Ми у Facebook
04.02.2010, 00:00

На Рівненщині дорожчає бензин

Вартість всіх бензинів та дизпалива впродовж останнього місяця плавно рухається вгору. Сьогодні на заправках Рівного брендовий А-95 вже коштує 7,80 гривні. За літр звичайного бензину цієї ж марки на заправках міста доведеться заплатити 7,25 гривні. Цікаво, що різниця між брендовим та звичайним бензином завжди була 30-35 копійок. Нині, заправляючись на АЗС “Укрнафти” чи “ОЛАС”, платите на кожному літрі на 55 копійок менше, ніж на АЗС “WOG” чи “ОККО”.
Власне, значна різниця у вартості пального на різних заправках — не єдина дивина на ринку цього сезону. Цікаво, що висока вартість пального не гарантує нині його високої якості. І більшість рівнян фіксують, що несподіваний стрибок ціни негативно вплинув на властивості пального.
— У нас ціна не гарантує якість, — розповідає власниця ПП “Україна — Співдружність” Тетяна Демиденко, — бензином на рівненських АЗС неможливо заправлятись — автомобіль після нього веде себе незвично, неприємний запах у салоні. Думала, можливо, проблема в конкретній марці бензину і перейшла на пальне із вищим октановим числом, потім змінила АЗС, вибравши найнадійнішу, але, на жаль, навіть А-98, взятий на брендових заправках, показує себе ненайкраще і має бути вищої якості.
За словами Тетяни Демиденко, на бензини із рівненських АЗС вже “скаржаться” не тільки її автомобіль, а й машини, що належать підприємству.
— Мені важко назвати бензином те, що зараз заливають у наші баки, — зауважує вона. — В Європі платиш 1,10 євро — і твій автомобіль веде себе чудово, а у нас літр бензину коштує майже долар, при нашому низькому рівні зарплат, а очікувати від нього можна чого завгодно.
Те, що зараз рівняни масово почали скаржитись на бензини, пов’язано із нещодавнім демпінгом на АЗС одного з великих операторів ринку. Тоді підприємства, що займаються гуртом та роздробом пального, вимушені були занижувати свої ціни, орієнтуючись на нього. Деякі компанії навіть продавали пальне у збиток. Зокрема, півтора місяця тому наш експерт, директор ДП “Авіком-Рівне” Ігор Кочергін попереджав, що занижена ціна на заправках у період демпінгу обернеться споживачам низькою якістю пального в майбутньому, адже, щоб протриматись на ринку, деякі компанії змушені були закуповувати пальне нижчої якості.
Демпінг закінчився, і ціна мала б вирівнятись, але все, що відбувається на ринку, говорить про нове й нове подорожчання пального. Значний стрибок ціни на пальне у період традиційного мертвого сезону деякі експерти пояснюють виборами. Проте в Україні досить часто відбуваються різноманітні виборчі процеси і вони, як правило, ринок пального не зачіпають. Винуватцями тут є більш об’єктивні фактори. Подорожчання бензинів пов’язують із підняттям світової ціни на нафту, яка вже сягнула майже 80 доларів за барель і має тенденцію до росту.
— Нинішні високі ціни на пальне ще залишаються придавленими, — розповідає фінансовий директор мережі АЗС “ОЛАС” Віталій Першогогуба. — Ми зараз бачимо ціну, яка сформувалась на основі попиту і пропозиції, тобто в Україні пропозиція зараз перевищує попит. А от собівартість пального в ціні певною мірою зараз не відображається. Проте згодом це обов’язково позначиться, а отже нас чекає нове подорожчання.
Сприятиме подорожчанню пального в Україні і нестабільний долар, який останнім часом почав рухатись вгору.






На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ