зайнятий транспорт, а зеленим — про вільний. Усі машини нові, отож, обіцяє пан Горський, пасажирів не дратуватиме неприбраний салон чи супутний “стукіт”. Для блага пасажирів у салоні також стоїть таксометр — для визначення реальної вартості поїздки. Що ж стосується попутних пасажирів — водій не візьме нікого на вулиці, не запитавши дозволу клієнта. Але є й інші аспекти, не зовсім вигідні для таксі цієї служби. Волги “з’їдають” по 18 літрів високоякісного пального на кожних сто кілометрів. Якщо уявити, що рівняни користуватимуться таким таксі лише для поїздок на короткі дистанції, то можна очікувати, що вже в найближчий час цю службу чекає розорення. А ще ж треба повертати кредит, а згодом доведеться купувати для автомобілів запчастини.
— Якщо справи йтимуть так як нині, то повертати кредит буде нічим, — бідкається пан Горський.
Виграєш в одному, програєш в іншому
Посадка в таксі служби 059 коштує 1 гривню. Кожен наступний кілометр поїздки — 90 копійок. Якщо ж викликатимете “залізного коня” вночі, кілометр обійдеться у 1,10 гривні, а поїздка за місто — у 1,20 грн. Середня вартість поїздки містом — 5-7 гривень, але може сягнути й десяти. Рівняни, яким вже доводилося мати справу з таксі служби 059, пересвідчилися, що поїздки на цих авто дешевші лише на короткі відстані. Цим, власне, дехто і користується: коли в місті йшли проливні дощі, люди викликали таксі, щоб проїхати від одного під’їзду до іншого.
Якщо ж йдеться про великі відстані, то приватні таксі в даному випадку вигідніші. Там більше семи гривень за поїздку містом ніхто не вимагатиме.
— І наші водії, чого гріха таїти, намагалися викрутитися, ховаючи таксометр під кашкет або ж вимагаючи плату з кожного пасажира, — каже Петро Горський. — Бували й спритники, які намагалися підкрутити спідометр і навіть таксомотор. Проте “дружба” з такими довго не триватиме.
Таксистів інших служб запитання про те, за якими критеріями визначається вартість поїздки, не здивувало. Одні хмикали: мовляв, не перший рік працюємо, знаємо кілометраж і час доби, від того і відштовхуємося. Дехто керується власним стандартом, але існує беззаперечний критерій: ціна залежить від платоспроможності клієнта та “рейтингу” місця, де його “підібрали”.

Комусь вигода,
а комусь — неспокій
Нові таксі, безперечно, радують рівнян — їхати в новенькому авто, погодьтеся, куди приємніше, аніж у напіврозбитому “чахлику”.
Керівництво служби “059” про конкурентів поширюватися не любить.
— Я не проти конкуренції, — каже директор Петро Горський. — Але вона повинна бути здоровою, щоб людина сама могла визначати, з ким їй зручніше їздити. Наразі назвати когось з існуючих перевізників своїм конкурентом не можу — немає підстав.
Самі ж водії цієї служби, більшість з яких таксистами ніколи не працювали, кажуть, що їм просто запропонували роботу. Як складуться обставини далі — невідомо. Але того, що автомобілі є неекономічними, не заперечує ніхто.
Таксисти інших фірм, втім, до конкурента поставилися без посмішки — кажуть, перевізників без таксометрів та з авто у “неналежному” техстані незабаром почнуть витісняти з цього ринку. Траплялося, водіїв “059” намагалися “попросити” зі стоянки, яку місцеві начебто “забили ще п’ять років тому”. Натомість їхня служба, за словами пана Горського, має дозволи очікувати клієнтів на сорока стоянках. Власник одного з солідних місцевих кафе уже запропонував Петру Горському стоянку біля свого закладу — так і клієнтам зручно, і кафе не псують своїм виглядом старі машини.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ