Ми у Facebook
28.10.2010, 17:15

Правда та вигадки про ремені безпеки

Серед багатьох автомобілістів існує думка, що ремені безпеки в салоні машини потрібні не більше ніж елемент декорації. Деякі щиро дивуються, коли інспектор ДАІ робить зауваження щодо невикористання пасків безпеки і складає протокол про порушення ПДР. Найнаївніші ж навіть звертаються за телефоном "гарячої лінії" до Департаменту ДАІ МВС України з проханням покарати "лихих даішників”.
Таке несерйозне ставлення водіїв до цієї проблеми можна пояснити їх нерозумінням необхідності використання ременів безпеки під час керування автомобілем. Як показав аналіз дорожньо-транспортних подій, що проводився в багатьох країнах світу, вірогідність смертельного наслідку для водіїв, які користуються ременем безпеки, зменшується в 2,11 рази, а для пасажирів — у 3,1 від загальної кількості ДТП. Аналогічні дані є й щодо отримання водіями та пасажирами тяжких ушкоджень. Для тих, хто користується ременем безпеки, ризик загинути під час лобового удару зменшується в 2,3 рази, і в 5 разів — при перекиданні автомобіля. Слід додати, що під час зіткнення на швидкості 80 км/год. виділяється енергія, яка здатна підкинути одну тонну на висоту майже 30 метрів, тобто вище сьомого поверху! Не дивно, що шансів вижити в таких умовах немає, навіть якщо скористатися ременем безпеки. Але такої ситуації можна уникнути. Адже ремені безпеки, що фіксують положення водія в автомобілі, дають йому можливість керувати ним навіть в екстремальних, аварійних ситуаціях. У багатьох випадках вони дозволяють водію не втратити контроль над авто, допомагають уникнути дорожньо-транспортної події або, принаймні, пом'якшити її наслідки.

За статистикою, близько 60-70% смертельних наслідків ДТП сталися саме тому, що люди навмисне не скористалися ременями безпеки. Якщо перекласти абстрактні відсотки на більш звичну мову цифр, то виходить, що зі 100 загиблих людей 60-70 могли б залишитися живими. Щодо поранених під час ДТП, то 84% від загальної кількості усіх потерпілих, як правило, доставляються до лікарень з черепно-мозковими травмами. А застосування ременя безпеки практично виключає можливість травмування голови.

Досвід багатьох країн показав, що ніякі поради, благання та настанови не можуть бути більш дієвими, ніж покарання. Навіть в Англії, мешканці якої відомі своєю дисциплінованістю, серйозно ставитися до засобу безпеки почали лише після введення обов'язкового його використання. Така ж картина спостерігалася в Швеції та Австралії, де після прийняття відповідного закону різко зменшилася кількість ДТП з тяжкими наслідками. Досягли такого результату й завдяки встановленню значної суми штрафу за подібне порушення. Наприклад, у Великобританії це близько 500 фунтів стерлінгів (722$), в Ізраїлі — 380 шекелів (88$). При цьому мало хто пов'язує розмір штрафу з необхідністю убезпечувати себе та пасажирів, яких в деяких країнах покарання також стосується. В Україні ж порушнику доведеться сплатити штраф від 51 до 85 гривень.

На жаль, ще багато водіїв та пасажирів не усвідомлюють важливість використання ременя безпеки за призначенням. Хочеться нагадати тим, хто вважає використання ременів безпеки особистою справою, що під час руху водій відповідає не лише за свою безпеку, не лише за безпеку свого пасажира, але й за безпеку всіх, хто є учасниками дорожнього руху.

Про це повідомляє прес-служба Департаменту ДАІ МВС України.





На правах реклами