Ми у Facebook
25.12.2008, 10:07

Як не впустити у дім кризу

Українці все більше відчувають на собі наслідки світової економічної кризи. У нинішніх умовах більшість із них починає економити: хтось на усьому, інші на чомусь так, а на чомусь ні. Але є й такі, хто поки взагалі не обмежує свої витрати. “ОГО” поцікавилася, чи торкнулася криза відомих рівнян і чи стали вони більш економними через неї.
Тетяна СЛАДКОВСЬКА,
власник магазину “Майстер”:

— Звичайно, криза стосується і нас, бо ми — члени суспільства. Незмінними залишаються витрати на освіту дітей, бо це важливо. А так економити доводиться на всьому, навіть на продуктах харчування. Купуємо дешевші продукти і ті, які справді необхідні. Економимо на паливі. Автомобілем користуюся тільки у крайньому випадку. Останнім часом не купуємо обновки. Але наше покоління матеріальної біди не боїться. Для мене це не проблема пошити собі святкову сукню. До речі, карнавальні костюми і сукню до Нового року шитиму власноруч. Але так у принципі відбувається щороку. Та я роблю все можливе, щоб не впустити кризу в дім, оберігаю свою сім’ю, намагаюся не виражати невдоволення. До свята Миколая приготувала дітям подарунки.
Алла ВОЗНЮК,
директор туристичної агенції “Жюль Верн”:

— Криза нас поки не торкнулася. На Новий рік їдемо до Фінляндії на відпочинок. Обновки, новорічні подарунки також купуватимемо. Загалом у магазини ходимо, як і раніше, і авто користуємося. Єдине, що менше туристів тепер їде на відпочинок.
Роман КАШИНЧАР,
голова правління Рівненської обласної асоціації підприємців:

— Не можу сказати, що мене сильно торкнулася криза. Економити на потребах сім’ї не доводиться. До того ж, безпосередньо мого бізнесу вона теж не торкнулася, хіба дотично, бо ми працюємо з банками. Але це циклічно і рано чи пізно мине. З лютого-березня, думаю, ситуація почне покращуватися. Те, наскільки криза торкнулася бізнесу, залежить від самого виду бізнесу, особистих якостей бізнесмена та того, як він будував свою власну справу до того. Хто правильно будував стратегію (у фінансовому, кадровому плані), той почувається міцно. Хтось звільняє працівників, а хтось дає їм можливість спробувати себе у чомусь іншому. Для мене моя робота — це сім’я. І я, як керівник, не можу сказати своїм працівникам, що зараз криза, вибачте, ви мені не потрібні. Щоправда, були скорочення п’яти поcад, але я знайшов усім альтернативу.
Володимир РАБІНЮК,
генеральний директор ЗАТ “Речовий ринок”:

— Якщо криза торкнулася суспільства, то, безперечно, й мене як члена суспільства також. Вона стосується кожного, незалежно від того, мільярдер ти, бідний чи відносишся до середнього класу. Доводиться трішки згорнути реконструкцію ринку і закінчити її за 3-4 роки у зв’язку з економічною ситуацією. А от на продукти харчування й інші речі я достатньо заробляю, тому на них не економлю. Можливо, менше їздитимемо на курорти, але не думаю. Хотів взимку змінити авто, тепер уже не буду. Їздитиму на своєму старому автомобілі. Але плакати не буду. Українці сильні і все переживуть. Повинен бути оптимістичний настрій, владі слід підтримувати народ, а не казати, що все погано і буде ще гірше. Адже все це тимчасово.
Григорій ГАМКІВ,
директор ТОВ “Відок-ГІКС”:

— Мене особисто криза не зачепила, але людей, які навколо, які працюють поряд, безумовно, і суттєво, бо всі сподівалися на стабільність, ніхто не розраховував на таку ситуацію. Продукти харчування і одяг, якщо потрібно, купуємо. Будемо й відпочивати, адже якщо зважати на кризу і не відволікатися від роботи, то так ми себе закопаємо.
Тетяна КУЧЕРУК,
виконавчий директор інтим-бутику “Для тебе”:

— У нинішніх умовах доводиться економити. У першу чергу — на продуктах харчування: значно зменшилася кількість випічки, тістечок, печива, яку вживаємо. Не купуємо дорогих фруктів. Не доведеться купувати й святковий одяг. Без повсякденного не обійтися, він мусить бути. А от на відпочинку криза не позначилася. Бо я в принципі й не відпочиваю: все робота, робота. Тому його відсутність не пов’язана з сучасною економічною ситуацією. Але зараз справді тяжко. До того ж, купівельна спроможність споживачів падає, у зв’язку з цим зменшуються продажі у магазині.





На правах реклами