Ми у Facebook
17.12.2012, 17:40

Українці дають "на чай" навіть неввічливим офіціантам

Часто відвідувати кав’ярні можуть дозволити собі не більше 18% офісних працівників. Лише 8% відсотків опитаних відвідують подібні заклади практично щодня.
Більшість офісних працівників (60%) відвідує кав’ярні та ресторани кілька разів на місяць. Ще 13% опитаних практично ніколи не ходять в заклади громадського харчування.

Кафе найчастіше відвідують для того, щоб посидіти з друзями, випити кави або пообідати. Рідше в закладах вечеряють, святкують, проводять романтичні та ділові побачення. Снідати в кав’ярні для українських офісних працівників справа і зовсім незвична.

В українських кафе можна випити “підвішену” каву

Обираючи кафе, офісні працівники жадають оригінальності. 43% опитаних віддадуть перевагу немережевим оригінальним закладам, і лише чверть – добре знайомим мережевим кафе. Ще 34% зовсім не звертають уваги на те, оригінальний ресторан чи мережевий.

Незважаючи на потяг до оригінальності, головними критеріями вибору кафе або ресторану залишаються смачна кухня, ціни, атмосфера закладу та якість обслуговування. А ось статусність, наявність Wi-Fi або вільних столиків у будь-який час не настільки важливі для відвідувачів.



У скупості українців звинуватити не можна: чайові в ресторанах вони залишають майже завжди – 93% випадків. 72% опитаних залишають на чай завжди або майже завжди, а 21% – лише якщо їм сподобався заклад. Принципово не залишають бонусів офіціантам лише 5% опитаних, ще 2% погодяться залишити винагороду, лише якщо вона включена в рахунок. Питання лише в сумі чайових.

Огляд кафе та ресторанів Рівного

Найчастіше розмір винагороди знаходиться в межах 10% від суми чека (38%). Рідше клієнти орієнтуються на 5% від розміру замовлення. 31% опитаних визначають розмір додаткової винагороди залежно від якості обслуговування. А ось дуже великі або дуже маленькі чайові залишають вкрай рідко – у 1-3% випадків.

На розмір чайових можуть вплинути проблеми, з якими відвідувачам найчастіше доводиться мати справу в українських кафе та ресторанах. Це може бути тривале очікування замовлення, погане обслуговування або недостатня вентиляція приміщення. Часті також скарги на шум, гучну музику, несмачні страви, маленькі порції і відсутність вільних столиків. А ось на нечесний розрахунок або інші шахрайства з чеком опитані скаржаться дуже рідко.



Зіткнувшись з поганим обслуговування, відвідувачі кафе воліють більше туди не ходити (77%) або не залишають офіціантові чайових (54%). Робити зауваження офіціанту стане лише третина опитаних. Ще 26% постараються скоріше піти. Скандалити в подібній ситуації українці не люблять: скаржитися адміністраторові підуть лише 11%, а запис у книгу скарг зроблять всього 6% опитаних.

До акції “Підвішена кава” приєдналося і Рівне


Українським офіціантам, на думку респондентів, найбільше не вистачає ввічливості та хорошого знання меню. А ще такту, уміння бути непомітним, чесності й акуратності. Зате шарм і приємна зовнішність в обслуговуючого персоналу в кафе зустрічаються з надлишком, вважають опитані.

Престижною професію офіціанта вважають лише 18% офісних працівників. Ще майже половина (47%) упевнена, що престижність залежить від того, в якому закладі офіціант працює. 35% вважають, що професія офіціанта може бути лише тимчасовим зайняттям.

"Ходімо на каву": Огляд кав'ярень Рівного


Дані було отримано в результаті опитування зареєстрованих користувачів сайту hh.ua. В опитуванні взяли участь 546 респондентів з різних регіонів України.

За матеріалами Міжнародного кадрового порталу hh.ua.





На правах реклами