Ми у Facebook
31.12.2009, 13:43

Головні автоподії-2009

Надскладним виявився рік Бика для автомобільного ринку світу, України та Рівного загалом. Українці купили 162 тисячі авто, що майже на 74 відсотка менше, ніж у 2008 році.
Колосальний спад вплинув на всі компанії, але автомобільний бізнес вистояв і навіть почав розвиватися. Проте 2009-й в історію ввійде як рік втрачених надій і незнаного спаду. Для покупців він запам’ятається шаленими знижками, коли нову машину можна було придбати за півціни чи одержати друге авто в подарунок. Інформаційно-аналітична група Auto-consulting визначила найрезонансніші події року, що минув.

1. Знижки та розпродажі


Цей рік став “золотим” для покупців. Перша хвиля розпродажів пройшла ще в кінці 2008 року, коли дилери прагнули скинути залишки. Друга настала весною, бо стало зрозуміло — ринок довго відновлюватиметься. Деколи покупці могли знайти новенький автомобіль за півціни, а окремим щастило отримати в дарунок другий. “Казковий” час продовжився до кінця літа, коли дилерам терміново довелося звільняти склади для ввезення нових партій машин після скасування тринадцятивідсоткової надбавки. 2009-й приніс автомобільним операторам величезні збитки. За даними Auto-consulting, в Україні за цей період закрилося понад 300 автосалонів.

2. Штрафи та ДАІ


Водіям вперше довелося відчути на собі неупереджений погляд приладу “Візир” і знайти в поштовій скриньці квитанцію на оплату чималого штрафу. ДАІ з січня привчала водіїв до порядку. Поїздки між містами коштували деяким автомобілістам декілька тисяч гривень штрафів. Але виявилось, що і “Візир” може помилятися. І ДАІ таки довелося це ви­знати.

3. Транспортний збір


З перших днів року все автомобільне співтовариство сколихнула звістка про небувале підвищення транспортного податку. Ініціатива депутатів дійшла до абсурду, коли за стареньку “Волгу” до­велося б платити щороку більше, ніж коштує сам автомобіль.
Автомобілісти організу­вали протести по всій тери­то­рії України проти драко­нівських ставок нового по­датку. “Автомобільний май­дан” змусив владу відмовитися від підвищення транспортного збору.

4. 13-відсоткова надбавка до мита


Із 7 березня на півроку в Україні ввели 13-відсоткову надбавку до ввізного мита. Вона робила імпорт автомобілів у нових умовах економічно безглуздим. В інші роки це рішення повністю б перерозподілило ринок, створило б дефіцит автомобілів і змусило б покупців ходити лише в автосалони українських виробників.
Але через різке падіння ринку в п’ять разів скупчилися небувалі склади автомобілів — 80-90 тисяч машин. Такі залишки дозволили імпортерам повністю відмовитися від імпорту автомобілів і перейти на торгівлю лише зі складів, яких майже вистачило до закінчення дії надбавки. У підсумку, бюджет лише програв.

5. Техогляд


Кардинально змінилася процедура проходження техогляду. Тепер, окрім візи­ту в ДАІ, потрібно пройти діагностику на приватній СТО, сплатити всі штрафи та на­дати медичну довідку. Через таку громіздку процедуру та відсутність мережі станцій діагностики чимало автомобілістів не встигали пройти техогляд. Його кілька разів продовжували аж до 15 грудня. Однак і до цього часу не встигли пройти техогляд до 30 відсотків автомобілістів.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ