Ми у Facebook
19.08.2011, 09:18

Рівненські ЖКП хочуть обслуговувати ОСББ

Мешканці багатоквартирних будинків у Рівному мають стати свідомими, ощадливими та небайдужими. Саме того висновку дійшли 18 серпня учасники круглого столу, присвяченого реформуванню ЖКГ. Найбільше байдужості демонструють мешканці дев'ятиповерхівок. В той же час ЖКП не мають єдиної ефективної системи реагування на скарги громадян.
За словами експертів, процес реформування ЖКГ пов'язаний із двома суттєвими проблемами. Перша — недосконалість і почасти неузгодженість законодавства у комунальній та житловій сфері, друга — пасивна позиція мешканців у процесі створення ОСББ та утриманні будинків.

— Ще три роки тому, будучи депутатом міської ради, я був противником створення ОСББ, — зауважив директор ЖКП "Західне" Микола Тарасюк. — Втім, останнім часом моя думка кардинально змінилась. Адже хочеться працювати зі свідомими мешканцями. Тоді не потрібно "випрошувати" в них квартплату. ОСББ самі накопичуватимуть її і замовлятимуть ремонтні роботи у житлово-комунального підприємства. А ми можемо такі послуги надавати якісно. Так у моїй установі немає ні одного п’яного майстра, всі отримують пристойну зарплатню. Натомість позиція мешканців будинків, особливо дев'ятиповерхівок, дивує. Вони дуже часто ставляться до утримання під’їздів з байдужістю і навіть псують наші ремонти.

Наприклад, у деяких будинках встановили у під’їздах освітлення з датчиками руху. То у дев'ятиповерхівках їх усі поламали, а у п'ятиповерхівках вони працюють і досі.

За даними РОГО "Комітет виборців України", у Рівному понад 1200 багатоповерхівок і лише 10 відсотків з них обслуговують ОСББ. У той же час 104 будинки потребують капітального ремонту. Ставлення мешканців до реформування ЖКГ у рамках проекту "Шляхи покращення стану ЖКГ. Пропозиції громадськості" і досліджувало КВУ.

Й справді, виявилось, що майже половина мешканців не готова відправити свій будинок у самостійне від ЖКП плавання або брати участь в облаштуванні та ремонті будинку. Значна частина мешканців також не довіряє житлово-комунальним підприємствам.

— Ми з'ясували, що підприємства житлово-комунальної сфери не мають єдиної ефективної системи реагування на скарги громадян, — розповів один з координаторів проекту Микола Глотов. — Кожна структура працює за своєю схемою. Єдиного реєстру звернень та проблем комунальники не мають, мають статистику лише по найкричущих. У деякій мірі така система працює на комунальній довідці 1553, але вона підпорядкована управлінню з надзвичайних ситуацій.

Напрацьовані результати досліджень вміщені в брошурі "Проблеми утримання багатоквартирних будинків і прибудинкових територій ЖЕКами: стан та шляхи їх вирішення". Ознайомитися з нею в електронному форматі можна на сайті організації http://www.cvu.com.ua/ua/uploads/library/Utrym_bud_4.pdf.





На правах реклами