Ми у Facebook
20.01.2010, 07:36

Висока ціна на пальне під час мертвого сезону дивує багатьох, але це ще не пік зростання

Подорожчання бензинів пов’язують із підняттям світової ціни на нафту, яка вже сягнула майже 80 доларів за барель і має тенденцію до росту. Проте висока ціна пального в Рівному нині не гарантує його високої якості.
Вартість всіх бензинів та дизпалива впродовж останнього місяця плавно рухається вгору. Нині вона сягнула досить високих відміток – 7,70 гривні за літр бензину А-95 ми платили на початку листопада, потім максимальна ціна цього бензину опустилась до 7 гривень (середина грудня). Сьогодні на заправках Рівного брендовий А-95 вже коштує 7,80 гривні. За літр звичайного бензину цієї ж марки на заправках міста доведеться заплатити 7,25 гривні. Цікаво, що різниця між брендовим та звичайним бензином завжди була 30-35 копійок. Нині, заправляючись на АЗС “Укрнафти” чи “ОЛАС”, платите на кожному літрі на 55 копійок менше, ніж на АЗС “WOG” чи “ОККО”.
Власне, значна різниця у вартості пального на різних заправках – не єдина дивина на ринку цього сезону. Цікаво, що висока вартість пального не гарантує нині його високої якості. І більшість рівнян фіксують, що несподіваний стрибок ціни негативно вплинув на властивості пального.
– У нас ціна не гарантує якість, – розповідає власниця ПП “Україна – Співдружність” Тетяна ДЕМИДЕНКО, – бензином на рівненських АЗС неможливо заправлятись – автомобіль після нього веде себе незвично, неприємний запах у салоні. Думала, можливо, проблема в конкретній мар­ці бензину і перейшла на пальне із вищим октановим числом, потім змінила АЗС, вибравши найнадійнішу, але, на жаль, навіть А-98, взятий на брендових заправках, показує себе ненайкраще і має бути вищої якості.
За словами Тетяни Демиденко, на бензини із рівненських АЗС вже “скаржиться” не тільки її автомобіль, а й машини, що належать підприємству.
– Мені важко назвати бензином те, що зараз заливають у наші баки, – зауважує вона. – В Європі платиш 1,10 євро – і твій автомобіль веде себе чудово, а у нас літр бензину коштує майже долар, при нашому низькому рівні зарплат, а очікувати від нього можна чого завгодно.
Те, що зараз рівняни масово почали скаржитись на бензини, пов’язано із нещодавнім демпінгом на АЗС одного з великих операторів ринку. Тоді підприємства, що займаються гуртом та роздробом пального, вимушені були занижувати свої ціни, орієнтуючись на нього. Деякі компанії навіть продавали пальне у збиток. Зокрема, півтора місяця тому наш експерт, директор ДП “Авіком-Рівне” Ігор КОЧЕРГІН попереджав, що занижена ціна на заправках у період демпінгу обернеться споживачам низькою якістю пального в майбутньому, адже, щоб протриматись на ринку, деякі компанії змушені були закуповувати пальне нижчої якості.
Демпінг закінчився, і ціна мала б вирівнятись, але все, що відбувається на ринку, говорить про нове й нове подорожчання пального. Значний стрибок ціни на пальне у період традиційного мертвого сезону деякі експерти пояснюють виборами. Про­те в Україні досить часто відбуваються різноманітні виборчі процеси і вони, як правило, ринок пального не зачіпають. Винуватцями тут є більш об’єктивні фактори. Подорожчання бензинів пов’язують із підняттям світової ціни на нафту, яка вже сягнула майже 80 доларів за барель і має тенденцію до росту.
– Нинішні високі ціни на пальне ще залишаються придавленими, – розповідає фінансовий директор мережі АЗС “ОЛАС” Віталій ПЕРШОГУБА. – Ми зараз бачимо ціну, яка сформувалась на основі попиту і пропозиції, тобто в Україні пропозиція зараз перевищує попит. А от собівартість пального в ціні певною мірою зараз не відображається. Проте згодом це обов’язково позна­читься, а отже нас чекає нове подорожчання.
Сприятиме подорожчанню пального в Україні і нестабільний долар, який останнім часом почав рухатись вгору.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ