Ми у Facebook
30.01.2013, 11:50

Вчителів з усієї України запрошують на Рівненщину

Учасники минулорічного конкурсу

«Учень на весь клас кинув репліку: «Що за чудо прийшло!». Я не образилась, а лише сказала: «Чудеса будуть потім, а зараз я оголошую тему уроку», - з посмішкою пригадує вчитель християнської етики Любов Баранова. Такі педагоги з усієї України незабаром з'їдуться на Рівненщину.
Що порадити восьмикласниці, яка фарбує волося у неприродні кольори або вступила у "дорослі" взаємини з чоловіком, який набагато старший за неї? Минулоріч саме подібні ситуації пропонували для розгляду учасникам Всеукраїнського фестивалю-конкурсу "Вчитель року з предметів духовно-морального спрямування". Цьогоріч він пройде на Рівненщині вже увосьме. У бажаючих подати заявку на участь залишилось рівно три тижні - до 20 лютого. А відбудеться фестиваль-конкурс 28-29 березня. Проводить його Національний університет «Острозька академія» за підтримки Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та Українського Біблійного товариства. Учасниками можуть стати і вихователі дошкільних закладів, і вчителі загальноосвітніх шкіл, які викладають предмети духовно-морального спрямування, й викладачі професійно-технічних і вищих навчальних закладів.

Під час фестивалю-конкурсу його учасники складатимуть тест на знання Святого Письма, презентуватимуть власні уроки та розв'язуватимуть актуальні ситуації духовно-моральної тематики. "Адже вчитель християнської етики в певних ситуаціях виступає для учнів і батьком, і священиком, і психологом, і старшим другом", - пояснює організатор фестивалю-конкурсу "Вчитель року з предметів духовно-морального спрямування", декан гуманітарного факультету Національного університету "Острозька академія", настоятель студентсько-викладацького храму преподобного Федора Острозького Василь Жуковський.

Слово "фестиваль" у назві конкурсу - невипадкове: для організаторів важливо, аби всі учасники не так змагались за призові місця, як взаємно збагатились педагогічними напрацюваннями один одного, і при цьому кожен відчув себе переможцем.

Та все ж, конкурс є конкурс, і володарів призових місць у ньому таки визначають. Ми поспілкувались із двома минулорічними переможцями "Вчителя року" - вчителем авторської експериментальної спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів М. П. Гузика м.Южне Одеської області Аллою Кириченко (2 місце) та вчителем Чечельницької СЗШ № 1, що на Вінничині, Любов'ю Барановою (3 місце).

На Рівненщині визначили найкращих в Україні вчителів християнської етики

- З якими труднощами стикається вчитель під час викладання цих предметів?
Л.Б.: Не усі сім’ї виховують дітей належним чином. Інколи діти скептично ставляться до викладання предметів духовно-морального спрямування. Але на все потрібен час, потрібне терпіння, і Бог обов’язково наставить дітей на істинний шлях.

А.К.: Вже подолана проблема із підручниками і засобами навчання, тепер потрібно змінити саме ставлення учнів та батьків до викладання предметів духовно-морального спрямування.

- Який момент у роботі вчителя християнської етики вам запам`ятався найбільше?
Л.Б.: Пригадую смішний випадок. Одного разу прийшла на заміну історії у 8 клас, хоча раніше з цим класом не була знайома. У мене була покрита шарфом голова. Один з учнів на весь клас кинув репліку: «Що за чудо прийшло!». Я не образилась, а лише сказала: «Чудеса будуть потім, а зараз я оголошую тему уроку».

А.К.: У нашій школі раніше не викладали християнську етику, в деяких класах було важко втримати увагу. Учні шостого класу вирішили влаштувати мені екзамен: всі робили, що хотіли, починаючи від читання книг під партами та закінчуючи іграми на мобільних телефонах. Згодом я зрозуміла, що це було початком перед нашою бесідою: учні задавали купу питань, вичитували щось про історію християнства. Проте я пройшла іспит – відповіла на усі запитання, план не вдався. Вже потім учні розповіли мені, що вважали християнську етику непотрібним предметом, адже на інших уроках, мовляв, уже все розповіли. Але коли почули усі відповіді, то зрозуміли, що можуть навчитися багато чого цікавого та корисного. Так я завоювала свій авторитет!

- Які інноваційні методи використовуєте на уроках?
А.К.: Використовую бесіди, розповіді, діалог. Для молодших учнів – проекти, малюнки, поезія, а для старших – відео, фільми, обговорення.

Л.Б.: Моїм учням найбільше подобається метод проектів. Він погялає у тому, що учням попередньо дається тема чи проблема, і вони самостійно, за допомогою книг та Інтернет-джерел, висвітлюють цю проблему так, як вони самі розуміють.

Як зацікавити уроками християнської етики: блог "Рівненщина релігійна"

Якщо вас зацікавила участь у фестивалі-конкурсі - звертайтесь до лабораторії християнської етики, християнської психології та християнської педагогіки, що діє на базі гуманітарного факультету НаУ «Острозька академія»: вул.Семінарська, 2, м.Острог, Рівненська область, 35800. E-mail: religia_oa@ukr.net. Телефон оргкомітету: (067) 104 57 37.





На правах реклами