Ми у Facebook
05.02.2009, 16:13

У сім’ю кризу не пустили

В умовах фінансової кризи 48% українців вдаються до економії. Такі результати дослідження компанії Research & Branding Group, проведеного наприкінці листопада 2008 року на всій території України. Дослідники зазначають, що на Півдні та Сході держави ощадливих громадян значно більше (62%), ніж на Заході (38%) та в Центрі (31%), — про це повідомляє “Перша рейтингова система”. Ми поцікавилися, на чому економлять і чи економлять взагалі рівняни.
Наталія САВЕНКО,
директор кадрової агенції “Спеціаліст”:
— Хіба тільки на роботі. Економимо на рекламі, телефонному зв’язку, канцтоварах. Навіть, я сказала би, не економимо, а оптимізуємо витрати. Підраховуємо, чого і скільки нам потрібно. На сімейних витратах криза поки що не позначилася. Поки і надалі плануємо поїздки та покупки.
Ольга ШИХУТСЬКА,
регіональний представник у Рівному німецької компанії “Eberspacher”:
— Не назвала б це економією. Просто задумуємося над тим, варто чи не варто. Нещодавно відвідала тренінг у Києві “Генератор ідей”. Основна ідея, яку винесла з нього, яка вже ніби лозунгом стала, що наступна криза буде нескоро. Це допомагає зосередитися і не впадати в розпач. Але ситуацію не варто порівнювати з народним прислів’ям “кому війна, а кому мати рідна”. Багато компаній переживали складні часи, які давали поштовх до розвитку. А на сім’ї криза поки не позначилася. Резерви дозволяють нам не вдаватися до крайніх заходів.

Олександр БАБАТ,
приватний підприємець:
— Думаю, немає таких людей, яких би криза не торкнулася. Когось — менше, когось — більше. Щодо економії, то якщо раніше для бізнесу ми закладали одні бюджети, то зараз у кілька разів їх урізали. Очікуємо, дивимося, трішки призупинили бізнес. А от до сім’ї криза не дійшла. Видатки на неї не скорочуються. Витрачаємо кошти на продукти харчування і одяг, як і раніше.

Олексій ГУБАНОВ,
депутат Рівнеради:
— Витрати у грошовому еквіваленті навіть збільшилися. А статті витрат на продукти харчування, одяг, поїздки не змінилися.
Віталій НОВАК,
начальник управління освіти Рівненського міськвиконкому:
— Якщо в питанні роботи, то економити доводиться завжди. Це основа фінансування. Надмірної кількості коштів немає, їх не вистачає. Але економія може бути різною. Ми використовуємо енергозберігаючі технології, запроваджуємо систему тендерних пропозицій. Але не економимо на заробітній платі працівників. У сімейному питанні, безумовно, кошти, які ми отримуємо, слід використовувати раціонально. Єдине, я вважаю, що в жодному разі не слід економити на харчуванні: воно повинно бути повноцінним і різноманітним. Це можна зробити в питанні придбання побутової техніки, одягу, навіть відпочинку. Тим більше, що купувати зайве ми не плануємо. Тільки те, без чого не можна обійтися. Наприклад, у цьому році я запланував поміняти котел, який є, на більш економний. Адже газ дорожчає.
Лариса ЗЕЛІНСЬКА,
директор ППФ “Лакофарба”:
— Якщо говорити про те, що стосується фірми, то ми змінили такі три моменти: скоротили представницькі витрати, витрати на відрядження та пальне. Це дозволило отримати трішки більше грошей для підприємства. Але разом з тим з грудня підвищили зарплату працівникам. Особисто мене криза торкнулася в тому плані, що я маю кредит у доларах і тепер доводиться сплачувати його у кілька разів більший. На жаль, не вдалося поїхати відпочити за кордон. Але на всьому, що стосується сина Кирюші, зокрема, харчування, медичних послуг та навчання, не економлю. Він для мене на першому місці.





На правах реклами