Ми у Facebook
14.02.2008, 00:00

Пальцем у небо

Місцеві ради Рівненщини не поспішають прислухатися до колег з облради та вдесятеро збільшувати тариф на розміщення зовнішньої реклами, в якій використана іноземна мова або ж логотипи закордонних компаній. Представники місцевих громад зазначають, що цей ринок і так незначний, а створення жорсткіших умов не сприятиме його розвитку та справедливій конкуренції.


Всеукраїнська асоціація підприємств зовнішньої реклами вже висловила свій протест проти рішення Рівненської обласної ради, яка рекомендувала місцевим радам збільшити в 10 разів плату за розміщення реклами на зовнішніх носіях, що містить написи іноземною мовою або логотипи іноземних фірм, - повідомляє "Деловая столица". Представники асоціації звинувачують обласних депутатів у "цинічному порушенні чинного законодавства та дискримінації компаній за мовною ознакою".



А типові правила розміщення реклами передбачають, що розмір плати за тимчасове користування місцем розміщення реклами не може залежати від змісту макета.



Як зазначає ініціатор рішення облради, депутат Сергій ОЛЕКСІЮК (УНП), рекомендація стосувалася переважно великих міст, адже саме там найбільше зовнішніх рекламних носіїв.



- Навряд чи сільради або місцеві ради невеликих міст чи районів будуть втілювати нашу рекомендацію, адже відсоток названої реклами там мізерний, якщо взагалі є, - підкреслює депутат. - Ми прагнули, щоб такі зміни відбулися в великих містах, де багато рекламних носіїв: у Рівному, Острозі, Кузнецовську. Це не лише захистить вітчизняних виробників, а й дасть додаткові надходження до місцевих бюджетів ("ОГО" №4 від 24 січня 2008 року). Як мені відомо, у Рівному вже працює спеціальна комісія, яка має запропонувати нові розцінки на зовнішню рекламу.



Щоправда, ця комісія навряд чи прислухатиметься до рекомендації обласних депутатів. Принаймні так вважає один із її членів, голова постійної комісії Рівнеради з питань бюджету Сергій ПАЛАДІЙЧУК.



- Як громадянин я підтримую це рішення, однак як представник міської влади розумію, що через відсутність чітких механізмів його не вдасться втілити, - зазначає Сергій Паладійчук. - Це нововведення звужуватиме можливості для підприємців. Є випадки, коли використання іноземних слів у зовнішній рекламі необхідне, наприклад, коли магазин продає речі того чи іншого іноземного бренду. Тоді його назва чи логотип скаже більше, ніж будь-яка інша вивіска. Крім того, іншомовної реклами у місті не так-то й багато. Що ж до засилля іншомовних слів у назвах кафе, магазинів, то ця рекомендація не допоможе змінити ситуацію. Адже за свою вивіску, якою мовою вона не була б, підприємець нікому не платить, бо то його власність. Я підтримую своїх колег у тому, що у назвах варто було б використовувати українські слова. Можна вдатися до підходу, який практикують у Європі, коли торгова точка називається одним словом, залежно від того, що там продають, наприклад: "Продукти", "Джинси", "Іграшки" тощо. Впливати на цю сферу варто було б ще на етапі видачі дозволів. А рекомендація обласних депутатів, на мою думку, це "холостий постріл".



- Ми мали б підвищити тарифи на зовнішню рекламу ще кілька місяців тому, - підкреслив Сергій Паладійчук. - Можливо, упродовж місяця-двох нові розцінки будуть затверджені виконкомом.



Не збираються брати до уваги рекомендацію обласної ради й у Кузнецовську.



- У нас практично немає зовнішньої іншомовної реклами, тож немає потреби щось змінювати в тарифах, - розповів міський голова Кузнецовська Володимир КОРОВКІН.



Зацікавилися рішенням обласної ради щодо іншомовної зовнішньої реклами і в Антимонопольному комітеті.



- Ми вивчатимемо це питання, - зазначив заступник голови Рівненського регіонального відділення Антимонопольного комітету України Віктор БОДЕНЧУК. - Це рішення суперечить закону, воно може бути розцінене як дискримінація. Можливо, ми надамо припис на його перегляд.



Схоже, що рекомендація облради, незважаючи на благородну мету її ініціаторів, так і залишиться рекомендацією. На місцях навряд чи обмежуватимуть рекламодавців, особливо зважаючи на те, що останні в судах зможуть анулювати ці обмеження. Як це відбулося минулого року із забороною зовнішньої реклами алкоголю та тютюну.







На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ